Ha imádod a MotoGP-t, és nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem, akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Valentino Rossi összesen 15 szezont húzott le a gyári Yamahánál – 2004 és 2010, valamint 2013 és 2020 között két részletben –, s bár 2021-re már nem maradt hely neki számára ott, így sem vonul vissza, hanem a Petronas SRT-nél folytatja karrierjét, ahol az ígéretek szerint továbbra is teljes gyári támogatást fog kapni – igaz, az olasz stábja szerint néhány futam lemaradással érkezhetnek majd meg hozzájuk a legfrissebb újítások.
Ez utóbbi kapcsán kérdés, hogy vajon mennyi szerepe lesz Rossinak a fejlesztésekben – igaz, a kilencszeres világbajnok nemrég úgy fogalmazott, hogy mindegy is, mit mondanak a versenyzők, mert a Yamaha mérnökei amúgy is főként a saját elképzeléseik alapján dolgoznak. Lin Jarvis, a japán gyártó csapatvezetője szerint mindenesetre a 41 éves versenyző így is fontos szerepet fog betölteni:
„15 évet töltött el a Yamaha gyári csapatában, ami egészen rendkívüli. Kétségtelenül változás lesz ez, hiszen egy másik garázsban lesz. Ugyanakkor nem lesz más a helyzet, hiszen Valentino jövőre is teljes gyári támogatást fog kapni” – idézi Jarvis szavait az Autosport.com szaklap. „Ugyanolyan specifikációjú gyári gépet fog kapni, mint a gyári versenyzők.”
„Tény, hogy a fejlesztések egy részét inkább a gyári csapat fogja irányítani, de Valentino így is nagyon fontos részét képezi az adatgyűjtésünknek. Fontos, hogy több motorosunk van a pályán, és nincs kétség felőle, hogy a mérnökeink Fabio, Maverick és Valentino adatait is átnézik, hogy tovább fejlesszék a gyári motort. Egyúttal viszont érdekes információkat nyerhettünk azzal is, hogy Franky a régebbi géppel fog menni. Szóval szerintem nem lesz nagy változás, főleg nem hátrány, s nemigen fog változni, hogy hogyan fejlesztjük a motort.”