DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

A „2015-ös” motorral vágnak neki az évnek a yamahások

A hangvillások egyik fő feladata az volt a Phillip Island-i teszten, hogy eldöntsék, a tavalyihoz jobban hasonlító, „standard” modellel, vagy pedig a radikálisabban átalakított, többek között egy új tankkialakítást tartalmazó változattal álljanak rajthoz az évad első versenyein. Az ausztráliai tapasztalatok egyértelművé tették a választást Valentino Rossi és Jorge Lorenzo számára.

A Yamaha már Sepangban is kétféle verziót szállított az idei YZR-M1-ből: az egyik volt az úgynevezett „standard” változat, ami jobban hasonlított a 2015-ös modellhez, ám annak egy továbbfejlesztett változata volt, míg a másikon radikálisabb módosításokat láthattunk, beleértve a korábban is emlegetett új tankkialakítás, amelynek az üzemanyagtöltője az ülés mögött helyezkedett el. A mostani, ausztráliai gyakorlás egyik fő célja az volt a világbajnok gárda számára, hogy eldöntsék, melyik modellel szeretnék elkezdeni az egy hónap múlva rajtoló szezont.

Rossi-nyil



„Jobban szeretem a 2015-öshöz hasonló motort, mert gyorsabb vagyok vele, de ami ennél is fontosabb, hogy kényelmesebben érzem magam rajta” – nyilatkozta Valentino Rossi, akinek szavait a crash.net idézi. „Különösen a motor elejét illetően. A 2016-os verzióval több problémám van a kanyarok bejáratánál. Köridők tekintetében azzal sem vagyok messze, de mindenképp kicsit lassabb vagyok. Szóval szerintem ezt eldöntöttük: a tavalyihoz jobban hasonlító modellel fogunk versenyezni” – jelentette ki határozottan az olasz motoros.

Az említett szakportál azt is megerősítette, hogy a címvédő Jorge Lorenzo is a „2015-ös” géppel vág neki az idénynek. A spanyol egyébként ma többekhez hasonlóan egy kisebb bukást is elszenvedett Phillip Islanden:

Lorenzo-nyil

„Úgy döntöttem, teljesítek egy versenyszimulációt, de rögtön az első körben elestem, mert túl hideg volt a pálya. Rengeteg bukás volt a napnak abban a szakaszában. Túlságosan is elszánt voltam, ezért túl keményen fékeztem meg a motor elejét” – fogalmazott a világbajnok, hozzátéve, hogy mások balesetei és az újfent kedvezőtlen időjárás okán sem volt sok idejük ma érdemi munkát végezni.

Lorenzo néhány hete Malajziában roppant domináns teljesítményt nyújtott, hiszen két első és egy második helyezést gyűjtött be, a mostani teszten azonban már korántsem emelkedett ki ennyire a mezőnyből: „A sepangi egy hihetetlen teszt volt számunkra, itt azonban teljesen megváltoztak a dolgok, köszönhetően annak, hogy abszolút ellentétes a pálya karakterisztikája. Meglátjuk, mi fog történni Katarban.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: