Miután a Biztonsági Tanács péntek esti ülésén úgy határoztak a versenyzők, hogy mától ismét az F1-es sikánt használják, a tegnapi eredmények jelentőségüket vesztették, így csak a szombat délelőtti edzés volt hivatott arról dönteni, kik jutnak automatikusan a Q2-be. Megváltoztatott vonalvezetés ide vagy oda, ismét Marc Marquez volt az, aki a tréning elején az élre állt – jóllehet, nem sokkal később egy bukást is begyűjtött a 10-es kanyarban, ahogy pár pillanat múlva Alvaro Bautista is. Persze a régi-új sikán is okozott bonyodalmakat: Danilo Petrucci érte utol nagyon rossz ütemben Karel Abrahamot, amit az olasz meglehetősen ingerülten gesztikulálva vett tudomásul.
Marquez az esése ellenére is csak ideiglenesen veszítette el az első pozíciót Aleix Espargaróval szemben: amint visszatért a pályára a repsolos, újra átvette a vezetést. A Yamahák továbbra sem remekeltek: bár Maverick Vinales idővel feljött másodiknak, Valentino Rossi csupán a tizedik helyen állt negyedórával a vége előtt, míg a Tech3 francia újonca, Johann Zarco egy eséssel hívta fel magára a figyelmet.
Az utolsó tíz percre fordulva aztán Bautista tört az élre, majd Aleix Espargaro vette át a vezetést az Aspar Team ducatis versenyzőjétől. A végső tűzijátékból aztán végül mégis Marquez került ki győztesen, ráadásul mivel Dani Pedrosa lett a második, kettős elsőségnek örülhetett a Honda. Bautista és Espargaro harmadik és negyedik helye egyaránt parádés, őket a gyári Ducatik követik Dovizioso, Lorenzo sorrendben, míg a top10-be – és ezáltal a Q2-be – Iannone, Redding, Petrucci és Barbera fért még be. A Movistar Yamaha párosának mindez nem sikerült: a vb-éllovas Maverick Vinales a 13., míg Rossi mindössze a 15. helyen végzett, így nekik már a Q1-ben is jelenésük lesz, ahogy a Tech3 privát motorosainak is!
A 3. szabadedzés végeredménye:
1. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'44.178 | |
2. | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'44.279 | 0.101 / 0.101 |
3. | Alvaro BAUTISTA | SPA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 1'44.395 | 0.217 / 0.116 |
4. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'44.409 | 0.231 / 0.014 |
5. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'44.615 | 0.437 / 0.206 |
6. | Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati | 1'44.623 | 0.445 / 0.008 |
7. | Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'44.656 | 0.478 / 0.033 |
8. | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati | 1'44.676 | 0.498 / 0.020 |
9. | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati | 1'44.681 | 0.503 / 0.005 |
10. | Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | 1'44.740 | 0.562 / 0.059 |
11. | Jonas FOLGER | GER | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1'44.763 | 0.585 / 0.023 |
12. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 1'44.803 | 0.625 / 0.040 |
13. | Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'44.889 | 0.711 / 0.086 |
14. | Loris BAZ | FRA | Reale Avintia Racing | Ducati | 1'44.985 | 0.807 / 0.096 |
15. | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'45.053 | 0.875 / 0.068 |
16. | Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1'45.240 | 1.062 / 0.187 |
17. | Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 1'45.252 | 1.074 / 0.012 |
18. | Jack MILLER | AUS | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 1'45.289 | 1.111 / 0.037 |
19. | Sylvain GUINTOLI | FRA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'45.912 | 1.734 / 0.623 |
20. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'46.243 | 2.065 / 0.331 |
21. | Karel ABRAHAM | CZE | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 1'46.259 | 2.081 / 0.016 |
22. | Sam LOWES | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'46.267 | 2.089 / 0.008 |
23. | Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'46.853 | 2.675 / 0.586 |