Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Vizes pályán vette kezdetét a MotoGP Európai Nagydíjának programja az első szabadedzéssel Valenciában. Két debütáns is volt a mezőnyben: egyfelől az Aprilia a hátralévő három futamra lecserélte a doppingeltiltott Andrea Iannonét eddig helyettesítő Bradley Smitht Lorenzo Savadorira, másrészt a Yamahánál Garrett Gerloff ülhetett fel Valentino Rossi motorjára. Az amerikai szereplése viszont lehet, hogy csak erre a napra korlátozódik, Rossi ugyanis a csütörtöki negatív koronavírusteszt után elutazott Valenciába, s ha a második tesztje is negatív eredményt hoz, akkor szombaton már ő ülhet fel az M1-esre. Iker Lecuonát, aki testvére fertőzése miatt van házi karanténban, ellenben nem helyettesíti ezen a hétvégén a Tech3 KTM.
Az esős aszfalton Ducatik, KTM-ek és Hondák is megfordultak az élbolyban, de feltűnt ott Franco Morbidelli és Aleix Espargaro is. Utóbbi versenyzővel kapcsolatos hír, hogy a minap Jorge Lorenzo esetleges apriliás tesztmotorosi szerződése kapcsán úgy nyilatkozott, hogy az „kevés” a motorjuk fejlesztéséhez, amit az ötszörös világbajnok néhány hete a portimaói teszten a Yamaha nyergében nyújtott, s egyúttal megkérdőjelezte a spanyol elkötelezettségét és azt, hogy valóban a noale-i márkához vágyna-e.
Az eső szedett néhány áldozatot: előbb Francesco Bagnaia, majd Alex Marquez is begyűjtött egy bukást – utóbbi motorjának pályáról való letolása körül akadt is némi félreértés a versenyző és a sportbírók között. A trükkös körülmények között rendre remeklő Jack Millert viszont semmi sem zavarta meg, a Pramac Racing motorosa közel fél másodperces fórral húzta be az első helyet. Az ausztrálhoz Morbidelli tudott a legközelebb kerülni, a vb-aspiráns yamahások közül viszont csak ő szerepelt az élbolyban: Maverick Vinales tizedik, Fabio Quartararo viszont tökutolsó lett – ellenben Gerloff 16. helyezése nem nevezhető rossznak beugróként. A repsolosok eközben harmadik és ötödik pozíciókban végeztek Stefan Bradl, Alex Marquez felállásban, közéjük Johann Zarco ékelődött be. Ducatiból egyébként négy is befért az első tízbe, a világbajnokságot vezető suzukis Joan Mir ellenben csupán 17. lett.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 1'42.063 | |
2. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'42.530 | 0.467 / 0.467 |
3. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 1'42.566 | 0.503 / 0.036 |
4. | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'42.639 | 0.576 / 0.073 |
5. | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'42.654 | 0.591 / 0.015 |
6. | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'42.700 | 0.637 / 0.046 |
7. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'42.841 | 0.778 / 0.141 |
8. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'42.877 | 0.814 / 0.036 |
9. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'42.959 | 0.896 / 0.082 |
10. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'43.009 | 0.946 / 0.050 |
11. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'43.230 | 1.167 / 0.221 |
12. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'43.461 | 1.398 / 0.231 |
13. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'43.521 | 1.458 / 0.060 |
14. | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 1'43.572 | 1.509 / 0.051 |
15. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'43.584 | 1.521 / 0.012 |
16. | Garrett GERLOFF | USA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'43.645 | 1.582 / 0.061 |
17. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'43.728 | 1.665 / 0.083 |
18. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'43.925 | 1.862 / 0.197 |
19. | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'44.448 | 2.385 / 0.523 |
20. | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'44.527 | 2.464 / 0.079 |
21. | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'44.791 | 2.728 / 0.264 |