Itthoni idő szerint hétfő hajnalban került sor a Yamaha gyári csapatának hivatalos bemutatójára Jakartában (itt lehet visszanézni a teljes eseményt), ahol rögtön az elején hivatalosan is megerősítették, hogy mostantól Monster Energy Yamaha MotoGP névre hallgat az istálló, amely így új logót is kapott. A színpadot aztán Kouichi Tsuji, a Yamaha motorsportért felelős részlegének vezetője, Lin Jarvis csapatfőnök és a Monster képviseletében Mitch Covington foglalta el – Massimo Meregalli a két nap múlva kezdődő tesztre koncentrálva Sepangban maradt.
Tsuji elmondta, a tavalyi nehéz év után elsősorban a motorblokkra és az elektronikára igyekeztek koncentrálni a fejlesztések során. Jarvis hozzátette: a technikai megoldások mellett fontos, hogy mostantól még szorosabb együttműködés lesz a Japánban és az Európában dolgozó csapatok között – ennek egyik megnyilvánulása a Jonas Folger által vezetett európai tesztgárda.
Emellett a csapatvezetésben és a versenyzők garázsában is történt változás: egyfelől változott a projektvezető személye, hiszen Kouji Tsuya helyét az eddig a vázfejlesztésért felelős Takahiro Sumi veszi át, másfelől mindkét motoros új személyzettel vág neki a 2019-es idénynek. Maverick Vinales oldaláról távozott a Petronas Yamaha SRT-hez Ramon Forcada és Wilco Zeelenberg, előbbi helyett Esteban Garcia lesz a spanyol főmérnöke, míg Julian Simon lesz a pályaszéli teljesítményelemző, amely pozícióban Valentino Rossi mellett a családi okokból távozó Luca Cadalora helyét Idalio Gavira veszi át.
Ezt követően természetesen maga Rossi és Vinales is megjelent a színpadon, s az öltözékükből sejteni lehetett, hogy a várakozásoknak megfelelően új színvilágot kapott a motor is. Az esemény végén annak fénypontjaként le is leplezték a YZR-M1-es 2019-es dizájnját, amely a Yamaha kékje mellett immár főként feketében és részben Monster-zöldben pompázik: Rossi valóban nem hazudott, amikor nemrég úgy fogalmazott, hogy az Internazionale futballcsapatának (fekete-kék csíkos) mezére fog hajazni az új festés.