DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Motor

Rossi: Végre fejlődött a Yamaha

Valentino Rossi pozitívan értékelte csapata, a Monster Energy Yamaha alakulat teljesítményét a szezon tizenegyedik állomásán Spielbergben. Az olasz szerint sikerült fejlődést elérni a japán csapat számára kritikus pontnak számító elektronikán, ugyanakkor vitathatatlan, hogy a Honda és a Ducati még mindig egyértelműen a Yamaha előtt járnak.

A hétszeres MotoGP-bajnok versenyző csak a tizedik helyet szerezte meg a szombati időmérő edzésen, de a futamon szenzációs előzéseket bemutatva a negyedik helyre tornázta fel magát. Az olasz ezzel legjobb eredményét regisztrálta az amerikai forduló óta, ahol a dobogó második fokára ért fel. A spielbergi eredmény azért is volt fontos számára, mert pozitívan kezdhette a 2019-es szezon második felét, és lezárhatta az év első részének azt a negatív szakaszát, amikor három egymást követő futamon kiesett.

„Elégedettek vagyunk, ugyanis jobban kezdtük a szezon második felét. Az év első részében volt néhány pocsék futamunk. A Yamaha láthatóan fejlődött. Keményen dolgozott a csapat, hogy fejlessze a versenygépet. Már pénteken észleltük, hogy fejlődött az elektronika, és versenyképesebbek vagyunk. Ezen a pályán mindig szenvedtünk korábban. Azonban még sok munka vár ránk, ugyanis Dovizioso és Marquez a gyári Ducatival és Hondával gyorsabbak nálunk.”



Kritikus gumiválasztás

A két gyári Yamahát a Petronas Yamaha versenyzője, Fabio Quartararo megverte, a francia ugyanis közvetlenül Rossi és Maverick Vinales előtt végzett a harmadik helyen. Rossi bevallotta, hogy a fiatal franciának ”kevesebb problémája van a hátsó gumival. Ezért is tudja a lágyabb abroncsot választani.”

Először Rossi is gondolkodott azon, hogy a lágy hátsó gumit választja, ugyanis a pénteki és szombati hőség után 22 fokra lehűlt a levegő hőmérséklete. A 325 versenyt teljesített pilóta azonban elvetette az agresszív gumiválasztást a pénteki edzésen szerzett negatív tapasztalatai miatt.

„Ma elég jók voltak a körülmények ahhoz, hogy a lágy gumit lehessen választani, mivel hűvösebb volt, mint szombaton. Az edzések során gondjaim voltak a lágy abronccsal még egy körön is. Ezért is választottam a közepes keveréket, amely azonban kisebb tapadást kínál. Quartararo fantasztikusan dolgozott, és gyorsabb volt.”

A Yamahának a Red Bull Ring nem feküdt a MotoGP 2016-os visszatérése óta. A két hét múlva soron lévő Brit Nagydíjnak helyet adó Silverstone azonban annál inkább kidomborítja a gyors kanyarjaival a Yamaha M1 erősségeit, így az urbinói születésű versenyző várja a folytatást. „Most két egymást követő futam után egy hét szünet következik, utána indulunk SIlverstone-ba. Bízom a jó időjárásban. Nagyon szeretem azt a pályát, és az új aszfalton, amely több tapadást kínál, és kevésbé hullámos, igazán erősek lehetünk a Yamahával,” – optimistán tekintett a jövőbe a hétszeres bajnok.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: