DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Motor

A versenyirányításnak tennie kellett volna valamit

Ezen a véleményen van többek között a Yamaha, amelynek csapatvezetője, Massimo Meregalli szombaton igyekezett meggyőzni a felügyelőket, hogy beszélgessenek el Valentino Rossival és Marc Marquezzel, de hasonló álláspontra helyezkedett az olasz motoros édesapja, valamint Carlo Pernat is.

Múlt vasárnap óta Valentino Rossi és Marc Marquez incidensétől hangos a szaksajtó: az olasz a Maláj Nagydíj hetedik körében a pálya szélére terelte spanyol ellenfelét, aki ennek következtében el is esett, a yamahást pedig a rajtrács végére száműzték a valenciai szezonzáróra. Az ügynek azonban volt előzménye, hiszen Rossi már a csütörtöki sajtótájékoztatón elhintette, hogy a hondás ellene dolgozik a versenyeken. Emiatt többen is úgy vélik, hogy a versenyfelügyelők tehettek volna lépéseket annak érdekében, hogy megakadályozzák a futamon történteket.

rossi-marquez crash_malaysia



„Október 24-én, szombaton Massimo Meregalli (a Yamaha csapatvezetője – a szerk.) meglátogatta a versenyirányítást, hogy elmondja nekik, miszerint magukhoz kellene hívniuk őket, és egyértelmű figyelmeztetést adni nekik a verseny előtt. Ugyanakkor a felügyelők úgy döntöttek, nem szükséges beszélniük velük” – nyilatkozta a motorsport.com szakoldalnak a hangvillások egyik szóvivője. Hasonló álláspontra helyezkedett a vb-éllovas édesapja, Graziano Rossi is:

„Ilyen erős kijelentések után a felügyelőknek magukhoz kellett volna hívniuk a két versenyzőt és figyelmeztetni őket. Egyszerűen csak le kellett volna nyugtatni őket, és megkérni, hogy a saját versenyüket fussák anélkül, hogy akadályoznák a másikat. Az ő feladatuk lett volna, hogy elmondják nekik, hogy alapos megfigyelés alatt állnak, és keményen büntetni fogják őket, ha bármi rosszat tesznek. Ehelyett azonban nem történt semmi. Jobbnak látták, ha nem mondanak semmit” – nyilatkozta a 250 köbcentiben több futamot is nyerő ex-motoros, hozzátéve, hogy a fia már csütörtökön megkongatta a vészharangokat, s ilyet nem azért szokott csinálni, hogy ellentétet szítson, hanem mert szerette volna, ha a versenyirányítás közbeavatkozik.

Carlo Pernat, Andrea Iannone menedzsere, aki gyakran elmondja vaskos véleményét a MotoGP-ben zajló eseményekről, szintén úgy látja, hogy a felügyelők hibát követtek el azzal, hogy nem avatkoztak közbe már a verseny előtt: „Számomra nyilvánvaló, hogy a versenyirányításnak el kellett volna beszélgetnie szombat este a két versenyzővel, mert egyértelmű volt, hogy valami rossz van készülőben, mivel a feszültség a tetőfokára hágott. Úgy vélem, a versenyirányítás túl könnyedén vette a dolgokat. Nem azt mondom, hogy ők a felelősek a történtekért, mert a bűnösség más kérdés, de nem kezelték megfelelően a helyzetet.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: