Norris ezen a futamon gyakorlatilag be is biztosíthatja a vb-címet egy győzelemmel: a mellőle rajtoló Verstappennek minimum nyernie kellene ahhoz, hogy életben tartson bármit az esélyei közül, Piastri pedig csak az ötödik helyről indulhat.
Ezzel megköszönjük a figyelmet, hozuzk az összefoglalót, a pontversenyt, a híreket és a helyszíni információkat!
Antonelli végül az ÖTÖDIK, még Leclerc-hez képest is megvan az öt másodperc különbség!
Verstappen, Norris, Russell, Piastri, Antonelli, Leclerc, Sainz, Hadjar, Hülkenberg és Hamilton a top tíz!
MAX VERSTAPPEN MEGNYERI A VERSENYT!
Újabb győzelem a hollandtól, Norris a második, Russell a harmadik!
48/50. kör: Norris is lelassul, már 13 másodperc a lemaradása, valami technikai problémája van a rádióüzenetek alatt. Ha beér, utolérni így sem fogja senki.
47/50. kör: Közben Verstappen közel kilenc (!) másodperccel vezet Norris előtt.
Hihetetlen: Antonelli felgyorsul a végén, ebből látszik, hogy eddig a többieket tartotta fel, hogy ne érjék utol a kormányszervóval szenvedő Russellt.
Antonelli lesz a hatodik, Sainz a hetedik!
Antonelli megcsinálja, pár kör van hátra, semmi változás, Piastri és Leclerc sem tud vele mit kezdeni.
Jelenleg picivel öt másodperc alatt táncol az előnye Sainzhoz képest, a valós meccs köztük megy a 6-7. helyért.
43/50. kör: Verstappen hat másodperccel vezet, Russell lassabb, mint a feltartósdit játszó, de tőle messze lévő Antonelli, úgyhogy megfagyott a helyzet.
Ha nem történik valami dráma, a top három helye fix!
Piastri egyszerűen nem bír Antonellivel, az olasz kiváló munkát végez.
A kérdés most tényleg az, hogy Sainz be tud-e csúszni öt másodpercen belülre hozzá képest.
Antonelli egyébként továbbra is negyedik. A második kör után cserélt, azóta egy etapot megy a kemény keverékkel, ráadásul ott van a feje felett egy ötmásodperces büntetés is, szóval azzal együtt már nem negyedik, de egyelőre nem tudja őt megelőzni Piastri, legalábbis a pályán.
Jelenleg az még kérdéses, hogy a 6. hely meglehet-e neki, ha nem jön ki, Sainz egyelőre öt másodpercen kívül van hozzá képest.
37/50. kör: Norris nem közeledik, 5,8 másodperc Verstappen előnye.
"Max, Landónak azt mondták, hogy kapjon el téged" - érkezik az üzenet Verstappen felé.
34/50. kör: Norris simán megelőzi Russellt, feljön a második helyre!
Norris azt kapja üzenetként, hogy meglesz Verstappen is... négy és fél másodperc a hátránya!
Russell nem nagyon akar harcolni Norrisszal...
"Tudom, hogy gyors, persze védekezni fogok, de nem akarom kockáztatni a dobogót" - mondja a rádióba.
Russell lassul: Verstappen már 3,4 másodperccel vezet előtte, Norris pedig megérkezett rá, 2,8 másodpercről 1,2-re csökkent a különbség!
32/50. kör: Bearman megelőzi Alonsót! Ez most 11. hely, valójában Antonelli még kijön a bokszba, meglátjuk, hogy hova tér vissza.
Hülkenberg is cserél, most ő a 8. Hamilton előtt - a cseréket megelőzően is éppen előtte haladt.
Hamilton hibázik közben egyet, megkapja a hátába DRS-sel Alonsót és Bearmant...
Hamilton!
Megcsinálta a hosszú etapot a kemény keveréken, most cserél, és az Alonso-Bearman páros elé jön vissza, akik a 8-9. helyen autóztak a cserék előtt!
Piastri pedig így már a negyedik, ha a még kereket nem cserélő autók eltűnnek előle.
A holland megmelegítette a gumikat, így megcsinálta, amit kellett: másfél másodperccel vezet Russell, és több, mint négy másodperccel Norris előtt.
Ráadásul Russellnél nyolc, Norrisnál három körrel frissebb kemény keverékű abroncsokon van!
Még 23 kör van hátra.
Verstappen megcsinálja a kerékcserét, visszajön az élre, de Russell ott van a sarkában!
Leclerc is a bokszban, Piastri és Sainz közé jön vissza, vagyi az ausztrál a jó kerékcserével mindkét riválisát megelőzte!
Féltávnál járunk, az eredeti top tízből a vezető Verstappen, valamint Hülkenberg van még kint.
Norris és a mérnöke arról beszél, hogy Russellt akarják legyőzni a futam végén. Nem Verstappent.
A korábbi csere egyébként azt jelenti, hogy Russell visszavette a virtuális második helyet Norristól, 2,8 másodperccel előrébb jár a Mercedes.
Verstappen biztos, hogy tartalékolt: a futam leggyorsabb körét futja meg az élete végén játó közepes keveréken...
23/50. kör: A Williams kései reakciója pozícióba kerül Sainznak, a csere után Piastri mögé kerül, a virtuális 6. helyre.
Norris és Sainz is a bokszban!
Hadjar és Piastri is kereket cserél, valószínűleg Leclerc-nek és Sainznak is jönnie kell.
Közben Verstappen két óriási kört rak össze és négy másodperc feletti előnyt épít fel Norrisszal szemben!
Leclerc már DRS-sel támadja Sainzot a negyedik helyért.
Albon is megkapja az 5 másodperces büntetést a rajt miatt.
Közben Hamilton megelőzi Ocont!
Norris jelentősen gyorsabb Verstappennél, a különbség csökken, nem úgy tűnik, hogy a Red Bullban megvan a győzelemhez szükséges tempó.
A top tízből már Alonso és Bearman is kereket cserélt, a spanyol már a brit előtt van.
Az élen így Verstappen alig három másodperccel vezet Norris előtt!
Kissé furcsa, hogy nem a VSC-fázis alatt cseréltek, hanem két körrel később...
Russell kitér a meccs elől, jön a bokszba, megkapja a kemény keverékű Pirelliket.
Piastri megelőzi Hadjart!
Újraindul a futam, és a VSC-fázis után azonnal elmegy a Racing Bulls mellett. Így most 6.
Norris 1,1 másodpercre Russelltől, hamarosan támadás következik!
Antonellit öt másodperccel büntetik még a rajt miatt: megmozdult a piros lámpák kialvása előtt.
16/50. kör: Túl sok a törmelék a pályán, miután Hamilton és Albon összeért. El kell takarítani.
Sainz egyelőre tartja a negyedik helyet, de a top hármat már régóta nem is látja, a most már mögötte érkező Leclerc pedig jóval gyorsabb nála.
Russell a kormányzásra panaszkodik, káromkodik...
Norris már két másodpercen belül van hozzá képest.
14/50. kör: Hadjar lassul, Leclerc megelőzi őt is, a Ferrari már 5.!
Piastri is visszaesik Hadjarra.
12/50. kör: Piastri hibázik Hadjar mögött, Leclerc esélyt kap és DRS-sel meg is előzi a McLarent!
Verstappen, Russell, Norris, Sainz, Hadjar, Leclerc, Piastri, Bearman, Alonso, Hülkenberg a top 10.
Russell lassul, 17 másodperc a hátránya Verstappenhez képest, Norris pedig 2,3 másodpercre megközelítette.
Norris továbbra is 2,8 másodpercre Russelltől, mögötte Sainz több, mint háromra, és a Williams Hadjar DRS-e ellen védekezik.
10/50. kör: Verstappen már megtörte a DRS-t, Russell lemaradt nagyjából 1,5 másodpercre, minimálisan fellélegezhet a négyszeres bajnok.
A 8-13. helyen kialakult egy DRS-vonat, mindenki nyit mindent, az élen Bearman autózik, ő van rossz helyzetben, Alonso támadja.
Russell 6-8 tizedmásodperccel autózik Verstappen mögött, nyitogatja a DRS-t, folyamatosan támad, de a holland eddig nem hibázik.
Norris kicsit leszakadt az első két helyezett mögött, 2,7 másodperc a hátránya Russellhez képest.
Piastri sem közelít Hadjarhoz, a McLarenek egyelőre nem villognak.
5/50. kör: Leclerc kifékezi Bearmant, feljön a 7. helyre, elindulhat Piastri után!
Russell közben megérkezik Verstappen nyakára az élen!
Bortoleto és Stroll kiesett a rajtbaleset következtében, Lawson és Gasly pedig a sor végére került, ráadásul előbbit vizsgálják ütközés okozásáért.
Újra zöld jelzés, folytatódik az érdemi verseny.
Verstappen, Russell, Norris, Sainz, Hadjar, Piastri a top hat.
Lawson csúnya hibát vétett, de Bortoleto még nagyobbat, meg is forgott...
A rajtnál Lawson nekiment Piastrinak, utóbbi emiatt vesztett pozíciókat, de Leclerc is a pályán kívül kolbászolt.
2/50. kör: Virtuális biztonsági autó jön, rendet kell tenni!
Gasly és Lawson is lelassul valamiért, megsérült az autójuk, visszacsúsznak!
Hamilton ÓRIÁSIT rajtolt a 19. helyről, már a 13. pozícióban van!
Leclerc rontott, csak a 10., Bearman nagyot javított és már a 8. a 13.-ról, de Hadjar is nagyog ugrott előre!
RAJT!
VERSTAPPEN ÁTVESZI A VEZETÉST!
Norris elrontja a rajt utáni első kanyart, Verstappen megelőzi, majd az első egyenesben Russell is elmegy mellette!
Piastri is ront, így Verstappen, Russell, Norris, Sainz, Hadjar, Lawson, Piastri a sorrend!
Mindenki a helyén, jöhet a rajt!
Az autók a felvezető kör végén érkeznek vissza a rajtrácsra. Tapintani lehet a feszültséget...
A szerelők pakolnak, leveszik a gumimelegítőket, zajlik a rajtprocedúra.
A pálya száraz, viszont nagyon csúszik...
Pilóták az autókban, a motorok járnak: indulhat a felvezető kör!
A pole-ból rajtoló Norris előnye 24 pont Piastri, és már 49 egység Verstappennel szemben, Vegas után pedig már csak két nagydíj, és egy sprint ad esélyt a pontszerzésre.
A pálya a várakozások szerint megint elképesztően csúszós lesz, hiszen nap közben meg volt nyitva a város számára...
Az időjárás most esőmentes, de állítólag tíz százalék esély mutatkozik a csapadékra a verseny során.
A rajtrácsot megtaláljátok az alábbi linken - Yuki Tsunoda a bokszból indul végül, miután a Red Bull teljes hajtáslánc-cserét hajtott végre az autójában.
Jó reggelt, hamarosan kezdődik az idei szezon 22. F1-es nagydíja Las Vegasban!



