Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. január 27. szerda
Motor

Rossi: Nem kifogás a fejlesztések befagyasztása

Az idén már a Petronas SRT-t erősítő olasz szerint a motorblokk körül is bőven lehet olyan területeket találni, amelyeken fejlesztve a Yamaha előrébb léphet a tavalyi teljesítményéhez képest.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Bár a versenyek felét a Yamaha nyerte 2020-ban, összességében mégis csalódáskeltőnek nevezhető az előző szezonjuk, hiszen roppant hullámzó teljesítményt nyújtottak, s végül a vb-címről is lemaradtak. A problémák alapvetően ugyanazok voltak, mint már több éve: meggyűlt a bajuk a hátsó tapadás hiányával, valamint a riválisokhoz képest gyenge végsebességgel.

Főleg utóbbit lesz nehéz orvosolniuk a japán mérnököknek, hiszen a koronavírus-járvány gazdasági hatásai miatt meghozott szabályok értelmében nem lehet hozzányúlni a 2020 elején homologizált blokkokhoz (a két kivételt a KTM és az Aprilia jelenti, köszönhetően a kedvezményeiknek – igaz, a KTM a tavalyi sikerei révén csak a szezonrajt előtt fejleszthet, az évad közben már nem, ellentétben a továbbra is sereghajtó Apriliával).

rossi-yamaha-2020-dppi



A yamahás kontingens és a teljes mezőny korelnöke, az idén már a hangvillások szatellit alakulatát, a Petronas SRT-t erősítő Valentino Rossi viszont úgy véli, ennek ellenére is előreléphetnek az M1-essel: „A motorfejlesztéseket befagyasztották, de ez nem kifogás” – idézi az olaszt a Crash.net szakoldal. „A MotoGP-ben rengeteg dolgon változtathatsz a motorblokk körül, hogy javítsd a teljesítményt. Beleértve az elektronikát, a hűtés módját, hogy alacsonyabb hőmérsékleten tartsuk a motort, vagy épp a kipufogókat. Szóval még ha a motorblokk belsejéhez nem is nyúlhatsz hozzá, akkor is számos dolgon lehet javítani. Szerintem ha a Yamaha jól dolgozik és a helyes irányba halad, akkor jobban teljesíthetünk.”

A 2020-ban karrierje legpocsékabb, mindössze egy dobogót hozó idényét teljesítő Rossi azzal is tisztában van, hogy saját magának is javulni kell: „Sokat kell dolgoznom magamon. Javulnunk kell néhány területen, mint például a kvalifikáción, amelyek nagyon fontossá váltak mostanra. Emellett, mint mindig, hajtani fogjuk a Yamahát, hogy végezzen jó munkát a télen a fejlesztésekkel. Mert akárcsak az előző években is, legutóbb is az volt a helyzet, hogy erősen kezdtük a szezont, a második felében viszont küszködtünk a riválisokhoz képest, akiknek sikerült kijavítaniuk az új dolgokat a motorjaikon. Sosem könnyű az évzárás a Yamahával, ezért a következő idény is komoly kihívás lesz, s már az első versenyre készen kell állnunk.”

Ha már felkészülés: minden jel arra utal, hogy a koronavírus-járvány további tombolása ellenére is megtarthatják eredeti februári időpontjában és helyszínén a tradicionális sepangi tesztet (amelynek előestéjére tervezik a Petronas SRT Yamaha csapatbemutatóját is Rossival). Igaz, várhatóan még a tavalyi idény során látottaknál is jóval szigorúbb intézkedések várhatnak a mezőnyre a február 19-től 21-ig esedékes malajziai gyakorláson, ahol például egy kijelölt szállodában kell majd tartózkodniuk.

A márciusi katari teszt és az ugyanott esedékes március 28-i szezonnyitó a jelek szerint egyáltalán nincs veszélyben, így a következő kérdéses pont a menetrendben az áprilisra tervezett két amerikai forduló, az Argentin és az Amerikai Nagydíj: amennyiben a MotoGP nem tud átutazni a tengerentúlra, úgy a pletykák szerint egy katari duplázás és Portimao újbóli beugrása jelentheti a megoldást.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?