DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Élő cikkek

Ez volt az F1-es Brit Nagydíj második edzése

A pénteki második szabadedzéssel folytatódik az F1-es Brit Nagydíj programja Silverstone-ban: kövessétek velünk az eseményeket!

Köszöntünk ismét mindenkit, negyed óra múlva kezdődik az F1-es Brit Nagydíj második szabadedzése - kövessétek velünk az eseményeket!

A néhány órával ezelőtti FP1-en Lewis Hamilton és a Ferrari kezdett a legjobban: a hétszeres világbajnok a McLaren párosát és saját csapattársát megelőzve zárt az élen, miközben Max Verstappen csak tizedik lett. Részletesebb beszámoló és eredmények IDE kattintva.

Az első edzés óta eltelt órákban tartottak egy csapatfőnöki FIA-sajtótájékoztatót, ahol Christian Horner is jelen volt, és nem meglepő módon megsorozták kérdésekkel Max Verstappen jövőjéről. Hamarosan jövünk majd a nyilatkozataival külön cikkben, de addig is egy apró humoros részlet Hornertől:

Kérdés: Van B terv arra az esetre, ha Verstappen távozik?

Horner: Igen, Oscar Piastri.

Mindezt úgy, hogy a McLaren-vezér Zak Brown ott ült mellette...! 

Rátérve a pályán zajló eseményekre: Tsunoda és Hülkenberg számára is most kezdődik majd csak a silverstone-i hétvége, hiszen a nyitó gyakorláson Arvid Lindblad, illetve Paul Aron vezethette az autójukat.

Kiválóak egyébként a körülmények Silverstone-ban, a következő két napra azonban már némileg nagyobb az esély az esőre - ahogy azt a brit időjárástól meg is szokhattuk!

Elindult a második szabadedzés, többek között a vb-éllovas Oscar Piastri máris kigurult a pályára.

Ezen apropóból kifolyólag íme, egy fotó a McLaren speciális félig króm festéséről:

Egyelőre a közepes gumik használatban, csak a Haasok rakták fel a keményeket. Jegyezzük meg: lágyított a Pirelli erre az évre a Brit Nagydíjon, ezúttal a C2-C3-C4 kombinációból válogathatnak a csapatok.

A Ferrari most sem kezd rosszul: szűk tíz perc után Hamilton 1:27,2-es idővel vezet, Leclerc Verstappen mögött a harmadik.

De mire ezt leírtuk, Piastri ragadta magához a vezetést: 84 ezreddel előzte Hamiltont.

Pár pillanatig vezetett Hadjar is - figyeljünk oda egyelőre a Racing Bullsokra! -, aztán viszont Hamilton válaszolt: már 1:26,9-es tartományban a legjobb idő, közel járunk az FP1-es etalonhoz.

15 perc elteltével a sorrend közepes gumikon: Hamilton, Hadjar, Russell, Piastri, Leclerc, Antonelli, Norris, Verstappen, Sainz, Lawson.

Verstappennek megint nem tetszik az autó, elmondása szerint nem reagálnak megfelelően a kerekek.

Sainz mutatott be egy megforgást a régi célegyenes előtt, kis híján eltalálta Hamiltont is. Majd pedig az irányba állásnál Hülkenberget akadályozta...

Sainz kérdezi, hogy a szél vagy a felkavart piszkos levegő okozta-e a megforgását, mérnöke szerint előbbi.

Közben az élen szépen megy az adok-kapok Piastri és a Ferrarik között: most Leclerc vezet 15 ezreddel Hamilton és 25 ezreddel Piastri előtt.

Hamilton lóg meg most a többiektől egy csaknem három tizedmásodperces javulással: 1:26,592. Egyelőre kifejezetten biztatóan mozog a Ferrari és főleg a hétszeres vb-első...

Elcsendesedett a pálya, szinte mindenki a bokszokban, jönnek ugyanis hamarosan a lágy gumis időmérős próbálkozások! Előtte a sorrend:

Első fecskeként érkeznek is a Mercedesek lágy gumikon: Russell át is vette a vezetést Hamiltontól, de Antonelli még nála is jobb kört rakott össze, az utolsó kanyaros megcsúszás ellenére 1:26,383-as időt fut!

Hadjar és Lawson jön be harmadiknak és ötödiknek, a francia konkrétan egyetlen ezredre csupán Russelltől. A Racing Bulls lesz a hétvége meglepetése?

Jönnek a Ferrarik lágyon: Hamilton elveszi a felénél, Leclerc 1:26,202-es körrel az élre áll!

Piastri is érkezik a lágy gumikon: lila első szektor a McLarennel, de végül 84 ezreddel elmarad Leclerc-től.

Norris viszont három lila szektort villant: 1:25,816 az új éllovas idő!

Verstappen is befejezte a lágy gumis körét, csak a nyolcadik helyen a Red Bull-os. Így most már az élbolyból csak a körét megszakító Hamilton adós lágy gumis próbálkozással - igaz, Verstappent még a közepeseken is előzi...

És akkor megjött Hamilton is, háromtizedes hátránnyal bejön másodiknak. Norris nagyon összerakta azt az iménti kört!

Stroll ugrik fel váratlanul hatodiknak az Astonnal - és ezzel mindenkinek megvan a lágy gumis kísérlete, itt a sorrend Leclerc újabb javítása után:

Verstappen nekifutott még egy körnek, feljött az ötödik pozícióba.

Ezzel talán vége az időmérős nekibuzdulásoknak: Norris, Leclerc, Hamilton, Piastri, Verstappen, Antonelli, Stroll, Russell, Hadjar, Lawson a top 10.

Jön az utolsó 15-20 perc, jönnek a versenyszimulációs hosszabb etapok - amelyek kevésbé látványos, de legalább olyan fontos (sőt!) részei a második szabadedzésnek.

A többség a C3-as közepes keveréken teljesíti a versenyszimulációit.

A hosszabb etapok átlaga alapján Verstappen vezet a közvetítés összegzése szerint, de ez csalóka, mert ő teljesítette egyelőre a legkevesebb kört is. Viszont a Ferrari itt is egészen biztató volt.

Norris fogja behúzni ezt az FP2-t, nem is kell jobb apropó, hogy gyorsan mutassunk még egy fotót a króm McLarenről!

Végsebességben is egész jó a Red Bull: Verstappen 324 km/h-t jegyzett.

Lepörögtek az utolsó percek is közben az FP2-n: ezúttal Norris vezeti az első négy helyet kisajátító McLareneket és Ferrarikat. Íme, a végeredmény:

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, este még jövünk a legfontosabb értékelésekkel, holnap 12:30-kor pedig a folytatással, azaz a harmadik szabadedzéssel - tartsatok velünk akkor is és addig is!