Vasárnap reggel 7-kor rajtolt el a MotoGP futama az ausztráliai Phillip Islanden, ahol a világbajnoki elsőségét már bebiztosító Marc Marquez indulhatott a pole-ból, míg mellőle meglepetésre Cal Crutchlow, illetve a többiekkel ellentétben nem az aszimmetrikus lágy, hanem az extra-lágy első abroncsot feltevő Jorge Lorenzo várhatta a piros lámpák kialvását. A második sorba Smith, Pedrosa és Aleix Espargaro, a harmadikba pedig Iannone, Rossi és Pol Espargaro sorakozhatott fel.
A 27 körös verseny startját Lorenzo és Smith kapta el a legjobban: kis híján a brit fordulhatott be elsőként az első kanyarba, de aztán Marquez hamar visszatért az élre, az első kör végén már újra a spanyol vezetett honfitársa előtt. Mögöttük a két Tech3 Yamaha vívott a harmadik helyért, amely csatából ideiglenesen Pol Espargaro jött ki győztesen, de aztán néhány kanyar alatt Rossi is bedarálta mindkettejüket, s megkezdhette a felzárkózást Marquezre és Lorenzóra.
A tendencia azonban nem ebbe az irányba mutatott: a repsolos apránként lépegetett el honfitársától, míg a két yamahás között többé-kevésbé megmerevedett a különbség. Mögöttük jóval nagyobb volt a csata a két Ducati és a két Tech3 között, amelybe egy idő után Aleix Espargaro is beszállt. Közben megkezdődtek a bukások is: Andrea Iannone dobta el a motort Bradl előzése közben, ráadásul mivel Pedrosát motorját is eltalálta, a spanyol Hondája jelentősen le is lassult, egy kör után pedig kiállt a bokszba.
A futam harmadánál a leggyorsabb köröket egymás után szóró Rossi utolérte Lorenzót, majd viszonylag könnyedén meg is előzte. A spanyol persze nem hagyta annyiban a dolgot, a következő kör elején bebújt mellé, de aztán Rossi ismét elment mellette, s ezúttal az egyenesben sem tudott visszavágni neki a csapattárs. A féltávhoz közeledve aztán újabb adok-kapok alakult ki a yamahások között, ezzel pedig mind Marquezt segítették abban, hogy kényelmesen növelhette az előnyét az élen.
Miközben Lorenzo és Rossi folyamatosan centikre haladt egymástól, mögöttük Crutchlow senkitől sem zavartatva motorozott a kiváló negyedik pozícióban, az ötödik helyért viszont látványos csatát vívott a két Espargaro, Dovizioso, Bradl és Smith. A másodikért is folyt persze a küzdelem: Lorenzo hibázott egyet, ezt kihasználva Rossi át is vette tőle a helyet, s ez alkalommal némi előnyre is szert tett vele szemben, Marquez azonban közben már négy másodpercre ellógott tőlük.
Tíz körrel a vége előtt aztán jött a dráma: Marquez alól kicsúszott a Honda, s ezzel a másik Repsol is kiállni kényszerült! Ez pedig azt is jelentette, hogy Rossi az élre került, miközben előnyét folyamatosan növelte Lorenzóval szemben, a dobogó alsó fokát pedig a szintén meglepően gyors Crutchlow örökölte meg. A negyedik helyért zajló csatában is történt egy bukás: Bradl dobta el a motort, miután egy vakmerő előzési manőver közben hozzáért Aleix Espargaro gépéhez, aki nem sokkal később szintén kénytelen volt félreállni.
Az utolsó hat kör kezdetén Crutchlow rohamtempóban közeledni kezdett Lorenzóra, akinek szemlátomást nem jött be a szuperlágy első gumi, s a brit rendkívül simán át is vette tőle a második helyet. A spanyolra egyébként Pol Espargaro is folyamatosan közeledett, a Tech3 motorosa azonban három körrel a leintést megelőzően kicsúszott a 4-es kanyarban. Az utolsó körben aztán még egy bukást feljegyezhettünk: Crutchlow dobta el magától a bravúros második helyezést!
Rossit azonban mindez nem zavarta, s fölényes győzelemmel zárta 250. királykategóriás futamát. Lorenzo az utolsó körös drámával visszaszerezte második helyét, a dobogó alsó fokára pedig végül Smith állhatott fel – három Yamaha sajátította ki tehát a pódiumot! Dovizioso lett a negyedik, óriási meglepetésre az Avintia Ducatival versenyző Barbera az ötödik, az első tízbe pedig Bautista, Redding, Aoyama, De Angelis és Hayden fért még be a bukásokkal tarkított versenyen.
A verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Motor | Idő |
1 | Valentino Rossi | Yamaha | Yamaha | 40:46.405 |
2 | Jorge Lorenzo | Yamaha | Yamaha | 10.836 |
3 | Bradley Smith | Tech 3 | Yamaha | 12.294 |
4 | Andrea Dovizioso | Ducati | Ducati | 14.893 |
5 | Hector Barbera | Avintia Racing | Ducati | 30.089 |
6 | Alvaro Bautista | Gresini Racing | Honda | 30.154 |
7 | Scott Redding | Gresini Racing | Honda | 30.158 |
8 | Hiroshi Aoyama | Aspar | Honda | 33.166 |
9 | Alex de Angelis | Forward Racing | Forward Yamaha | 33.577 |
10 | Nicky Hayden | Aspar | Honda | 34.144 |
11 | Yonny Hernandez | Pramac Racing | Ducati | 39.468 |
12 | Danilo Petrucci | IodaRacing Project | ART/Aprilia | 56.684 |
13 | Michael Laverty | Paul Bird Motorsport | PBM/Aprilia | 1:12.813 |
14 | Mike Di Meglio | Avintia Racing | Avintia/Kawasaki | 1:28.050 |
- | Cal Crutchlow | Ducati | Ducati | |
- | Pol Espargaro | Tech 3 | Yamaha | |
- | Aleix Espargaro | Forward Racing | Forward Yamaha | |
- | Stefan Bradl | LCR | Honda | |
- | Marc Marquez | Honda | Honda | |
- | Broc Parkes | Paul Bird Motorsport | PBM/Aprilia | |
- | Daniel Pedrosa | Honda | Honda | |
- | Andrea Iannone | Pramac Racing | Ducati | |
- | Karel Abraham | Cardion AB Motoracing | Honda |