DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 15. hétfő
Élő cikkek

Ezek voltak az F1-es Las Vegas-i Nagydíj eseményei

Norrisé a pole, de a többiek megszorítanák: kövessétek velünk a Las Vegas-i Nagydíj eseményeit!

Jó reggelt, hamarosan kezdődik az idei szezon 22. F1-es nagydíja Las Vegasban!

A rajtrácsot megtaláljátok az alábbi linken - Yuki Tsunoda a bokszból indul végül, miután a Red Bull teljes hajtáslánc-cserét hajtott végre az autójában.

RAJTRÁCS

Az időjárás most esőmentes, de állítólag tíz százalék esély mutatkozik a csapadékra a verseny során.

Norris ezen a futamon gyakorlatilag be is biztosíthatja a vb-címet egy győzelemmel: a mellőle rajtoló Verstappennek minimum nyernie kellene ahhoz, hogy életben tartson bármit az esélyei közül, Piastri pedig csak az ötödik helyről indulhat.

A pálya a várakozások szerint megint elképesztően csúszós lesz, hiszen nap közben meg volt nyitva a város számára...

A pole-ból rajtoló Norris előnye 24 pont Piastri, és már 49 egység Verstappennel szemben, Vegas után pedig már csak két nagydíj, és egy sprint ad esélyt a pontszerzésre.

Pilóták az autókban, a motorok járnak: indulhat a felvezető kör!

A szerelők pakolnak, leveszik a gumimelegítőket, zajlik a rajtprocedúra.

A pálya száraz, viszont nagyon csúszik...

Az autók a felvezető kör végén érkeznek vissza a rajtrácsra. Tapintani lehet a feszültséget...

Mindenki a helyén, jöhet a rajt!

RAJT!

VERSTAPPEN ÁTVESZI A VEZETÉST!

Norris elrontja a rajt utáni első kanyart, Verstappen megelőzi, majd az első egyenesben Russell is elmegy mellette!

Piastri is ront, így Verstappen, Russell, Norris, Sainz, Hadjar, Lawson, Piastri a sorrend!

Hamilton ÓRIÁSIT rajtolt a 19. helyről, már a 13. pozícióban van!

Leclerc rontott, csak a 10., Bearman nagyot javított és már a 8. a 13.-ról, de Hadjar is nagyog ugrott előre!

Gasly és Lawson is lelassul valamiért, megsérült az autójuk, visszacsúsznak!

2/50. kör: Virtuális biztonsági autó jön, rendet kell tenni!

A rajtnál Lawson nekiment Piastrinak, utóbbi emiatt vesztett pozíciókat, de Leclerc is a pályán kívül kolbászolt.

Lawson csúnya hibát vétett, de Bortoleto még nagyobbat, meg is forgott...

Újra zöld jelzés, folytatódik az érdemi verseny.

Verstappen, Russell, Norris, Sainz, Hadjar, Piastri a top hat.

Bortoleto és Stroll kiesett a rajtbaleset következtében, Lawson és Gasly pedig a sor végére került, ráadásul előbbit vizsgálják ütközés okozásáért.

5/50. kör: Leclerc kifékezi Bearmant, feljön a 7. helyre, elindulhat Piastri után!

Russell közben megérkezik Verstappen nyakára az élen!

Norris kicsit leszakadt az első két helyezett mögött, 2,7 másodperc a hátránya Russellhez képest.

Piastri sem közelít Hadjarhoz, a McLarenek egyelőre nem villognak.

Russell 6-8 tizedmásodperccel autózik Verstappen mögött, nyitogatja a DRS-t, folyamatosan támad, de a holland eddig nem hibázik.

A 8-13. helyen kialakult egy DRS-vonat, mindenki nyit mindent, az élen Bearman autózik, ő van rossz helyzetben, Alonso támadja.

10/50. kör: Verstappen már megtörte a DRS-t, Russell lemaradt nagyjából 1,5 másodpercre, minimálisan fellélegezhet a négyszeres bajnok.

Norris továbbra is 2,8 másodpercre Russelltől, mögötte Sainz több, mint háromra, és a Williams Hadjar DRS-e ellen védekezik.

Russell lassul, 17 másodperc a hátránya Verstappenhez képest, Norris pedig 2,3 másodpercre megközelítette.

12/50. kör: Piastri hibázik Hadjar mögött, Leclerc esélyt kap és DRS-sel meg is előzi a McLarent!

Verstappen, Russell, Norris, Sainz, Hadjar, Leclerc, Piastri, Bearman, Alonso, Hülkenberg a top 10.

14/50. kör: Hadjar lassul, Leclerc megelőzi őt is, a Ferrari már 5.!

Piastri is visszaesik Hadjarra.

Russell a kormányzásra panaszkodik, káromkodik...

Norris már két másodpercen belül van hozzá képest.

Sainz egyelőre tartja a negyedik helyet, de a top hármat már régóta nem is látja, a most már mögötte érkező Leclerc pedig jóval gyorsabb nála.

16/50. kör: Túl sok a törmelék a pályán, miután Hamilton és Albon összeért. El kell takarítani.

Antonellit öt másodperccel büntetik még a rajt miatt: megmozdult a piros lámpák kialvása előtt.

Piastri megelőzi Hadjart!

Újraindul a futam, és a VSC-fázis után azonnal elmegy a Racing Bulls mellett. Így most 6.

Norris 1,1 másodpercre Russelltől, hamarosan támadás következik!

Russell kitér a meccs elől, jön a bokszba, megkapja a kemény keverékű Pirelliket.

Kissé furcsa, hogy nem a VSC-fázis alatt cseréltek, hanem két körrel később...

Az élen így Verstappen alig három másodperccel vezet Norris előtt!

A top tízből már Alonso és Bearman is kereket cserélt, a spanyol már a brit előtt van.

Norris jelentősen gyorsabb Verstappennél, a különbség csökken, nem úgy tűnik, hogy a Red Bullban megvan a győzelemhez szükséges tempó.

Albon is megkapja az 5 másodperces büntetést a rajt miatt.

Közben Hamilton megelőzi Ocont!

Leclerc már DRS-sel támadja Sainzot a negyedik helyért.

Hadjar és Piastri is kereket cserél, valószínűleg Leclerc-nek és Sainznak is jönnie kell.

Közben Verstappen két óriási kört rak össze és négy másodperc feletti előnyt épít fel Norrisszal szemben! 

Norris és Sainz is a bokszban!

23/50. kör: A Williams kései reakciója pozícióba kerül Sainznak, a csere után Piastri mögé kerül, a virtuális 6. helyre.

Verstappen biztos, hogy tartalékolt: a futam leggyorsabb körét futja meg az élete végén játó közepes keveréken...

A korábbi csere egyébként azt jelenti, hogy Russell visszavette a virtuális második helyet Norristól, 2,8 másodperccel előrébb jár a Mercedes.

Norris és a mérnöke arról beszél, hogy Russellt akarják legyőzni a futam végén. Nem Verstappent.

Leclerc is a bokszban, Piastri és Sainz közé jön vissza, vagyi az ausztrál a jó kerékcserével mindkét riválisát megelőzte!

Féltávnál járunk, az eredeti top tízből a vezető Verstappen, valamint Hülkenberg van még kint.

Verstappen megcsinálja a kerékcserét, visszajön az élre, de Russell ott van a sarkában!

A holland megmelegítette a gumikat, így megcsinálta, amit kellett: másfél másodperccel vezet Russell, és több, mint négy másodperccel Norris előtt.

Ráadásul Russellnél nyolc, Norrisnál három körrel frissebb kemény keverékű abroncsokon van!

Még 23 kör van hátra.

Piastri pedig így már a negyedik, ha a még kereket nem cserélő autók eltűnnek előle.

Hamilton!

Megcsinálta a hosszú etapot a kemény keveréken, most cserél, és az Alonso-Bearman páros elé jön vissza, akik a 8-9. helyen autóztak a cserék előtt!

Hülkenberg is cserél, most ő a 8. Hamilton előtt - a cseréket megelőzően is éppen előtte haladt.

Hamilton hibázik közben egyet, megkapja a hátába DRS-sel Alonsót és Bearmant...

32/50. kör: Bearman megelőzi Alonsót! Ez most 11. hely, valójában Antonelli még kijön a bokszba, meglátjuk, hogy hova tér vissza.

Russell lassul: Verstappen már 3,4 másodperccel vezet előtte, Norris pedig megérkezett rá, 2,8 másodpercről 1,2-re csökkent a különbség!

Russell nem nagyon akar harcolni Norrisszal...

"Tudom, hogy gyors, persze védekezni fogok, de nem akarom kockáztatni a dobogót" - mondja a rádióba.

34/50. kör: Norris simán megelőzi Russellt, feljön a második helyre!

Norris azt kapja üzenetként, hogy meglesz Verstappen is... négy és fél másodperc a hátránya!

"Max, Landónak azt mondták, hogy kapjon el téged" - érkezik az üzenet Verstappen felé.

37/50. kör: Norris nem közeledik, 5,8 másodperc Verstappen előnye.

Antonelli egyébként továbbra is negyedik. A második kör után cserélt, azóta egy etapot megy a kemény keverékkel, ráadásul ott van a feje felett egy ötmásodperces büntetés is, szóval azzal együtt már nem negyedik, de egyelőre nem tudja őt megelőzni Piastri, legalábbis a pályán.

Jelenleg az még kérdéses, hogy a 6. hely meglehet-e neki, ha nem jön ki, Sainz egyelőre öt másodpercen kívül van hozzá képest.

Piastri egyszerűen nem bír Antonellivel, az olasz kiváló munkát végez.

A kérdés most tényleg az, hogy Sainz be tud-e csúszni öt másodpercen belülre hozzá képest.

43/50. kör: Verstappen hat másodperccel vezet, Russell lassabb, mint a feltartósdit játszó, de tőle messze lévő Antonelli, úgyhogy megfagyott a helyzet.

Ha nem történik valami dráma, a top három helye fix!

Antonelli megcsinálja, pár kör van hátra, semmi változás, Piastri és Leclerc sem tud vele mit kezdeni.

Jelenleg picivel öt másodperc alatt táncol az előnye Sainzhoz képest, a valós meccs köztük megy a 6-7. helyért.

Hihetetlen: Antonelli felgyorsul a végén, ebből látszik, hogy eddig a többieket tartotta fel, hogy ne érjék utol a kormányszervóval szenvedő Russellt.

Antonelli lesz a hatodik, Sainz a hetedik!

47/50. kör: Közben Verstappen közel kilenc (!) másodperccel vezet Norris előtt.

48/50. kör: Norris is lelassul, már 13 másodperc a lemaradása, valami technikai problémája van a rádióüzenetek alatt. Ha beér, utolérni így sem fogja senki.

MAX VERSTAPPEN MEGNYERI A VERSENYT!

Újabb győzelem a hollandtól, Norris a második, Russell a harmadik!

Antonelli végül az ÖTÖDIK, még Leclerc-hez képest is megvan az öt másodperc különbség!

Verstappen, Norris, Russell, Piastri, Antonelli, Leclerc, Sainz, Hadjar, Hülkenberg és Hamilton a top tíz!

Ezzel megköszönjük a figyelmet, hozuzk az összefoglalót, a pontversenyt, a híreket és a helyszíni információkat!