Brit Nagydíj: Ez történt a futamon
A pontszerzők listája: Hamilton végül negyedik Silverstone-ban, Verstappen a megforgás után ötödik helyet mentett, Stroll végül hetedik lett, Gasly a futam legvégén előzte meg.
Az 52. kör végén Lando Norris megnyeri a Brit Nagydíjat! Kettős McLaren-győzelem, Hülkenberg pedig 15 évvel F1-es bemutatkozása után megszerzi pályafutása első dobogóját!
A McLaren pedig válaszolt is a rádión: nem lesz itt csapatutasítás.
Piastri átszaladt a bukótéren a Maggotsban, a rádión pedig volt egy meghökkentő ajánlata: igazságtalannak érzi a büntetését, ezért azt kéri, cseréljék vissza a pozíciókat.
Összeért és bukótérben fordult a két Haas, Bearman volt a vétkes.

Már mindenki slicken, Norris vezet Piastri, Hülkenberg, Hamilton és Stroll előtt.
Néhány kör leforgása alatt szinte mindenki kijött slick abroncsért, egyedül Norris van még köztes keveréken. Az első helyre fog visszatérni, miután Piastri letöltötte a büntetést.
Hülkenberg előnye tetemes, 8 másodperc Hamilton előtt, amit 8 körre kell beosztania.
Jön a slickért Hamilton is, lágyat kap 10 körrel a vége előtt – ezzel a húzással próbálja elszedni Hülkenberg elől a dobogót. Ezzel láncreakció indul, Stroll, Verstappen és Gasly is jön az erősebb pontszerző helyekről.
Russell kicsúszik a slicken, Verstappen viszont gyorsul az egyre szárazabb pályán, Gasly megelőzésével már a hatodik helyen.
Leclerc nagyon agresszív manőverrel szúrt be előbb Ocon, majd Sainz mellé – a spanyolnak nem tetszik a „vakmerő” manőver.
Russell is kijött egy szett kemény keverékért, feladva a hetedik helyet, de Alonso nagyon lassú a pályán – korai még a száraz pályás gumi.
Az Aston a másik autóval egy bátor húzással próbálkozik: a 38. körben Alonso a bokszban, felkerült az autóra a slick keverék a végéig!
Az előzés – de Hülkenberg karrierelső vagy Hamilton első ferraris dobogója lesz a vége?

Hátrébb Verstappen is előz, Sainzot hátrébb szorítva a kilencedik – egy kevés pontot menthet a pole-ból kezdett futamon.
Hülkenberg megcsinálja, megelőzi Strollt és átveszi a harmadik helyet. Azonnal leszakítja az Aston Martint, és Hamilton is előz, így a kanadai hirtelen már csak ötödik.
Hamilton ötödik helyen Gasly megelőzésével: a McLareneken kívül a brit a leggyorsabb a pályán, célba veheti Stroll és Hülkenberg párosát, azaz a hazai dobogót.
Újabb 10 másodperces büntetés, a Bearmant kiforgató Tsunodának. A japán már most is utolsó, a 15. helyen.
A hatodik helyért brit házi csata: Russell átvette a pozíciót Hamiltontól, de a 27. körben újra a ferraris elöl.
A harmadik helyért valószínűtlen csata zajlik: a jelenleg dobogós Strollt egy másodperces távolságon belül Hülkenberg támadja.
Piastri 10 másodperces büntetést kapott a felügyelőktől, ez valószínűleg a győzelmébe kerül!
Piastrit jegyezték a versenyfelügyelők – a biztonsági autós fázis feloldásakor nagyon hirtelen fékezett be. Ezért valószínűleg büntetés jár.
Az újraindítást követően Verstappen megforog, egészen a tizedik helyre esik vissza!

Hadjar a Copse-ban hátulról eltalálta Antonellit, ennek lett ez a csúnya eredménye.

De alig egy kör volt a tiszta verseny, Hadjar törte össze a Racing Bullst, ismét biztonsági autó…
Hatalmas vízfüggöny, az autók mintha egy sűrű ködből bukkantak volna ki – Ocon két pozíciót bukik, Hamilton és Russell is előz.
Három megtett kör után a safety car lekapcsolta a fényeket, a 17. kör végén folytatódhat a Brit Nagydíj.
Leclerc a Maggots–Becketts kombináció füves bukóterén száguldott keresztül – rádiózása szerint esővíz folyt be a sisakba.

Az eső fokozódik, annyira, hogy beküldik a biztonsági autót – ilyen körülmények között túl kockázatos a versenytempó. Ezzel Piastri 13 másodperces előnye nullázódik.
Albon is kijött friss abroncsért, így Stroll áll most nagyon jól az egy körrel korábbi visszacserélésével, negyedik helyen a kanadai, Hülkenberg az ötödik.
Szinte mindenki jön sorban a bokszban: kettős csere a McLarennél, de Norrisé lassú, így újra Verstappen a második – legalábbis virtuálisan, ténylegesen Albon a második a viseltes interrel.
Az eső szakadni kezdett, Verstappen 6 másodpercre leszakadt Piastritról, és Norris is utolérte őt. Verstappen hibázik, így bukja el a második helyet.
Antonelli bokszban, a Mercedes inkább visszatette az intert, miközben újabb esőcseppek jelentek meg.
Stroll viszont jól megy a slicken: lágy keveréken a nyolcadik helyig jött előre, több interest megelőzve – de ő is cserél.
A 8. körben Piastri több támadása után az élre áll a Hangar egyenes végén!
Stroll is slicket kap, így már csak 11-en vannak esőgumin – pedig 10 percen belül újabb csapadék várható.
Újra VSC, Bortoleto a sérült Sauberrel félrehúzódott és leállt. A brazil már a harmadik kieső, Lawson mellett Colapinto is feladta, az Alpine jelentése szerint probléma lett az autóval.
A brazil folytatni tudja a versenyt, de a slickeken levő versenyzők figyelmeztetést kaptak, a vizes foltok veszélyesek a pályán. Heten vannak most száraz pályás keveréken, Antonelli a VSC alatt cserélt.
A 4. körben újra tiszta a pálya, de máris egy újabb autó a bukótérben, Bortoleto a 2-es kanyarnál.
A visszajátszás alapján Ocon ütközött Lawsonnal, akinek azonnal kitört a kereke és kiforgott a bukótérbe – három autó került harapófogóba, a Haasnak nem volt hova mennie.

Sárga zászló, majd virtuális biztonsági autó a pályán Lawson balesete miatt. Hamilton a harmadik helyért támadta Norrist, de nem sikerült az előzés.
A rajt után Verstappen vezet, Gasly (Russell és Leclerc slickre váltásából is profitálva) már az ötödik helyen, Alonso hatodik!
Sok autó rögtön jött a bokszba, köztük Russell, az első három helyezett és még 11 autó a rajtrácson!
A felvezető körön jól látszik, a napsütésben a pálya gyorsan szárad, minimális a felvert víz – a rajtra feltett intereket vélhetően hamar cserélik. 15 percen belül azonban újabb adag csapadék várható.
Verstappen a pole-ban, mögötte Piastri, majd a három hazai toppilóta következik Norris, Russell és Hamilton sorrendjében.
Antonelli az Ausztriában kapott háromhelyes büntetés miatt tizedik, Bearman tízhelyes hátrasorolása miatt került a 18. helyre, Colapinto pedig bokszból indul.

A pálya vizes, de az eső eláll: köztes abroncsokon várható a start, a kérdés pedig az, milyen gyorsan szárad fel az aszfalt.
Hamarosan indul a 2025-ös Brit Nagydíj, amelyen jubileumot ünnepel az F1: 75 évvel ezelőtt ugyanezen a pályán, Silverstone-ban vette kezdetét a világbajnokság története.