DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Motor

Az Aprilia nem értékeli negatívan a tesztet

A MotoGP idei első hivatalos tesztjén, Sepangban vetette be először új motorját az Aprilia Racing Team Gresini. Az eredmények egyelőre nem túl biztatóak, de a hivatalos nyilatkozatok alapján nem csüggednek.

Alvaro Bautista és Marco Melandri a tegnap befejeződő sepangi teszten ülhettek fel először az Aprilia RS-GP-re, a noaleiek legfrissebb MotoGP-masinájára. A három nap alatt az új géppel és a tavaly év végén Valenciában tesztelt motorral is köröztek annak érdekében, hogy összehasonlíthassák őket, valamint a lehető legtöbb adatot gyűjtsék a mérnökök számára. Ami a köridőket illeti, Bautista sokkal jobban állt, mint olasz csapattársa, ez azonban várható volt, hiszen Melandrinak nem csak a motor új, hanem gyakorlatilag minden, ami jelenleg körülveszi.
 
Tegnap este az Aprilia Racing Team Gresini hivatalos nyilatkozatokat adott ki honlapjukon, melyből megtudhatjuk, hogyan értékelte az alakulat a háromnapos munkát. A csapatfőnök, Fausto Gresini bíztató kezdetről beszélt, ahogyan Bautista is. Érthető okokból Melandri valamivel csalódottabbnak tűnt. Elismerte, hogy időre van még szüksége ahhoz, hogy képességeinek megfelelően teljesíthessen az Aprilián. A páros mindenesetre elég szorgosan dolgozott, Bautista 157 kört teljesített, legjobb ideje 2’01.924 volt, kollégája eggyel kevesebb kört megtéve 2’03.641-re volt képes.

aprilia_2015_teszt
 
„Figyelembe véve a tényt, hogy a projekt még gyerekcipőben jár, valamint nyilvánvalóan nem a köridők érdekeltek minket elsősorban, azt hiszem, Bautista teljesítménye pozitív volt a három nap alatt” – kezdte Fausto Gresini. „Érdemes fejben tartani, hogy Sepang ráadásul az egyik legnagyobb igényeket támasztó és legnehezebb pálya a bajnokságban. Miután tesztelte az új Aprilia RS-GP-t, Alvaro úgy döntött, visszatér a 2014-es verzióhoz, ami jelen pillanatban jobb visszajelzéseket ad számára. A szerelőkkel együtt mindkét fronton elég jól dolgozott azon, hogy hatalmas mennyiségű adatot gyűjtsön, amit az Aprilia Racing mérnökei használnak majd ahhoz, hogy fejlesszenek a technikai csomagon. Ami Melandrit illeti, tudtuk, hogy nem lesz könnyű számára hozzászokni egy teljesen más technikai helyzethez. Marcónak hozzá kell igazítania a vezetési stílusát ehhez a fajta gumihoz, és tudjuk, hogy ez időt igényel. Bízunk benne. A legfontosabb, hogy továbbra is koncentrált és eltökélt” – fejezte be gondolatait a csapatfőnök.



Alvaro Bautista így vélekedett a tesztről: „Nagyon elégedett vagyok az első teszt három napjával. A csapat jól dolgozott, a lehető legtöbb támogatást megkaptam tőlük. Az első két napon különféle összehasonlításokat végeztem a tavaly év végén használt motor és az új RS-GP között, mindenesetre, még mindig nem nyűgözött le a váz teljesítménye. Szóval az utolsó napon úgy döntöttem, a 2014-es verzióra koncentrálok, annak érdekében, hogy a lehető legtöbb adatot gyűjtsem, hogy a mérnököknek lehetősége legyen a hónap végén esedékes tesztekre dolgozni. Sokat dolgoztunk az elektronikán, különféle beállításokat teszteltünk, elégedett vagyok azzal, amire jutottunk. A legfontosabb, hogy tudjuk, mely területeken kell javítanunk. Sok adatot gyűjtöttünk, tehát az eredmény pozitív. Az Aprilia nagyon elkötelezett. Magabiztos vagyok a közelgő szezont illetően.”

Csapattársa, Marco Melandri valamivel szürkébben látta a három napot. „Bevallom, jobb debütálásra számítottam, de amikor eldöntöttük, hogy belevágunk ebbe a kalandba, tudtuk, hogy sok kemény munka áll majd előttünk. A nulláról kell felépítenem a motorral kapcsolatos érzéseimet. Időre van szükségünk, és arra kell gondolnunk, miket találtunk ezeken a teszteken, annak érdekében, hogy olyan gyorsan javuljunk, amilyen gyorsan csak lehet.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: