Az Apriliát képviselő Guintoli sikeres edzések után az időmérőn az ötödik rajthelyet szerezte meg, kettővel elmaradt riválisa, a kawasakis Tom Sykes mögött – akinek a kvalifikáció mindig is erősségének számított. Guintoli ezután megnyerte mindkét futamot, az első versenyen Sykes csapattársát, Loris Bazt, a másodikon magát Sykesot megelőzve. Sykes mindkétszer a dobogó legalsó fokára állt fel. Az első versenyen a brit motoros előnye 12-ről 3 pontra csökkent, ez pedig különösen izgalmassá tette a második futamot: aki kettejük közül megnyeri a versenyt, az lesz a sorozat világbajnoka.
A címvédő Sykes jó rajt után vezetett is a futam elején, ekkor még az ő kezében volt az újabb világbajnoki cím: de Guintoli ismét maga mögé gyűrte a riválisokat, köztük utoljára Sykesot, aztán megnyugtató előnyt épített ki. Pályafutása során először nyerte meg a nap mindkét futamát, ami azért is különösen nagy szó, mert a szezon addigi 22 versenyéből csupán 3-on győzött, kiegyensúlyozott eredményeivel tudta tartani a pontversenyben Sykesot, aki vele ellentétben 8-szor nem talált legyőzőre. Épp ezért egész évben kevesen fogadtak volna Guintolira, az Aprilia azonban pont az utolsó futamokon lendült nagyszerű formába – 8 versenyen 7 győzelem, ebből öt 1-2-es eredmény –, Guintoli pedig akkor húzott elő valami pluszt, amikor a legnagyobb szüksége volt rá.
„Egészen hihetetlen érzéseim vannak. Nagyszerű nap volt, két fantasztikus versennyel, amelyeken erősebbnek éreztem magam, mint valaha életem során” – beszélt pályafutása legnagyobb sikere után Guintoli, aki korábban a MotoGP-ben versenyzett, de semelyik kategóriában nem került a világbajnoki cím közelébe. „Problémák nélkül tudtam gyorsan menni, a köridők pedig könnyen jöttek. Magny-Cours után kezdtem igazán hinni, sőt akkor már biztos voltam: gyorsak voltunk, jól éreztem magam, a csapatom nagyszerű támogatást nyújtott. Ma pedig megmutattam, hogy a pályán én vagyok a leggyorsabb.”
A szezon vége felé mind az Aprilia, mind a Kawasaki előszeretettel nyúlt a csapatutasítás eszközéhez, és nem maradt enélkül az utolsó hétvége sem, a Superbike történetének első villanyfényes versenye. Az első futamon Sykes csapattársa, Loris Baz a második lett, a brit versenyző előtt: az utolsó körben azonban a Kawasaki rászólt Bazra – Guintoli honfitársára –, hogy engedje el a bajnoki címért küzdő kollégát. A Sykeshoz képest tekintélyes előnnyel rendelkező Baz, aki jövőre már sem a Kawasaki, sem a Superbike-világbajnokság motorosa nem lesz, ennek nem tett eleget. „Ez megmutatta, mennyire éretlen és tiszteletlen ő. Az ő hibája miatt veszítettünk Sepangban pontokat, most pedig ismét négyet” – mondta Sykes még az első verseny után. Ha Baz akkor elengedi, a következő futamon egy második hely is elég lett volna számára Guintoli mögött a bajnoki címhez.
A második verseny kudarca után ismét felhánytorgatta a Sepangban történteket: azon a versenyen ugyanis Baz az első körben hibát követett el, elesett, és éppen Sykest vitte magával. Az esemény óta Sykes gyakorlatilag nem beszélt a csapattársával – és éppen hideg viszonyuk vezethetett odáig, hogy a 21 éves francia úgy döntött, nem segít neki. Az utolsó előtti hétvégén, a francia futamon egyébként Baz még engedelmes volt, átadta helyét a brit motorosnak, és ezt említette meg Katarban is. „Láttam a táblát, de csak azokkal az emberekkel vagyok kedves, akik velem is kedvesek. A dolgok máshogy alakulhattak volna, ha az elmúlt három év is máshogy alakul” – nyilatkozta a futam után a francia, aki aligha bánja, hogy jövőre Sykestól távol, a MotoGP mezőnyében folytatja pályafutását. Később Facebookján hozzátette: „A csapatutasításokról: én legalább életemben egyszer segítettem neki, Magny-Coursban. Nem hiszem, hogy ő elmondhatja ugyanezt magáról.”
Egy nappal bajnoki címe után Guintoli bejelentette, hogy az Apriliával már biztosan nem fogja megismételni idei sikereit. Mivel a harmadik egyéni trófeáját gyűjtő gyártó jövőre a MotoGP-hez csatlakozik, a franciának nem tudtak gyári támogatást garantálni, Guintoli ezért úgy döntött, jövőre a Ten Kate Honda versenyzője lesz.