Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Miután a Moto3-ban három, a Moto2-ben pedig négy esélyes maradt még a portimaói szezonzáróra (részletek a Formula MotoGP Facebook-csoportban), a MotoGP Valenciai Nagydíján az volt a legfőbb kérdés, hogy vajon Joan Mir már most behúzza-e a vb-címet. A suzukis ugyanakkor csak a 12. helyről startolhatott, míg az élről Franco Morbidelli várhatta a piros lámpák kialvását. Bár a startot Jack Miller kapta el a legjobban, az ausztrál elvétette az első kanyart, így a petronasos olasz gyorsan visszavette a vezetést. Csapattársa viszont pórul járt: az összetettben a verseny előtt második Fabio Quartararo már a második kanyarban kiment a bukótérbe, így szinte teljesen a mezőny végére esett vissza.
Az élen Morbidelli apránként ugyan, de elkezdte lerázni magáról Millert és Pol Espargarót, míg az őket üldözők közül Johann Zarco esett ki egy elcsúszás következtében. Mir ennek köszönhetően a kilencedik helyen haladt, ami bőven elegendő lett volna számára a világbajnokság megnyeréséhez – és még kényelmesebben érezhette magát a spanyol, amikor az első hibája után már pontszerző helyen haladó Quartararo kicsúszott. Mir szemlátomást nem is kockáztatott sokat, hosszú körök után előzte meg csak Aleix Espargaro Apriliáját, a másik Suzukin ülő Alex Rins viszont az előttük haladó bolyban egyesével leszedte Brad Bindert és Miguel Oliveirát – igaz, Takaaki Nakagamihoz már nem tudott olyan ütemben közelíteni.
A táv utolsó harmadához érve aztán épp Nakagami érte utol Espargarót, ám abban a pillanatban, hogy bebújt a KTM-es mellé, azonnal el is csúszott az utolsó kanyarban. Az élen is szorosabbá vált a helyzet, Miller három-négy tizedre megközelítette Morbidellit. Az utolsó körben pedig meg is támadta az olaszt, aki azonban egyből visszatámadott, s egy parádés utolsó körös adok-kapok után megszerezte idei harmadik győzelmét. A dobogót Espargaro tette teljessé a KTM-mel, megelőzve Alex Rinst és Brad Bindert, majd jött Oliveira. Mir pedig végül hetedik lett, s ezzel bebiztosította a vb-elsőséget: a Suzuki Kenny Roberts Jr. 2000-es sikere óta először ünnepelhetett egyéni világbajnokságot (nem mellesleg a hetedik legfiatalabb királykategóriás világbajnok lett a spanyol, valamint az első, aki korábbi Moto3-as vb-győztesként ért fel a csúcsra)! A top 10-et Andrea Dovizioso, Aleix Espargaro és Maverick Vinales tette teljessé. A szezon egy hét múlva Portimaóban zárul.
A futam végeredménye:
1. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 41'22.478 |
2. | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | +0.093 |
3. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +3.006 |
4. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +3.697 |
5. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +4.127 |
6. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | +7.272 |
7. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +8.703 |
8. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | +8.729 |
9. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +15.512 |
10. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +19.043 |
11. | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | +19.456 |
12. | Valentino ROSSI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +19.717 |
13. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | +23.802 |
14. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | +27.430 |
15. | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | +30.570 |
16. | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +30.619 |
17. | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | +42.365 |
18. | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +46.472 |
Nem ért célba: | |||||
Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | ||
Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | ||
Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati |