DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Motor

Emiatt esik mindig vissza Lorenzo

Jorge Lorenzo háromszoros MotoGP-világbajnokként érkezett a Ducatihoz. A versenyeken jó kezdés után rendre visszaesik a középmezőnybe. A spanyol most magyarázatot adott erre a furcsaságra.

2010, 2012 és 2015 MotoGP világbajnoka az elmúlt másfél esztendőben sokat veszített jó hírnevéből, pedig mindenki tisztában van vele, hogy kiváló versenyző. Az olasz gyártóhoz tavaly csatlakozott spanyol ász csúnyán kikapott első évében csapattársától, Andrea Doviziosótól. Míg Lorenzónak csak három dobogós helyre és egy összetett hetedik helyre futotta, olasz társa hat futamgyőzelmet aratott és csak kevéssel maradt le a világbajnoki címről.

Egyelőre idén sincs másképp (bár most Doviziosónak is akadnak hibái), a Yamahával szárnyaló spanyol egyszerűen képtelen tartósan megfelelő teljesítményt nyújtani, öt futamból két kiesés, egy hatodik, egy tizenegyedik és egy tizenötödik hely, nem lehet túlságosan büszke idei produkciójára sem.

Többször is szembetűnő volt, hogy a rajtnál kilő, számos alkalommal vezeti a versenyt, majd látványosan visszaesik a futam második felében. Miért nem tudja a leintésig tartani a konstans, gyors tempót? A kisebb kategóriákban szerzett címeivel együtt ötszörös világbajnok spanyol az idei Ducati üzemanyagtankjának tervezését tartja ludasnak.

Lorenzo a versenyek elején az élen motorozik, majd látványosan visszaesik


„Az idei Ducati áttervezett üzemanyagtankja miatt nem elég kényelmes az ülőpozícióm. A fő problémám az, hogy fizikálisan nem támasztja alá elég jól a karomat az üzemanyagtank, így a teljes versenytávon át nem tudom fenntartani a megfelelő erőnlétemet. Az olyan pályákon, mint Austin, vagy Le Mans, a kemény féktávokon a végén már szenvedek” – nyilatkozta Jorge Lorenzo a crash.net szakoldalnak.

„A tavalyi gépen kevésbé szenvedtem, az idein viszont jobban és egyelőre erre nem találtunk megoldást. Montmelóban több dolgot is próbálgatni fogunk, hogy ráleljünk a megoldásra, mert ha több energiám maradna, sokkal gyorsabb lennék és közelebb kerülnénk a győzteshez”.

„Minden egyes körrel egyre nehezebb tartanom a kanyarsebességet, fokozatosan lelassulok, a többiek pedig egyre közelebb kerülnek, majd megelőznek. Ha rátalálunk a számomra legjobb pozícióra, sokkal nehezebben kapnának el, mert tovább tartana az energiám, a verseny végéig” – tette hozzá Lorenzo.

Miután Andrea Dovizioso a napokban hosszabbított a Ducatival, egyre többen kérdőjelezik meg, hogy Jorge Lorenzo vajon marad-e az olasz gyári csapatnál, főleg, hogy eredményei másfél éve kifejezetten gyengék. Úgy tűnik, vele is kiszúr a nehezen megülhető, olasz motor, ahogy ezt már fél évvel ezelőtt boncolgattuk.

A futamok hajrájára mindig elfogy karjából az erő

Danilo Petruccit és Jack Millert is hírbe hozták Lorenzo helyére, akit viszont tárt karokkal várna a Suzuki. „A paddockban mindenki tisztában van Jorge Lorenzo értékével és azt, hogy mire vagyok képes, ha jól érzem magam a motoron. Elég visszatekintetni arra, hogy zsinórban nyolc-kilenc szezonon át első vagy második helyen zártam a bajnokságokat” – mutatott rá a spanyol.

„Igen, szenvedek ezzel a motorral, de megpróbáljuk jobbá tenni a helyzetet. Nem vagyunk messze, nyolc kört vezettem Jerezben, kilencet Le Mans-ban. A motor jobb, mint két-három évvel ezelőtt, ezt a speciális problémát kell megoldanunk, amilyen gyorsan csak lehet” – zárta gondolatait Jorge Lorenzo.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: