DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
Motor

Ha Marc lett volna előrébb, az egy más történet lenne

Bár már több nap is eltelt a Holland TT óta, a MotoGP berkein belül továbbra is a Valentino Rossi és Marc Marquez közötti utolsó kanyaros incidens a legforróbb téma. Az eset természetesen a motogp.com futam utáni levezető műsorában, az After the Flag című adásban is szóba került, ahol Jorge Lorenzo yamahás főnöke, Wilco Zeelenberg elemezte a történteket.

Az asseni futam kétségkívül legnagyobb vitákat kiváltó eseménye a Valentino Rossi és Marc Marquez között történt utolsó kanyaros ütközés és az olasz kanyarlevágása volt. Természetesen a két fél ellenkező véleménnyel volt a történtekről, míg Mike Webb versenyigazgató versenybalesetnek minősítette az incidenst. Az események természetesen a motogp.com hagyományos levezető adásában, az After the Flag című műsorban is az egyik központi témát jelentette: az utolsó néhány körről Wilco Zeelenberg, a szombaton harmadikként végző Jorge Lorenzo yamahás főnöke mondta el a véleményét.

21713_orig_277f2500f1a513f64f4e8edf568fd949



„Nyilvánvaló, hogy Vale teljesítménye nagyszerű volt. Amikor Marc mögött haladt, akkor is látszódott, hogy van még a tarsolyában, különösen a pálya délre eső részein” – mondta Zeelenberg, amikor arról kérdezte a gyorsasági motoros világbajnokság hivatalos honlapjának riportere, hogy mire számítottak a Yamaha bokszában a fináléhoz közeledve. „Amikor az utolsó kör elején 0,4 másodperccel vezetett, mindenki azt gondolta, hogy most már talán behozza a gépet. De azt kell mondanunk, hogy Marc a legvégéig küzdött: bámulatos volt, ahogy ledolgozta ezt a hátrányt az utolsó körben, és aztán igen, jött az utolsó kanyar.”

A motogp.com rákérdezett, hogy Rossi szándékos megfontolásból döntött-e úgy, hogy rázárja a kaput a belső íven érkező Marquezre, mire Zeelenberg így reagált: „Nem, egyértelműen nem erről volt szó. Vale csak későn fékezett, hogy a szokásos íven forduljon be a kanyarba, de érkezett Marquez, aki meg is csúszott, így már nem volt hova mennie. A kanyart már nem tudta megcsinálni, így ki kellett egyenesítenie azt. Ha az íven maradt volna, talán mindketten elesnek, vagy csak Valentino, így csak azt tehette, hogy felegyenesíti a motort, és átvágja a kanyart. Természetesen másképp is meg lehet közelíteni, hiszen elhagyta a pályát, és Marc előtt végzett, de ha megnézzük a koccanás pillanatát, Vale még akkor is Marc előtt volt. Nem sokon múlt, de még Vale volt előrébb. Ha Marc lett volna előrébb, és Vale úgy vágja át a sikánt, s azzal nyeri meg a versenyt, akkor az egy teljesen más történet lenne, de Valentino egyértelműen előtte volt.”

„Ha betű szerint követnénk a szabályokat, akkor ott kellene visszatérned a pályára, ahol elhagytad azt. De ez egy elég régimódi szabály, ilyen körülmények között képtelenség alkalmazni. Nem volt helye máshova menni, csak egyenesen átvágni a sikánt” – tette hozzá Zeelenberg.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: