DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 16. kedd
05:43

23/50. kör: A Williams kései reakciója pozícióba kerül Sainznak, a csere után Piastri mögé kerül, a virtuális 6. helyre.

Ezzel megköszönjük a figyelmet, hozuzk az összefoglalót, a pontversenyt, a híreket és a helyszíni információkat!

Antonelli végül az ÖTÖDIK, még Leclerc-hez képest is megvan az öt másodperc különbség!

Verstappen, Norris, Russell, Piastri, Antonelli, Leclerc, Sainz, Hadjar, Hülkenberg és Hamilton a top tíz!

MAX VERSTAPPEN MEGNYERI A VERSENYT!

Újabb győzelem a hollandtól, Norris a második, Russell a harmadik!

48/50. kör: Norris is lelassul, már 13 másodperc a lemaradása, valami technikai problémája van a rádióüzenetek alatt. Ha beér, utolérni így sem fogja senki.

47/50. kör: Közben Verstappen közel kilenc (!) másodperccel vezet Norris előtt.

Hihetetlen: Antonelli felgyorsul a végén, ebből látszik, hogy eddig a többieket tartotta fel, hogy ne érjék utol a kormányszervóval szenvedő Russellt.

Antonelli lesz a hatodik, Sainz a hetedik!

Antonelli megcsinálja, pár kör van hátra, semmi változás, Piastri és Leclerc sem tud vele mit kezdeni.

Jelenleg picivel öt másodperc alatt táncol az előnye Sainzhoz képest, a valós meccs köztük megy a 6-7. helyért.

43/50. kör: Verstappen hat másodperccel vezet, Russell lassabb, mint a feltartósdit játszó, de tőle messze lévő Antonelli, úgyhogy megfagyott a helyzet.

Ha nem történik valami dráma, a top három helye fix!

Piastri egyszerűen nem bír Antonellivel, az olasz kiváló munkát végez.

A kérdés most tényleg az, hogy Sainz be tud-e csúszni öt másodpercen belülre hozzá képest.

Antonelli egyébként továbbra is negyedik. A második kör után cserélt, azóta egy etapot megy a kemény keverékkel, ráadásul ott van a feje felett egy ötmásodperces büntetés is, szóval azzal együtt már nem negyedik, de egyelőre nem tudja őt megelőzni Piastri, legalábbis a pályán.

Jelenleg az még kérdéses, hogy a 6. hely meglehet-e neki, ha nem jön ki, Sainz egyelőre öt másodpercen kívül van hozzá képest.

37/50. kör: Norris nem közeledik, 5,8 másodperc Verstappen előnye.

"Max, Landónak azt mondták, hogy kapjon el téged" - érkezik az üzenet Verstappen felé.

34/50. kör: Norris simán megelőzi Russellt, feljön a második helyre!

Norris azt kapja üzenetként, hogy meglesz Verstappen is... négy és fél másodperc a hátránya!

Russell nem nagyon akar harcolni Norrisszal...

"Tudom, hogy gyors, persze védekezni fogok, de nem akarom kockáztatni a dobogót" - mondja a rádióba.

Russell lassul: Verstappen már 3,4 másodperccel vezet előtte, Norris pedig megérkezett rá, 2,8 másodpercről 1,2-re csökkent a különbség!

32/50. kör: Bearman megelőzi Alonsót! Ez most 11. hely, valójában Antonelli még kijön a bokszba, meglátjuk, hogy hova tér vissza.

Hülkenberg is cserél, most ő a 8. Hamilton előtt - a cseréket megelőzően is éppen előtte haladt.

Hamilton hibázik közben egyet, megkapja a hátába DRS-sel Alonsót és Bearmant...

Hamilton!

Megcsinálta a hosszú etapot a kemény keveréken, most cserél, és az Alonso-Bearman páros elé jön vissza, akik a 8-9. helyen autóztak a cserék előtt!

Piastri pedig így már a negyedik, ha a még kereket nem cserélő autók eltűnnek előle.

A holland megmelegítette a gumikat, így megcsinálta, amit kellett: másfél másodperccel vezet Russell, és több, mint négy másodperccel Norris előtt.

Ráadásul Russellnél nyolc, Norrisnál három körrel frissebb kemény keverékű abroncsokon van!

Még 23 kör van hátra.

Verstappen megcsinálja a kerékcserét, visszajön az élre, de Russell ott van a sarkában!

Leclerc is a bokszban, Piastri és Sainz közé jön vissza, vagyi az ausztrál a jó kerékcserével mindkét riválisát megelőzte!

Féltávnál járunk, az eredeti top tízből a vezető Verstappen, valamint Hülkenberg van még kint.

Norris és a mérnöke arról beszél, hogy Russellt akarják legyőzni a futam végén. Nem Verstappent.

A korábbi csere egyébként azt jelenti, hogy Russell visszavette a virtuális második helyet Norristól, 2,8 másodperccel előrébb jár a Mercedes.

Verstappen biztos, hogy tartalékolt: a futam leggyorsabb körét futja meg az élete végén játó közepes keveréken...

Norris és Sainz is a bokszban!

Hadjar és Piastri is kereket cserél, valószínűleg Leclerc-nek és Sainznak is jönnie kell.

Közben Verstappen két óriási kört rak össze és négy másodperc feletti előnyt épít fel Norrisszal szemben! 

Leclerc már DRS-sel támadja Sainzot a negyedik helyért.

Albon is megkapja az 5 másodperces büntetést a rajt miatt.

Közben Hamilton megelőzi Ocont!

Norris jelentősen gyorsabb Verstappennél, a különbség csökken, nem úgy tűnik, hogy a Red Bullban megvan a győzelemhez szükséges tempó.

A top tízből már Alonso és Bearman is kereket cserélt, a spanyol már a brit előtt van.

Az élen így Verstappen alig három másodperccel vezet Norris előtt!

Kissé furcsa, hogy nem a VSC-fázis alatt cseréltek, hanem két körrel később...

Russell kitér a meccs elől, jön a bokszba, megkapja a kemény keverékű Pirelliket.

Piastri megelőzi Hadjart!

Újraindul a futam, és a VSC-fázis után azonnal elmegy a Racing Bulls mellett. Így most 6.

Norris 1,1 másodpercre Russelltől, hamarosan támadás következik!

Antonellit öt másodperccel büntetik még a rajt miatt: megmozdult a piros lámpák kialvása előtt.

16/50. kör: Túl sok a törmelék a pályán, miután Hamilton és Albon összeért. El kell takarítani.

Sainz egyelőre tartja a negyedik helyet, de a top hármat már régóta nem is látja, a most már mögötte érkező Leclerc pedig jóval gyorsabb nála.

Russell a kormányzásra panaszkodik, káromkodik...

Norris már két másodpercen belül van hozzá képest.

14/50. kör: Hadjar lassul, Leclerc megelőzi őt is, a Ferrari már 5.!

Piastri is visszaesik Hadjarra.

12/50. kör: Piastri hibázik Hadjar mögött, Leclerc esélyt kap és DRS-sel meg is előzi a McLarent!

Verstappen, Russell, Norris, Sainz, Hadjar, Leclerc, Piastri, Bearman, Alonso, Hülkenberg a top 10.

Russell lassul, 17 másodperc a hátránya Verstappenhez képest, Norris pedig 2,3 másodpercre megközelítette.

Norris továbbra is 2,8 másodpercre Russelltől, mögötte Sainz több, mint háromra, és a Williams Hadjar DRS-e ellen védekezik.

10/50. kör: Verstappen már megtörte a DRS-t, Russell lemaradt nagyjából 1,5 másodpercre, minimálisan fellélegezhet a négyszeres bajnok.

A 8-13. helyen kialakult egy DRS-vonat, mindenki nyit mindent, az élen Bearman autózik, ő van rossz helyzetben, Alonso támadja.

Russell 6-8 tizedmásodperccel autózik Verstappen mögött, nyitogatja a DRS-t, folyamatosan támad, de a holland eddig nem hibázik.

Norris kicsit leszakadt az első két helyezett mögött, 2,7 másodperc a hátránya Russellhez képest.

Piastri sem közelít Hadjarhoz, a McLarenek egyelőre nem villognak.

5/50. kör: Leclerc kifékezi Bearmant, feljön a 7. helyre, elindulhat Piastri után!

Russell közben megérkezik Verstappen nyakára az élen!

Bortoleto és Stroll kiesett a rajtbaleset következtében, Lawson és Gasly pedig a sor végére került, ráadásul előbbit vizsgálják ütközés okozásáért.

Újra zöld jelzés, folytatódik az érdemi verseny.

Verstappen, Russell, Norris, Sainz, Hadjar, Piastri a top hat.

Lawson csúnya hibát vétett, de Bortoleto még nagyobbat, meg is forgott...

A rajtnál Lawson nekiment Piastrinak, utóbbi emiatt vesztett pozíciókat, de Leclerc is a pályán kívül kolbászolt.

2/50. kör: Virtuális biztonsági autó jön, rendet kell tenni!

Gasly és Lawson is lelassul valamiért, megsérült az autójuk, visszacsúsznak!

Hamilton ÓRIÁSIT rajtolt a 19. helyről, már a 13. pozícióban van!

Leclerc rontott, csak a 10., Bearman nagyot javított és már a 8. a 13.-ról, de Hadjar is nagyog ugrott előre!

RAJT!

VERSTAPPEN ÁTVESZI A VEZETÉST!

Norris elrontja a rajt utáni első kanyart, Verstappen megelőzi, majd az első egyenesben Russell is elmegy mellette!

Piastri is ront, így Verstappen, Russell, Norris, Sainz, Hadjar, Lawson, Piastri a sorrend!

Mindenki a helyén, jöhet a rajt!

Az autók a felvezető kör végén érkeznek vissza a rajtrácsra. Tapintani lehet a feszültséget...

A szerelők pakolnak, leveszik a gumimelegítőket, zajlik a rajtprocedúra.

A pálya száraz, viszont nagyon csúszik...

Pilóták az autókban, a motorok járnak: indulhat a felvezető kör!

A pole-ból rajtoló Norris előnye 24 pont Piastri, és már 49 egység Verstappennel szemben, Vegas után pedig már csak két nagydíj, és egy sprint ad esélyt a pontszerzésre.

A pálya a várakozások szerint megint elképesztően csúszós lesz, hiszen nap közben meg volt nyitva a város számára...

Norris ezen a futamon gyakorlatilag be is biztosíthatja a vb-címet egy győzelemmel: a mellőle rajtoló Verstappennek minimum nyernie kellene ahhoz, hogy életben tartson bármit az esélyei közül, Piastri pedig csak az ötödik helyről indulhat.

Az időjárás most esőmentes, de állítólag tíz százalék esély mutatkozik a csapadékra a verseny során.

A rajtrácsot megtaláljátok az alábbi linken - Yuki Tsunoda a bokszból indul végül, miután a Red Bull teljes hajtáslánc-cserét hajtott végre az autójában.

RAJTRÁCS

Jó reggelt, hamarosan kezdődik az idei szezon 22. F1-es nagydíja Las Vegasban!