DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Motor

Döntött Bagnaia és Zarco között a Ducati

Vagyis igazából mindkettőt előléptetik, hiszen a bolognaiak bejelentették: 2021-ben az olasz lesz Miller társa a gyári alakulatnál, míg a francia fellép a Pramachoz, ahol egy újonc lesz a kollégája.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Hosszú hetek várakozásai után végre a Ducatinál is elkezdenek a helyükre kerülni a kirakós darabjai a 2021-es felállást illetően. Azt már régóta tudjuk, hogy Jack Miller fellép a gyári csapathoz, ahonnan viszont mind Andrea Dovizioso, mind Danilo Petrucci távozik az évad végén – előbbinek a sorsa még kérdéses, míg utóbbi a Tech3 KTM-nél fog versenyezni. Így a kérdés adott volt: ki lesz Miller társa az első számú alakulatnál?

bagnaia-ducati-pramac-dppi



A bolognaiak Francesco Bagnaia és Johann Zarco közül választottak, s ahogy az az előző versenyeken nyújtott teljesítmény alapján – Misanóban az első futamon második lett, míg a másodikon egy valószínűsíthető győzelmet bukott el egy elcsúszással – várható volt, végül az olaszra esett a választásuk. A Ducati ugyanis ma bejelentette, hogy Bagnaia lesz jövőre Miller csapattársa a gyári gárdánál, azaz tulajdonképpen a Pramac párosa együtt lép fel.

Ugyanakkor Zarcónak sincs oka szomorkodnia, ugyanis egyúttal az is hivatalossá vált, hogy ő pedig az Avintiától léphet fel a Pramac Racinghez. Bár mindkettő szatellit csapat, jelentős különbség, hogy a Pramacnál immár a legfrissebb technikával versenyezhet a kétszeres Moto2-es világbajnok, aki egyébként idén egy pole-pozícióval és egy dobogós helyezéssel már magára irányította a figyelmet az előző években legtöbbször sereghajtó istálló színeiben.

Az sem okoz semmiféle meglepetést, ki lesz Zarco társa a Pramacnál, hiszen Jorge Martin érkezését már hónapok óta pletykálták. A korábbi Moto3-as világbajnok a Moto2-ből lép fel jövőre a királykategóriába, s akár egy újabb címmel a zsebében is megtehette volna ezt, ha koronavírus-fertőzés miatt nem kénytelen kihagyni két futamot – igaz, még így is az előkelő ötödik helyen áll a középső géposztály pontversenyében. Ahogy Zarco, ő is a legfrissebb specifikációjú Desmosedicivel fog versenyezni 2021-ben.

A Ducati szempontjából így már csak maradt a kérdés, kik fognak szerepelni az immár hivatalosan Esponsorama Racing névre hallgató harmadik csapatnál. Enea Bastianini érkezése a Moto2-ből szintén garantálható, hiszen mindkét fél elárulta már, hogy az olasz aláírt a Ducatival. A csapattársa pedig vagy a jelenleg ott szereplő és amúgy 2021-re is szerződéssel rendelkező Tito Rabat lesz, vagy pedig a Moto2-es világbajnoki éllovas, Luca Marini, akinek bemutatkozását Valentino Rossiék szeretnék kiharcolni – az avintiás bejelentések késleltetése arra utal, hogy ez még mindig folyamatban van.

Ezen a két ülésen kívül pedig már csak két kérdőjel van a MotoGP 2021-es rajtrácsán: egyfelől az LCR Honda még nem erősítette meg hivatalosan Takaaki Nakagami maradását, másfelől nem tudni, ki lesz Aleix Espargaro társa az Apriliánál – ez utóbbi nagyrészt attól is függ, milyen ítélet születik októberben Andrea Iannone doppingügyében, de ha nem mentik fel az olaszt, akkor Cal Crutchlow, esetleg Dovizioso lehet a fő esélyes.

A MotoGP 2021-es felállása jelenleg:

Repsol Honda: Marc Marquez, Pol Espargaro

Ducati Corse: Jack Miller, Francesco Bagnaia

Monster Yamaha: Maverick Vinales, Fabio Quartararo

Suzuki Ecstar: Alex Rins, Joan Mir

Red Bull KTM: Brad Binder, Miguel Oliveira

Aprilia Gresini: Aleix Espargaro, Cal Crutchlow/Andrea Dovizioso/Andrea Iannone (?)

Petronas Yamaha: Franco Morbidelli, Valentino Rossi

Pramac Ducati: Jorge Martin, Johann Zarco

LCR Honda: Alex Marquez, Takaaki Nakagami

Tech3 KTM: Danilo Petrucci, Iker Lecuona

Esponsorama Ducati: Enea Bastianini, Tito Rabat/Luca Marini

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: