Ahogy arról mi is beszámoltunk, a szabadedzéseken és az időmérőn való részvétel után a Team Toth és Hector Barbera nem állt rajthoz az idei Supersport-világbajnoki évad harmadik, aragóniai futamán. A közvetítésben csupán annyit írtak ki, hogy „a csapat döntött úgy”, hogy nem indul, míg a szezont egy negyedik és hetedik hellyel kezdő, s az aragóniai viadal előtt az összetett pontversenyben is negyedik helyet elfoglaló spanyol motoros az Instagramján arról írt, hogy egy szponzor kihátrálása, valamint tartalékalkatrészek hiánya és az öreg Yamaha-blokk jelentette kockázat miatt nem vállalják az indulást. Eközben azonban a sajtóban elkezdett terjedni a hír, miszerint a motor egész egyszerűen eltűnt a magyar istálló garázsából, sőt olyan pletykák is felmerültek, hogy Barbera keze lehet a dologban.
A P1Race.hu ezért felkereste a csapatot, ifj. Tóth Imre pedig, aki néhány éve még versenyzőként, jelenleg pedig már csapatvezetőként tevékenykedik az alakulatnál, ismertette a csapat álláspontját, amely alapján valóban Barbera állhat a lopás mögött. „Már szombaton voltak gondjai a versenyzőmnek velem, a motorral, a csapattal. Vasárnapra ő csak a legjobb taktikát akarta választani magának, de végül sajnálatára nagyon rosszul fog kikerülni a balhéjából. Teljesen feleslegesen kreálta a problémákat, mivel tökéletes állapotban volt a motorunk is. Gondolom, szívesen visszalépne két napot az időben, de a rendőrségi ügy okán ez már nem lehetséges” – fogalmazott Imre, aki a Yamaha eltűnését is megerősítette: „Szombat késő este eltűnt a motorunk a bokszból, így igaz. Mint utólag – pár órával később – kiderült, Hector keze van a lopásban két spanyol szerelővel együtt.”
A Barbera által megfogalmazott és fentebb említett állításokra a kihátráló támogatóról, a kevés pótalkatrészről, valamint az öreg blokkról – a spanyol szerint a motor már átlépte a Yamaha R6-oshoz előírt javasolt kilométerszámot –, így nyilatkozott a Team Toth csapatfőnöke: „Olvastam az összes fura nyilatkozatát. Semmilyen szponzor kihátrálásáról nincs szó, ugyanis nem igazán vannak olyan szponzoraink, akik pénzzel támogatnak. Tartalékalkatrészek terén sosem álltunk ilyen jól – bár nekem lett volna ennyi alkatrészem, amíg versenyeztem. Ráadásul folyamatosan érkeznek is az új alkatrészek. A blokk sem lehet igazán öreg sem, mivel idén egyelőre két verseny ment le. Egy blokkal 2000-2500 km-t lehet megtenni a Yamaha esetén – nem véletlen, hogy legtöbbször az első tízben hét-nyolc van belőlük –, a miénkben 1350 km volt, mielőtt a vasárnap megkezdődött volna.”
Barbera a motosan.es lapnak úgy nyilatkozott, Aragónra két új motort ígértek neki, ám ebből nem valósult meg semmi. Tóth Imre viszont elmondta nekünk, hogy vittek egy új blokkot a spanyol versenyre, amely azonban már pénteken megadta magát, ezért tértek vissza a korábbihoz, viszont a fékpados tesztjeik megmutatták, hogy az is tökéletes állapotban volt. „Volt egy teljesen új blokkunk is, ami pénteken nyolc kör után tönkrement – 150 km volt benne a fékpadon való járatás miatt –, ugyanis leszakadt az egyik szelep. Mivel a Supersportban csak öt blokkot lehet használni, ezért természetesen az Ausztráliában és Thaiföldön használtat tettük vissza, ami ugyanolyan erős volt, mint új korában. Nyilván az új blokkot használtuk volna egész hétvégén, de az ötblokkos szabály mindenkire vonatkozik, és még sok verseny van hátra. Versenymotorra, blokkra nincs garancia, benne van a pakliban, hogy szétpattant egy-egy blokk… A Kallio Racingnek Thaiföldön ugyanez volt a baja, előfordul ilyesmi.”
„Az aragóniai futam előtt összehoztam egy padozást is, melyen az új és „öreg” blokk van összehasonlítva. Az eredménylista is Hector ellen szól, mivel például a Superpole-on az első szektorban a gyorskörében harmadik ideje volt, mielőtt elesett és a végsebessége is azonos volt Caricasulóéval. Az esésben még a kormány sem sérült meg, tehát csak apró kicsúszás volt, ami előfordul, ha siet a versenyző. Ilyen gyors versenyzővel, mint Barbera, még sosem dolgoztam, de amit emberileg elkövet butaságokat, az megmagyarázhatatlan. Számomra most már érthető például Sito Ponstól való tavalyi kirúgása is. Nálunk is feleslegesen rúgatta ki saját magát, ugyanis a csillagokat is megpróbáltam lehozni neki. Ha nincs az a „ha”, akkor mai napig negyedik helyen állna a tabellán, amit azt gondolom, ha nem adok meg mindent neki, akkor lehetetlen elérni egy ilyen erős Supersport-világbajnokságon.”
Imre, aki 2008-ban még csapattársként is versenyzett Barbera mellett a Team Toth színeiben a 250 köbcentis világbajnokságon, így kapcsolta össze Barbera állításait és a motor eltűnését: „Hector nem akart tovább bajlódni az „öreg” motorunkkal – ami teljesen újként érkezett Ausztráliába –, így ha a bokszban van a motor és nem tolatja el onnan, akkor elég rosszul jött volna ki neki, hogy a motor készen áll a warm-upra, de nem ül rá, mert rossz. Így inkább átgondolás nélkül elvitte a bokszból. Nem tehettem mást, mint először még ismeretlen tettes ellen bejelentettem a lopást, majd pár óra elteltével bebizonyosodott, hogy három személy ellen módosítom a feljelentést, mivel csak ők fértek hozzá a boksz kulcsához rajtam és apámon kívül abban az időben, míg mindenki más éppen vacsorázott. A rendőrség dolgozik rajta, hogy minél előbb visszakerüljön hozzánk a saját motorunk, és előállítsák őket. Egész vasárnap és a fél hétfő a rendőrségen, illetve a pályán a biztonsági kamerák elemzésével töltöttük az időt.”
Az tehát már biztos, hogy Barbera és a magyar csapat útjai elválnak, de joggal merülhet fel a kérdés, mi lesz így a Team Toth sorsa a 2019-es szezon hátralévő részére – erről így írt Tóth Imre: „Sajnos Assen már a hétvégén következik, és még a motorunk sincs meg, így lehetetlen, hogy Hollandiában rajthoz álljunk, de Imolában ott leszünk új versenyzővel, mivel a teljes szezont végigcsináljuk, ahogy immár 16 éve folyamatosan! Életünk a versenyzés, a saját csapatunk, és biztos, hogy Hector Barbera nem fogja ezt tönkretenni hazug indokokkal.”