Felhős és hűvös időben vette kezdetét a MotoGP harmadik szabadedzése a Sachsenringen, amelyet az eredeti tervekhez képest tíz perccel meghosszabbítottak, hogy a pénteki eső miatt a motorosoknak legyen idejük kipróbálni a pálya új aszfaltját és a Michelin extra gumikeveréket. A francia gumigyártó egyébként arra kötelezte a versenyzőket, hogy öt kört tegyenek meg a plusz kemény keverékű hátsó gumival, s mivel néhányan ezt nem teljesítették tegnap, a mostani tréningen kellett ezt a hiányosságot pótolniuk.
Úgy indult az edzés, mintha az előző napi első gyakorlást néznénk újra: Valentino Rossi alatt ismét megállt a Yamaha. A „Doktor” nem véletlenül mutatta a pályamunkásoknak, hogy juttassák vissza a gépet a bokszba, hiszen csak az egyik, a hétvége folyamán már másodszor meghibásodó motorja rendelkezik az új, számára jobban fekvő vázzal, s úgy érezte, a régivel nincs esélye kiharcolni a Q2-be jutást – elvégre ennek a tréningnek ez volt az elsődleges tétje a versenyzők számára.
Nagyjából húsz perc elteltével Jonas Folger volt az, aki átvette a vezetést Andrea Doviziosótól az edzések összesített eredménylistáján, de mások is igyekeztek gyorskört futni, mert benne volt a pakliban, hogy esetleg elered az eső. Többeknek azonban meggyűlt a baja a pályával: Maverick Vinales a 8-as kanyarban száguldott ki a sóderbe, míg Dani Pedrosa az 1-esben el is csúszott. Egyébként épp a repsolos spanyol volt az egyik, akinél a gyakorlatban is láthattuk, hogyan működik az úgynevezett „virtuális pit board”, azaz a műszerfalra küldött csapatüzenetek.
Folger utolsó két szektora sokáig kitartott, az utolsó tíz percre fordulva aztán Vinales ragadta magához az irányítást – mindezt a közepes első és a kemény hátsó gumin! Az igazi hajrá azonban csak ezt követően indult: miközben Aleix Espargaro az élre repítette az Apriliát (!), Danilo Petrucci és Johann Zarco is elesett – utóbbin Karel Abrahamhoz hasonlóan a hírhedt 11-es kanyar, a „Vízesés” fogott ki.
Az utolsó percek elképesztő tűzijátékból végül a pálya mesterének számító, 2010 óta minden évben nyerő Marc Marquez jött ki győztesen: a címvédő 17 századdal Vinales előtt húzta be az elsőséget. A hazai közönsége előtt szereplő Folger lett a harmadik, eggyel hátrébb szorítva a parádézó Espargarót, majd jött Crutchlow és Rossi, míg a top10-et Lorenzo, a vb-éllovas Dovizioso, Pedrosa és Bautista tette teljessé, így ők jutottak be automatikusan az időmérő második szakaszába. A legnagyobb név, akinek ez nem sikerült, Zarco volt: a Tech3 Yamaha újonca mindössze 17. lett az összesített tabellán. Folytatás délután a negyedik edzéssel, majd a kvalifikációval.
A 3. szabadedzés végeredménye:
1. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'20.745 | |
2. | Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'20.915 | 0.170 / 0.170 |
3. | Jonas FOLGER | GER | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1'21.198 | 0.453 / 0.283 |
4. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'21.209 | 0.464 / 0.011 |
5. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 1'21.275 | 0.530 / 0.066 |
6. | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'21.311 | 0.566 / 0.036 |
7. | Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati | 1'21.373 | 0.628 / 0.062 |
8. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'21.422 | 0.677 / 0.049 |
9. | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'21.480 | 0.735 / 0.058 |
10. | Alvaro BAUTISTA | SPA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 1'21.497 | 0.752 / 0.017 |
11. | Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 1'21.608 | 0.863 / 0.111 |
12. | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati | 1'21.623 | 0.878 / 0.015 |
13. | Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | 1'21.658 | 0.913 / 0.035 |
14. | Jack MILLER | AUS | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 1'21.835 | 1.090 / 0.177 |
15. | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati | 1'21.897 | 1.152 / 0.062 |
16. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'21.925 | 1.180 / 0.028 |
17. | Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1'21.934 | 1.189 / 0.009 |
18. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'21.945 | 1.200 / 0.011 |
19. | Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'22.018 | 1.273 / 0.073 |
20. | Loris BAZ | FRA | Reale Avintia Racing | Ducati | 1'22.089 | 1.344 / 0.071 |
21. | Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'22.350 | 1.605 / 0.261 |
22. | Mika KALLIO | FIN | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'22.380 | 1.635 / 0.030 |
23. | Sam LOWES | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'22.569 | 1.824 / 0.189 |
24. | Karel ABRAHAM | CZE | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 1'22.724 | 1.979 / 0.155 |