Jorge Lorenzo felemás két szezon után távozik a Ducatitól, jövőre pedig már Marc Marquez oldalán fog versenyezni a Repsol Hondánál. Az első tesztek nem sikerültek rosszul a spanyol számára, az új csapattárshoz képesti jelentősebb lemaradás részben a láb- és csuklósérülésének és a számára teljesen ismeretlen versenygépnek is köszönhető volt. Casey Stoner, aki a Ducatinál együtt dolgozott az ötszörös vb-győztessel, biztos benne, hogy a Hondánál is sikeres lesz Lorenzo:
„Úgy vélem, könnyebb lesz Jorgének átállni a Ducatiról a Hondára. A Honda sokkal inkább „normál” versenymotor. A Ducatinál hosszabb időbe telt, mire nyerni tudott, mint azt vártuk, de bebizonyította, hogy képes a győzelemre. A hondás átigazolás motiválni fogja. Nincs kétségem felőle, hogy képes rá, és kíváncsian várom, hogy lássam, mi történik” – idézi a 2012 végi visszavonulása óta a HRC-nél és a Ducatinál is tesztelő motorost a SpeedWeek.com szakoldal.
Stoner azt is elmondta, hogy bár a motorspecifikáció vagy épp a fékek terén alighanem teljesen egyforma lesz Marquez és Lorenzo gépe 2019-ben, más beállításokat illetően akár eltérő irányba is elmehetnek, köszönhetően Takeo Yokohama technikai igazgató rugalmasságának:
„A Hondánál lehet két eltérő váz, vagy akár különböző szárnyak és geometria is. Amikor náluk mentem, Dani Pedrosa és én gyakran választottunk más megoldásokat, és tudom, hogy Marc is mindig másfajta vázat és beállításokat preferált, mint Dani” – magyarázta a kétszeres világbajnok ausztrál. „Még az is elképzelhető, hogy Jorge és Marc eltérő elektronikai beállításokat választanak majd. Sokan azt mondják, a japánok hűvös robotok a munka terén, de én nem ezt tapasztaltam a Hondánál. Rendkívül motiváltak, Takeo pedig komolyan veszi a versenyzést, mindig érdekelte, mit mondtam a motorról és a különböző lehetőségekről. Persze elég egyértelműen ő a vezér és határozott véleménye van a dolgokról, de ez sosem baj.”