DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

MotoGP: Kettős Honda-vezetés, óriási bajban a Yamahák

A régi-új F1-es vonalvezetésen is Marc Marquez érte el a legjobb köridőt a MotoGP Katalán Nagydíján, megelőzve csapattársát, Dani Pedrosát, valamint a két meglepetésembert, Alvaro Bautistát és Aleix Espargarót.

Miután a Biztonsági Tanács péntek esti ülésén úgy határoztak a versenyzők, hogy mától ismét az F1-es sikánt használják, a tegnapi eredmények jelentőségüket vesztették, így csak a szombat délelőtti edzés volt hivatott arról dönteni, kik jutnak automatikusan a Q2-be. Megváltoztatott vonalvezetés ide vagy oda, ismét Marc Marquez volt az, aki a tréning elején az élre állt – jóllehet, nem sokkal később egy bukást is begyűjtött a 10-es kanyarban, ahogy pár pillanat múlva Alvaro Bautista is. Persze a régi-új sikán is okozott bonyodalmakat: Danilo Petrucci érte utol nagyon rossz ütemben Karel Abrahamot, amit az olasz meglehetősen ingerülten gesztikulálva vett tudomásul.



Marquez az esése ellenére is csak ideiglenesen veszítette el az első pozíciót Aleix Espargaróval szemben: amint visszatért a pályára a repsolos, újra átvette a vezetést. A Yamahák továbbra sem remekeltek: bár Maverick Vinales idővel feljött másodiknak, Valentino Rossi csupán a tizedik helyen állt negyedórával a vége előtt, míg a Tech3 francia újonca, Johann Zarco egy eséssel hívta fel magára a figyelmet.

Az utolsó tíz percre fordulva aztán Bautista tört az élre, majd Aleix Espargaro vette át a vezetést az Aspar Team ducatis versenyzőjétől. A végső tűzijátékból aztán végül mégis Marquez került ki győztesen, ráadásul mivel Dani Pedrosa lett a második, kettős elsőségnek örülhetett a Honda. Bautista és Espargaro harmadik és negyedik helye egyaránt parádés, őket a gyári Ducatik követik Dovizioso, Lorenzo sorrendben, míg a top10-be – és ezáltal a Q2-be – Iannone, Redding, Petrucci és Barbera fért még be. A Movistar Yamaha párosának mindez nem sikerült: a vb-éllovas Maverick Vinales a 13., míg Rossi mindössze a 15. helyen végzett, így nekik már a Q1-ben is jelenésük lesz, ahogy a Tech3 privát motorosainak is!

A 3. szabadedzés végeredménye:

1. Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1'44.178  
2. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 1'44.279 0.101 / 0.101
3. Alvaro BAUTISTA SPA Pull&Bear Aspar Team Ducati 1'44.395 0.217 / 0.116
4. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'44.409 0.231 / 0.014
5. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 1'44.615 0.437 / 0.206
6. Jorge LORENZO SPA Ducati Team Ducati 1'44.623 0.445 / 0.008
7. Andrea IANNONE ITA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'44.656 0.478 / 0.033
8. Scott REDDING GBR OCTO Pramac Racing Ducati 1'44.676 0.498 / 0.020
9. Danilo PETRUCCI ITA OCTO Pramac Racing Ducati 1'44.681 0.503 / 0.005
10. Hector BARBERA SPA Reale Avintia Racing Ducati 1'44.740 0.562 / 0.059
11. Jonas FOLGER GER Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'44.763 0.585 / 0.023
12. Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda Honda 1'44.803 0.625 / 0.040
13. Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 1'44.889 0.711 / 0.086
14. Loris BAZ FRA Reale Avintia Racing Ducati 1'44.985 0.807 / 0.096
15. Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 1'45.053 0.875 / 0.068
16. Johann ZARCO FRA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'45.240 1.062 / 0.187
17. Tito RABAT SPA EG 0,0 Marc VDS Honda 1'45.252 1.074 / 0.012
18. Jack MILLER AUS EG 0,0 Marc VDS Honda 1'45.289 1.111 / 0.037
19. Sylvain GUINTOLI FRA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'45.912 1.734 / 0.623
20. Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'46.243 2.065 / 0.331
21. Karel ABRAHAM CZE Pull&Bear Aspar Team Ducati 1'46.259 2.081 / 0.016
22. Sam LOWES GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'46.267 2.089 / 0.008
23. Bradley SMITH GBR Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'46.853 2.675 / 0.586
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: