DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
Motor

Rossi megnyerte 250. királykategóriás versenyét a bukások viadalán

Rendkívül fordulatos, számos bukást hozó és meglepetésekkel teli futammal szolgált a királykategória versenye Phillip Islanden: a sokáig magabiztosan vezető Marc Marquez bukásával Valentino Rossi szerezte meg a győzelmet, míg mögötte a riválisok kiesése miatt Jorge Lorenzo és Bradley Smith végzett másodikként és harmadikként.

 

Vasárnap reggel 7-kor rajtolt el a MotoGP futama az ausztráliai Phillip Islanden, ahol a világbajnoki elsőségét már bebiztosító Marc Marquez indulhatott a pole-ból, míg mellőle meglepetésre Cal Crutchlow, illetve a többiekkel ellentétben nem az aszimmetrikus lágy, hanem az extra-lágy első abroncsot feltevő Jorge Lorenzo várhatta a piros lámpák kialvását. A második sorba Smith, Pedrosa és Aleix Espargaro, a harmadikba pedig Iannone, Rossi és Pol Espargaro sorakozhatott fel.

A 27 körös verseny startját Lorenzo és Smith kapta el a legjobban: kis híján a brit fordulhatott be elsőként az első kanyarba, de aztán Marquez hamar visszatért az élre, az első kör végén már újra a spanyol vezetett honfitársa előtt. Mögöttük a két Tech3 Yamaha vívott a harmadik helyért, amely csatából ideiglenesen Pol Espargaro jött ki győztesen, de aztán néhány kanyar alatt Rossi is bedarálta mindkettejüket, s megkezdhette a felzárkózást Marquezre és Lorenzóra.

20166_w666px_5d437e2aba22af42fd48ba02e8f56441

A tendencia azonban nem ebbe az irányba mutatott: a repsolos apránként lépegetett el honfitársától, míg a két yamahás között többé-kevésbé megmerevedett a különbség. Mögöttük jóval nagyobb volt a csata a két Ducati és a két Tech3 között, amelybe egy idő után Aleix Espargaro is beszállt. Közben megkezdődtek a bukások is: Andrea Iannone dobta el a motort Bradl előzése közben, ráadásul mivel Pedrosát motorját is eltalálta, a spanyol Hondája jelentősen le is lassult, egy kör után pedig kiállt a bokszba.

A futam harmadánál a leggyorsabb köröket egymás után szóró Rossi utolérte Lorenzót, majd viszonylag könnyedén meg is előzte. A spanyol persze nem hagyta annyiban a dolgot, a következő kör elején bebújt mellé, de aztán Rossi ismét elment mellette, s ezúttal az egyenesben sem tudott visszavágni neki a csapattárs. A féltávhoz közeledve aztán újabb adok-kapok alakult ki a yamahások között, ezzel pedig mind Marquezt segítették abban, hogy kényelmesen növelhette az előnyét az élen.

Miközben Lorenzo és Rossi folyamatosan centikre haladt egymástól, mögöttük Crutchlow senkitől sem zavartatva motorozott a kiváló negyedik pozícióban, az ötödik helyért viszont látványos csatát vívott a két Espargaro, Dovizioso, Bradl és Smith. A másodikért is folyt persze a küzdelem: Lorenzo hibázott egyet, ezt kihasználva Rossi át is vette tőle a helyet, s ez alkalommal némi előnyre is szert tett vele szemben, Marquez azonban közben már négy másodpercre ellógott tőlük.

Tíz körrel a vége előtt aztán jött a dráma: Marquez alól kicsúszott a Honda, s ezzel a másik Repsol is kiállni kényszerült! Ez pedig azt is jelentette, hogy Rossi az élre került, miközben előnyét folyamatosan növelte Lorenzóval szemben, a dobogó alsó fokát pedig a szintén meglepően gyors Crutchlow örökölte meg. A negyedik helyért zajló csatában is történt egy bukás: Bradl dobta el a motort, miután egy vakmerő előzési manőver közben hozzáért Aleix Espargaro gépéhez, aki nem sokkal később szintén kénytelen volt félreállni.



orig_a73f8fc63e981bfe6472f6c0494dd738

Az utolsó hat kör kezdetén Crutchlow rohamtempóban közeledni kezdett Lorenzóra, akinek szemlátomást nem jött be a szuperlágy első gumi, s a brit rendkívül simán át is vette tőle a második helyet. A spanyolra egyébként Pol Espargaro is folyamatosan közeledett, a Tech3 motorosa azonban három körrel a leintést megelőzően kicsúszott a 4-es kanyarban. Az utolsó körben aztán még egy bukást feljegyezhettünk: Crutchlow dobta el magától a bravúros második helyezést!

Rossit azonban mindez nem zavarta, s fölényes győzelemmel zárta 250. királykategóriás futamát. Lorenzo az utolsó körös drámával visszaszerezte második helyét, a dobogó alsó fokára pedig végül Smith állhatott fel – három Yamaha sajátította ki tehát a pódiumot! Dovizioso lett a negyedik, óriási meglepetésre az Avintia Ducatival versenyző Barbera az ötödik, az első tízbe pedig Bautista, Redding, Aoyama, De Angelis és Hayden fért még be a bukásokkal tarkított versenyen.

 

A verseny végeredménye:

 

# Versenyző Csapat Motor Idő
1 Valentino Rossi Yamaha Yamaha 40:46.405
2 Jorge Lorenzo Yamaha Yamaha 10.836
3 Bradley Smith Tech 3 Yamaha 12.294
4 Andrea Dovizioso Ducati Ducati 14.893
5 Hector Barbera Avintia Racing Ducati 30.089
6 Alvaro Bautista Gresini Racing Honda 30.154
7 Scott Redding Gresini Racing Honda 30.158
8 Hiroshi Aoyama Aspar Honda 33.166
9 Alex de Angelis Forward Racing Forward Yamaha 33.577
10 Nicky Hayden Aspar Honda 34.144
11 Yonny Hernandez Pramac Racing Ducati 39.468
12 Danilo Petrucci IodaRacing Project ART/Aprilia 56.684
13 Michael Laverty Paul Bird Motorsport PBM/Aprilia 1:12.813
14 Mike Di Meglio Avintia Racing Avintia/Kawasaki 1:28.050
- Cal Crutchlow Ducati Ducati  
- Pol Espargaro Tech 3 Yamaha  
- Aleix Espargaro Forward Racing Forward Yamaha  
- Stefan Bradl LCR Honda  
- Marc Marquez Honda Honda  
- Broc Parkes Paul Bird Motorsport PBM/Aprilia  
- Daniel Pedrosa Honda Honda  
- Andrea Iannone Pramac Racing Ducati  
- Karel Abraham Cardion AB Motoracing Honda  

 

P1Race

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: