Az F1-es Monacói Nagydíj időmérője percről percre
Rövidesen, 16:00-kor kezdődik az időmérő edzés Monacóban. Charles Leclerc az első, második és harmadik szabadedzésen is leggyorsabb volt, eddig remekel hazájában, ahol korábban már háromszor is megszerezte a pole-pozíciót.
Max Verstappen harmadik edzésen elért második helyét azonban nem lehet szó nélkül hagyni, a Red Bull-os ugyanis nem a C6-os lágy, hanem a C5-ös közepes keveréken volt Leclerc-t leszámítva mindenkinél gyorsabb: ez arra utal, hogy Imolához hasonlóan a szokásosnál nagyobb szerepet játszhat a gumiválasztás a kvalifikáción.
A harmadik szabadedzés incidensek nélkül alakult, egészen az utolsó percekig, amikor Lewis Hamilton a szalagkorlátnak csapta Ferrarija jobb oldalát.
Az autót az elmúlt két órában meg sikerült javítani, a Ferrari jelentése szerint az orrkúpot, az első szárnyat, a jobb első felfüggesztést és a teljes hátsó traktust lecserélték, beleértve mindkét oldali felfüggesztést és a sebességváltót. Hozzátették, hátul csak a jobboldali felfüggesztés sérült meg, de a teljes csere gyorsabb folyamat volt.

A két szabadedzés közti történés volt, hogy Carlos Sainzot 14:20-ra meghallgatásra rendelték be a stewardok: nem a harmadik edzésen történt valami, hanem még az FP2 piros zászlós szakaszára (a Hadjar miatti megszakításra) utaltak. Döntésükkel kapcsolatban még várjuk a fejleményeket.
Oliver Bearman 10 rajthelyes büntetés tudatában vesz részt az időmérőn – szintén az FP2-n piros zászló hatálya alatt előzött, éppen az említett Sainzot. (A kép Horváth Dániel kollégánk friss fotója a helyszínről.)

Nyit a bokszutca a 18 perces Q1 kezdetén, Albon vezeti fel a sort.
Az első körök alapján Lawson vezet 1:12,9-cel – ez két másodperccel lassabb az FP3 Leclerc-féle legjobbjánál. Nem mindenkinek van mért köre, Verstappen még csak most gurult ki a garázsból.
Futólag Strollt és Norris állt az élen, majd jött Piastri, 1:12,4-re javítva. A két Williams be is furakodott a két McLaren közé, Verstappen körére még várunk.
Pillanatok múltán két Ferrari 1-2-ben, Leclerc 1:12,0-t teljesített, aztán körbeért Verstappen, már 1:12 alatt: 1:11,920-szal az élen.
Másodpercről másodpercre javulnak a köridők, a versenyzők folyamatosan mozognak, már hat-hétkörös etapoknál tartunk a lágy abroncsokon. Most épp Norris–Leclerc–Piastri a sorrend, 1:11,596 az új mérce.
Egy forró pillanat a nagy forgalomban, Stroll az alagút után behúzódott Gasly elé – vizsgálni is fogják az esetet az időmérő után.
Most a két McLaren az első két helyen, Tsunoda, Stroll, Lawson és mindkét Alpine kieső helyen, de hátul is ugyanolyan gyorsan változik a helyzet, mint elöl.
A két Alpine azért került olyan hátra, mert közepes keverékkel próbálták meg a továbbjutást, de a tervet elvetették, felkerült náluk is a lágy: Gasly javított is továbbjutó helyre.
Leclerc 1:11,229-ig javított, három tizedre a hétvége eddigi (saját) legjobbjától.
Hamilton alatt is rezgett a léc, de lila középső szektorral erős kört rak össze, 15. helyről a 4. pozícióba ugrik.
Végre a Q1-nek, Bortoleto, Bearman, Gasly, Stroll és Colapinto esett ki – Antonelli továbbjutott, de a sikánnál a falban a Mercedes!
A Q1 élén Leclerc zárt a már említett körrel, Norris, Piastri, Verstappen, Russell és Hamilton az első hat – a nagyok között Albon és Alonso áll legjobban.
Bár az idő lejárt, a piros zászlót is belengették, a Q2 pedig késve kezdődik.

A Q2 16:29-kor indul, ennek ellenére a mezőny 14 megmaradt autója már most felsorakozott a bokszutcai lámpánál. Ez a várakozás nagyon hosszú lesz számukra.
Volt egy kis félreértés a Q1 végén, Hamilton feltartotta Verstappent: a rádiózás alapján nem tudta, a Red Bull gyors körön van vagy sem.
Most már pályán az autók, a Q2-ben pedig újra szerepet játszanak a közepesek: öten is ezen a keveréken mentek ki, a két Ferrari és Williams, valamint Russell. Verstappen a harmadik szabadedzésen bizonyította, van potenciál ebben a keverékben a lággyal szemben.
Egy pillanatra Leclerc az élen, majd jön Norris, aki befér 1:11 alá. 1:10,959-es köre hat ezred híján a hétvége eddigi legjobbja.
A másik Mercedes is búcsúzik, Russell autója lelassul és megáll a pályán, veszélyes helyen, az alagútban: máris jön a piros zászló.
A Mercedestől kaptuk az információt: „George azután vesztette el a motorerőt, hogy az 1-es kanyarból kifelé eltalált egy bukkanót. Több kapcsolás után sem tudta újraindítani az autót. Úgy tűnik ezen a ponton, hogy potenciális elektronikai probléma történhetett.

Itt a folytatás, 10 perc még maradt a Q2-ből.
Leclerc 1:10,581-es kört pakolt össze, és csapattársa is gyorsabb a hétvége eddigi legjobbjánál. Hozzá kell tenni, a Ferrarik már lágy keveréken.
Norris 11 ezreddel megelőzte a monacóit, már ő az első – Albon ötödik helye is jól mutat pillanatnyilag.
Ténylegesen csak három kieső lesz a Q2-ben, jelenleg Hadjar, Hülkenberg és Ocon ezeken a helyeken, Tsunoda mindössze három ezred előnnyel van bent.
Albon említett köre még közepessel volt, most ő is kijött lágyon, és a javuló pályán lila az első szektora, három ezred a lemaradása a másodikban – harmadik helyen zárja a kört a thai.
Hadjar továbbjutó helyre kapaszkodik fel, Ocon is bejut, így kiesik Sainz, Tsunoda és Hülkenberg, valamint a két Mercedes, akik sorsa már korábban megpecsételődött.
Továbbjut Norris (1:10,570)-nel, Leclerc, Albon, Piastri, Verstappen, Hamilton, Hadjar, Alonso, Lawson és Ocon a Q3-ba – hét csapat versenyzői.
Elkezdődött a Q3 12 perce is – rövidesen tudjuk, hogy kié a monacói pole 2025-ben. Ebben a pillanatban nagyon nehéz lenne megmondani.
Két versenyző választotta a közepest – Albon és Ocon próbálkozik a hétvége eddigi részében fontos szerepet játszó keverékkel.
Megvannak az első nekifutások: a Q2-höz hasonlóan Norris az élen, már 1:10,464-es körrel, mögötte Piastri, Leclerc és Hamilton. Ocon mögöttük az ötödik.
Most nincsenek elnyújtott etapok, mindenki, beleértve a közepesen Ocont is, jön vissza a bokszba. Kerékcsere, aztán marad még egy próbálkozás.
A hajrá előtt a sorrend Norris, Piastri, Leclerc, Verstappen és Hamilton az első ötben, mögöttük a közepesen javító Albon, valamint Ocon, Alonso és a két Racing Bulls.
A két McLaren ment vissza elsőként a pályára, Piastri és Norris pedig nagyon erős első szektorral kezdett…
Piastri rettentő gyors, 1:10,140-es körrekorddal vette át a vezetést – de Norris gyorsabb nála 15 ezreddel!
Leclerc lemaradása így fél másodperc…
A többiek – most már mindenki lágy keveréken – még csak most kezdik a próbálkozást, de kérdéses, ilyen tempó ellen mennyi esélyük.
Volt tartalék a Ferrariban, Leclerc gyorsabb Norrisnál, 1:10,063-ban a pole-ban!
De a McLaren C6-osában volt még egy kör, Norris 1:09,954-gyel visszavágott, övé a rajtelsőség!
Norris és Leclerc a monacói első sorban, mögöttük a csapattársak, Piastri és Hamilton. Hadjar remek hatodik rajtpozíciót szerzett Verstappen mögött.
Norris szerezte meg a pole-t az F1-es Monacói Nagydíjon – az összefoglaló itt olvasható el.
A kvalifikáció eredménye: