A királykategória harmadik szabadedzésére 9 óra 50 perckor került sor. Ezt az edzést is megtoldották 15 perccel, hogy a pilóták be tudják gyakorolni az átalakított hátsó részét a pályának, Luis Salom tegnapi halálos balesetét követően. Annyi változás történt még, hogy csak ezen a tréningen elért eredmény fog számítani az automatikus Q2-be jutáshoz.
Az egy órára nyújtott gyakorlást hamar megkezdték a versenyzők, az első körök megtétele után Pol Espargaro állt az élen. Azonban, ahogy tanulták a módosított aszfaltcsíkot, úgy javultak az idők, alig tíz perc elteltével Jorge Lorenzo vezetett az edzésen. A Hondáknak kedvezhet az átalakítás, ennek megfelelően Marc Marquez állt az élre, amikor 45 perc volt még hátra. Ekkor az időmérés második szakaszába továbbjutottak listája így festett: Marquez, Lorenzo, Iannone, Rossi, Dovizioso, Vinales, Redding, Petrucci, Pedrosa, Crutchlow.
Szép lassan mindenki visszaszivárgott a pályára, így újrakezdődhetett a száguldás. Újabb tíz perc elteltével, Dani Pedrosa és Marquez volt az első két helyen. Féltávon is túl voltunk már, amikor a legtöbben ismételten a bokszban üldögéltek, csak néhányan köröztek, többek között Michele Pirro, aki Loris Bazt helyettesíti a hétvégén.
Marquez húsz perccel a leintés előtt vitt izgalmat az eseményekbe, amikor a kivezető körön bukott a kettes kanyarban, ugyanakkor szerencséje volt, nem esett nagyot. Vinales indított támadást az első pozícióért, a spanyol két kör megtétele után át is vette a vezetést, az elsőben még hibázott, a másodikat azonban jól összerakta, 78 ezredet adva Pedrosának.
Marquez a másik motorral kijött a pályára, előbb a második, majd az első helyet is átvette, több mint négy tizedet adva Vinalesnek. Smith is bukott a kettes kanyarban, a brit a tizennyolcadik helyen szerénykedett. Csapattársának azonban jól jött, hogy bejelentették a KTM-es szerződését, feljött a második helyre, Vinales javítása után ez a harmadik pozíciót jelentette. A Yamahák szenvedtek a módosított vonalvezetésen, Lorenzo hatodik, Rossi tizedik helyen állt néhány másodperccel a leintés előtt. Az olasz javított, ezzel a negyedik helyet szerezte meg. Vinales nyerte az edzést a két Hondás előtt.
A tét nélküli negyedik szabadedzéssel folytatódik a legnagyobb géposztály programja, 13 óra 30 perckor.
A 3. szabadedzés végeredménye:
1. | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'44.727 | |
2. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'44.847 | 0.120 / 0.120 |
3. | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'44.951 | 0.224 / 0.104 |
4. | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'45.071 | 0.344 / 0.120 |
5. | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1'45.193 | 0.466 / 0.122 |
6. | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'45.287 | 0.560 / 0.094 |
7. | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 1'45.305 | 0.578 / 0.018 |
8. | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 1'45.321 | 0.594 / 0.016 |
9. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 1'45.344 | 0.617 / 0.023 |
10. | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'45.517 | 0.790 / 0.173 |
11. | Yonny HERNANDEZ | COL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 1'45.543 | 0.816 / 0.026 |
12. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'45.602 | 0.875 / 0.059 |
13. | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 1'45.734 | 1.007 / 0.132 |
14. | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'46.018 | 1.291 / 0.284 |
15. | Jack MILLER | AUS | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 1'46.051 | 1.324 / 0.033 |
16. | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'46.343 | 1.616 / 0.292 |
17. | Michele PIRRO | ITA | Avintia Racing | Ducati | 1'46.558 | 1.831 / 0.215 |
18. | Eugene LAVERTY | IRL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 1'46.613 | 1.886 / 0.055 |
19. | Stefan BRADL | GER | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'46.826 | 2.099 / 0.213 |
20. | Tito RABAT | SPA | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 1'46.993 | 2.266 / 0.167 |
21. | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1'47.513 | 2.786 / 0.520 |