Szerdán újabb hétórás etappal folytatódott a MotoGP első „2018-as” kollektív tesztje a valenciai Ricardo Tormo versenypályán, az első bő egy órában azonban alig volt akció, csupán Jack Miller merészkedett ki a bokszból – és be is gyűjtött egy bukást vélhetően a hideg gumik miatt a 10-es kanyarban, amely egyébként a nap későbbi részében is több áldozatot szedett. Persze nemcsak ott mutattak be esést a versenyzők: a nap végére többek között Franco Morbidelli, Takaaki Nakagami, Andrea Iannone és Pol Espargaro is begyűjtött egy balesetet.
Az eredménylistát egész nap Marc Marquez uralta: a spanyol sokáig a késő délelőtt elért idejével vezetett, az utolsó órára fordulva azonban még odapörkölt egyet, így kis híján 1:30 alá is befért. A hatszoros világbajnok ezeket az eredményeket még a Repsol-festésű, azaz idei verziójú Hondán érte el, de a teljesen fekete 2018-as prototípust – amely többek között egy új kipufogó-kialakítást is felvonultat – is megjáratta. Ahogy tette azt Dani Pedrosa és Cal Crutchlow is: előbbi a második, utóbbi a hatodik helyen zárta a szerdát.
A két repsolost Johann Zarco követte a harmadik pozícióban, aki tovább folytatta az ismerkedést a 2017-es Yamaha-vázzal, amellyel szemlátomást egyelőre jól boldogul. Mindeközben a két gyári versenyző, Maverick Vinales és Valentino Rossi ismét több kombinációt kipróbált: a spanyol sokáig az új aerodinamikai idommal felszerelt 2017-es vázzal körözött – a „szárnyas” burkolat egyébként aligha végleges, a MotoGP technikai igazgatója, Danny Aldridge szerint is változtatásokra lesz szükség, hogy szabályosnak minősítsék –, míg a „Doktor” elsősorban a tavalyi vázat használta, különböző motorblokkokkal.
A Ducatik továbbra is hibrid motorral köröztek, a GP18-as Desmosedici ugyanis csak a január végi, sepangi kollektív tesztre fog elkészülni. Jorge Lorenzo egy negyedik helyet érő időt ért el, megelőzve Vinalest, míg a vb-ezüstérmes Andrea Dovizioso csak 15. lett, ám egy ilyen tesztnapon aligha a köridők jelentették a legfontosabb szempontot a bolognaiak számára (bár a legkevesebb kört is az olasz teljesítette). A top10-be az eddig említetteken kívül a Pramac Ducatival ismét erősen szereplő Jack Miller, valamint Iannone és az apriliás Aleix Espargaro fért még be – egyedül a KTM nem képviseltette magát itt a gyártók közül, de csak épphogy, hiszen a 11. és 12. helyeken zártak.
Ami az újoncokat illeti: ezúttal Morbidelli volt a leggyorsabb közülük, ám nem sokkal múlta felül Nakagamit, ráadásul Xavier Simeonnal kiegészülve ismét a mezőny utolsó harmadában szerepeltek (a sérült Thomas Lüthit ezúttal is Takumi Takahashi helyettesítette a Marc VDS-nél). Milleren kívül egyébként a másik két csapatváltó sem villogott: bár Tito Rabat 13. helye nem nevezhető rossznak az Avintia Ducatinál, Scott Redding 19. pozíciója hagy némi kívánnivalót maga után az Apriliánál. A mezőny ma sem volt teljes: a vírusos gyomorfertőzést kiheverő suzukisok ugyan visszatértek, cserébe viszont az Aspar Team hagyta ki a teljes napot, köszönhetően annak, hogy Alvaro Bautistának és Karel Abrahamnak is fájdalmai voltak a keddi bukásuk után.
A 2017-es év hivatalos része ezzel véget ért, néhány privát tesztre azonban még sor kerül a következő hetekben: néhány alakulat Jerezben fog körözni a jövő héten, míg nem sokkal utána a Yamaha Sepangba látogat. A 24 versenyzőt azonban legközelebb csak a január legvégén esedékes sepangi kollektív teszten látjuk együtt.
A valenciai teszt második napjának végeredménye:
1. |
MARQUEZ, Marc |
Repsol Honda Team |
1:30.033 |
|
|
60 / 61 |
2. |
PEDROSA, Dani |
Repsol Honda Team |
1:30.436 |
0.403 |
0.403 |
43 / 51 |
3. |
ZARCO, Johann |
Monster Yamaha Tech 3 |
1:30.439 |
0.406 |
0.003 |
53 / 65 |
4. |
LORENZO, Jorge |
Ducati Team |
1:30.534 |
0.501 |
0.095 |
14 / 39 |
5. |
VIÑALES, Maverick |
Movistar Yamaha MotoGP |
1:30.640 |
0.607 |
0.106 |
61 / 66 |
6. |
CRUTCHLOW, Cal |
LCR Honda CASTROL |
1:30.654 |
0.621 |
0.014 |
45 / 72 |
7. |
ROSSI, Valentino |
Movistar Yamaha MotoGP |
1:30.724 |
0.691 |
0.070 |
51 / 62 |
8. |
MILLER, Jack |
OCTO Pramac Racing |
1:30.860 |
0.827 |
0.136 |
34 / 45 |
9. |
IANNONE, Andrea |
Team SUZUKI ECSTAR |
1:30.877 |
0.844 |
0.017 |
41 / 47 |
10. |
ESPARGARO, Aleix |
Aprilia Racing Team Gresini |
1:30.889 |
0.856 |
0.012 |
16 / 44 |
11. |
ESPARGARO, Pol |
Red Bull KTM Factory Racing |
1:31.100 |
1.067 |
0.211 |
11 / 46 |
12. |
SMITH, Bradley |
Red Bull KTM Factory Racing |
1:31.202 |
1.169 |
0.102 |
5 / 39 |
13. |
RABAT, Tito |
Reale Avintia Racing |
1:31.386 |
1.353 |
0.184 |
39 / 64 |
14. |
RINS, Alex |
Team SUZUKI ECSTAR |
1:31.516 |
1.483 |
0.130 |
35 / 38 |
15. |
DOVIZIOSO, Andrea |
Ducati Team |
1:31.758 |
1.725 |
0.242 |
4 / 22 |
16. |
MORBIDELLI, Franco |
EG 0,0 Marc VDS |
1:31.786 |
1.753 |
0.028 |
48 / 58 |
17. |
NAKAGAMI, Takaaki |
LCR Honda IDEMITSU |
1:31.867 |
1.834 |
0.081 |
62 / 62 |
18. |
PETRUCCI, Danilo |
OCTO Pramac Racing |
1:31.874 |
1.841 |
0.007 |
30 / 36 |
19. |
REDDING, Scott |
Aprilia Racing Team Gresini |
1:32.358 |
2.325 |
0.484 |
34 / 56 |
20. |
SIMEON, Xavier |
Reale Avintia Racing |
1:32.698 |
2.665 |
0.340 |
59 / 61 |
21. |
TAKAHASHI, Takumi |
EG 0,0 Marc VDS |
1:33.870 |
3.837 |
1.172 |
30 / 70 |
|
ABRAHAM, Karel |
Pull&Bear Aspar Team |
|
|
|
|
|
BAUTISTA, Alvaro |
Pull&Bear Aspar Team |
|
|
|
|