DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 17. péntek
Motor

Honda-tarolás, Pedrosa másfél év után újra a pole-ban

Az edzéseken is remeklő Dani Pedrosa bizonyult a leggyorsabbnak a MotoGP jerezi időmérőjén, így a 2015-ös sepangi verseny óta először szerzett rajtelsőséget. A repsolos 49 ezreddel múlta felül csapattársát, Marc Marquezt, míg az első sorba egy harmadik hondás, Cal Crutchlow fért még be. A Yamahák csak a negyedik és hetedik helyekre kvalifikáltak.

Alig tíz perccel a negyedik szabadedzés után máris következett a MotoGP időmérő edzése a Spanyol Nagydíjon, amelynek első szakasza Sam Lowes műszaki problémáival indult. A brit azonban vélhetően a gondok nélkül sem lett volna versenyben a két továbbjutó hely valamelyikéért, ellentétben csapattársával, Aleix Espargaróval, aki az első menet után az élen állt. Az Aprilia spanyolja végül tovább is lépett, ám csak a második helyen a suzukis Andrea Iannone mögött. Őket két ducatis követte Danilo Petrucci és Andrea Dovizioso követte, majd az új „big bang” motorblokkal egyértelműen előrelépést mutató KTM-et jöttek Pol Espargaro, Bradley Smith sorrendben – az újonc gyártó eddigi legjobb kvalifikációján van túl.

pedrosa-motogp-jerez-kvali



Tíz perc szünet után már a legjobbak is pályára hajtottak a Q2 keretein belül, hogy megküzdjenek a pole-pozícióért. Az első gyorskörök után Marc Marquez foglalta el az első pozíciót, mindössze 31 ezreddel az egész hétvégén remeklő csapattársa, Dani Pedrosa előtt, a regnáló világbajnok azonban a többiekkel ellentétben két bokszkiállásos taktikával vágott neki a második szakasznak. Marquez azonban rájött, hogy nem működik, ha rendre csak egy-egy gyorskört fut, így a második etapját inkább meg is szakította.

A finálé is a Hondákról szólt, a két Repsol közül pedig végül Pedrosa bizonyult a jobbnak – mindössze 49 ezred választotta el a két motorost –, így a rutinos spanyol 2015-ös Malajziai Nagydíj óta először szerzett pole-t! Az első sort pedig Cal Crutchlow teszi teljessé vasárnap, azaz három Honda sajátította ki az első három helyet. Maverick Vinales negyedikként zárt, mellé Johann Zarco és Iannone állhat majd fel, míg a pontversenyt vezető Valentino Rossi mindössze a hetedik pozícióba kvalifikált – igaz, az olasz hátrébbról is dobogóra állt már idén. Jorge Lorenzo lett a nyolcadik a Ducatival, az első tízbe pedig Jonas Folger és Jack Miller fért még be.

Az időmérő edzés összesített végeredménye:

1. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 1'38.249  
2. Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1'38.298 0.049 / 0.049
3. Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda Honda 1'38.453 0.204 / 0.155
4. Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 1'38.677 0.428 / 0.224
5. Andrea IANNONE ITA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'38.744 0.495 / 0.067
6. Johann ZARCO FRA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'38.861 0.612 / 0.117
7. Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 1'38.908 0.659 / 0.047
8. Jorge LORENZO SPA Ducati Team Ducati 1'38.910 0.661 / 0.002
9. Jonas FOLGER GER Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'39.108 0.859 / 0.198
10. Jack MILLER AUS EG 0,0 Marc VDS Honda 1'39.125 0.876 / 0.017
11. Scott REDDING GBR OCTO Pramac Racing Ducati 1'39.152 0.903 / 0.027
12. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'39.400 1.151 / 0.248
Nem jutott be a Q2-be:          
13. Danilo PETRUCCI ITA OCTO Pramac Racing Ducati 1'39.090  
14. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 1'39.255  
15. Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'39.282  
16. Bradley SMITH GBR Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'39.321  
17. Alvaro BAUTISTA SPA Pull&Bear Aspar Team Ducati 1'39.462  
18. Tito RABAT SPA EG 0,0 Marc VDS Honda 1'39.564  
19. Karel ABRAHAM CZE Pull&Bear Aspar Team Ducati 1'39.678  
20. Loris BAZ FRA Reale Avintia Racing Ducati 1'39.824  
21. Hector BARBERA SPA Reale Avintia Racing Ducati 1'39.906  
22. Sam LOWES GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'40.213  
23. Takuya TSUDA JPN Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'40.386  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: