Ez volt az F1-es Miami Nagydíj
Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit az F1-es Miami Nagydíj élő közvetítésében!
A pálya jelenleg száraz, de az ég felhős, így egyáltalán nem kizárt, hogy az égi áldás a sprint után a nagydíjat is megzavarja.
A rajtrácson feltűnt az F1 75-öt vezető Jack Whitehall, aki elmondta, hogy elnézést kért mindenkitől, akit megsértett a poénjaival, és összehaverkodott James Vowlesszal is.
George Russell szerint az eső teljesen kiszámíthatatlan, így aztán a verseny is annak ígérkezik.
Norris a rajt előtti nyilatkozatában elmondta: már a startnál szeretné elkapni Verstappent, de nem érzi életbe vágóan fontosnak.
Carlos Sainz arra mutatott rá, hogy a helyenként meglévő vizes foltok veszélyt is jelenthetnek a rajtot követően.
Ha nem esik az eső, az egy kiállás a legvalószínűbb:
Perceken belül kezdődik a verseny, a rajtsorrend Verstappen, Norris, Antonelli, Piastri, Russell, majd jönnek a Williamsek!
A pálya közelében esik, bármikor megváltozhatnak a viszonyok.
Az 5. helyezett Russell és a 12. helyezett Hamilton keményeken indul, rajtuk kívül a mezőny hátsó fertályában Lawson, Hülkenberg, Alonso, Bearman és a bokszból rajtoló Gasly döntött így.
Elkezdődött a felvezető kör.
Elrajtolt a mezőny!
Verstappen elrontha az első kanyart, de az élen marad, Norris viszont a csata következtében visszaesett.
Incidensek is történtek a rajt után, egyelőre nem látjuk a következményeket.
Lawson és Doohan esett vissza, most már zöld zászló van. Verstappen vezet Antonelli, Piastri és Russell előtt. Norris a hatodik a két Williams között.
VSC! Doohan defektes autója a pálya szélén.
Norris panaszkodik, hogy Verstappen kiterelte.
Norris visszatérésekor a két Williams alig kerülte el a balesetet. Kíváncsian várjuk, mit szólnak a sportfelügyelők a történtekhez.
Újra elengedték a mezőnyt, egyúttal engedélyezték a DRS-t.
Kezdődik a számolgatás: Oconnak eső érkezését jelzik 15 perc múlva.
A McLarenek pozíciót fogtak: Piastri a 2., Norris az 5. helyre jött fel.
Sainz megfogta Albont, ezzel visszaszerezte a rajt után elbukott hatodik helyét.
A top10 sorrendje az 5. kör végén Verstappen, Piastri, Antonelli, Russell, Norris, Sainz, Albon, Leclerc, Tsunoda, Ocon. Hamilton a 11. helyen.
A Mercedes azt jelzi a rádióban, hogy 20 perc múlva érkezhet az eső, és ha érkezik, akkor durva lesz.
Doohan és Lawson ütközését elengedték a sportfelügyelők, következhet Verstappen és Norris összecsapása. De megnézték, nincs vizsgálat!
Norris könnyedén előzi meg Russellt, már a negyedik, és Antonelli nyomába eredhet!
Ami aggasztó lehet Russell számára, hogy nem szakadtak le róla a Williamsek. Óriási futama lehet a grove-i csapatnak. És Sainz már támad!
Piastri Verstappenre, Norris Antonellire közelít. Szenzációs a McLarenek tempója!
Piastrinak öt kör múlva esőt jósolnak. Méghozzá kemény, durva esőt.
Norris megcsípte Antonellit is, immár a harmadik helyen áll, négy másodperc a hátránya Piastri mögött.
Alonso megforgott, visszaesett a 18. helyre Lawson elé.
Piastri támadja a vezetésért Verstappent a 10. körben!
Piastri támad, de nem kockáztat. Nincs is oka rá. És közben Sainz gyötri Russellt az ötödik helyért!
Piastri hibázott egy kicsit, ott hagyott fél másodpercet, miközben Verstappent arra inti mérnöke, hogy fogja a belső íveket, és nehezítse meg az ausztrál dolgát.
Norris folyamatosan közelít az élen álló párosra, neki jót tesz ez a párharc!
Verstappen a lehetetlent is megpróbálta, de rajtavesztett! Piastri vezet, Norris pedig támadhatja a hollandot!
Verstappen szerint a fékek használhatatlanok. Az baj, hiszen Norris is érkezik.
És nem hagyja Norrist! A brit a bukótérben, Verstappen még a második helyen. De Norris máris újra a nyakán!
A 16. körben járunk, az eső még nem érkezik. Piastri előnye máris bő négy másodperc.
Verstappen elképesztően keményen védekezik, és közben rendkívüli módon panaszkodik.
Nagy tempóban érkezik az eső a radar alapján. Ha nem változik a szélirány, mindenre fel kell készülni.
Norris előrekerült, de ebből rádiózás lesz, hiszen a holland a bukótérbe került átmenetileg. A brit visszaengedi, Piastri már 8 másodperc előnyben!
Óriási csata, Verstappen majdnem ki is lökte Norrist abban a rövid időben, amíg mögötte volt, de a harc most véget ér, Norris megcsinálta!
Közben a Mercedesek is visszaértek, Antonelli 2 másodpercen belül Verstappen mögött.
19. kör: Russell esőt jelent. Kezdődik...
A remek időmérőt futó Bortoleto érkezik kemény abroncsokért. Bölcs dolog ez...? Vagy feltétlenül szükséges?
Miközben az élen zajló csatát néztük, Sainz visszaengedte Albont a hatodik helyre – egy felirat szerint jogosulatlanul szerzett előnyt.
A radar szerint nagyon jön az eső, de gyengül az intenzitása. Vajon az élmezőnyből ki vállal be egy cserét ennek ellenére?
Hamilton és Ocon gyönyörű csatát vív a 10. helyért. Anélkül, hogy kizavarnák egymást a pályáról! És itt a vége, Hamilton előz.
Stroll, Bortoleto, Hadjar és immár Ocon járt a bokszban. Az elévágással nagyot nyerhetnek, az esővel nagyot bukhatnak. A 24. körben járunk.
Verstappen rengeteget veszít azzal, hogy nem cserél, már nyolc másodpercre Norristól és 16-ra Piastritól.
Azt jelzik Piastrinak, hogy mindjárt csepegni fog az eső, Antonelli pedig érkezik a bokszba. Megpróbáltak Verstappen elé vágni, de várniuk kellett Sainzra, ebben két másodperc maradt ott. Vajon reagálnak-e a hollanddal?
Verstappen érkezik a bokszba, és visszaér Antonelli elé, akit majdnem Albon is megcsíp. Az a két másodperc sokba került.
Mészáros Sándor a helyszínről ennyit üzent: Esik.
Bearman autója elfüstöl! És meg fog állni az autó...
VSC! És esőcseppek a kamerán!
Hamilton VSC alatt cserélt, slicket kapott természetesen, hívják Norrist is. Épp féltávnál járunk.
Piastri jön a bokszba, double stack a McLarennél, Leclerc-t is várják.
Russell is jön lecserélni a keményeket közepesre, ő is otthagy két másodpercet, de így is Verstappen elé jön vissza. Russell a harmadik, és gumielőnyben van a holland előtt!
ALBON!!! Megelőzi Antonellit és feljön az ötödik helyre!
Sainz pedig Leclerc-t előzte, egymással vív a két volt csapattárs.
Tsunoda gyorshajtott a bokszban, kapott érte egy ötöst. Másodpercben.
Csak ijesztget az eső, vajon lesz-e még valami ebből?
Bortoleto erőforrása is megadja magát, a csapat berendeli a garázsba a brazilt.
Újabb VSC! Bortoleto nem ért vissza a bokszig.
Azt mondjuk nem feltétlenül érteni, hogy miért, mert hát az autó egy megnyitásban áll. Lehet, hogy töltés alatt van az autó?
A VSC véget ért, Leclerc máris támadja Sainzot, mögöttük Hamilton, micsoda csata!!! Leclerc leküldi Sainzot, Hamilton is megfogja a spanyolt és már Leclerc nyakában van!
Sainz ezzel már csak a kilencedik helyen, de így is 12 pont lehet a Williams termése.
Kezdjük azt hinni, hogy lófütty lesz itt, nem eső.
Piastri, Norris, Russell, Verstappen, Albon, Antonelli, Leclerc, Hamilton, Sainz, Tsunoda azz első 10 sorrndje az 57 körös futam 36. körében. A japánnak lesz 5 másodperc büntetése.
Hamilton finoman jelzi a csapatnak, hogy Leclerc ugyan elengedhetné már őt, ha már gumielőnye van.
"Itt üljem végig a versenyt?" – kérdezi Hamilton idegesebben beragadva Leclerc mögé.
Hülkenberg is cserél a mezőnyből utolsóként. Csak a 15., messze van a pontszerzéstől, de óriási gumielőnyben van.
Itt a negyedik kieső, Lawson az utolsó helyről begurul a bokszba.
"Meg kell mondjam, nem jó csapatmunka ez így." Le kell írnunk, ki mondta?
Na. Leclerc-nek szóltak, megvolt a pozíciócsere, Hamilton Antonelli után eredhet, a hátrány öt és fél másodperc.
Lawson autója keményen sérült, csoda, hogy eddig ment...
A helycsere előtt Hamilton saját mércéjével mérve az őrjöngés határát súrolta. Ilyet még nem hallottunk tőle a Ferrarinál.
Folytatódik: Leclerc jelzi, hogy akkor Hamilton szíveskedjen nyomni a gázt...
Sainztól feljegyeztek egy sárga zászlós szabálysértést... Bármi is legyen az.
A McLarenek brutális verést mérnek a mezőnyre. Piastri előnye a harmadik helyezett Russell előtt 32 másodperc. A Ferrarik ötvenre.
Idézzük Hamilton utolsó üzenetét az elengedés előtt: "Kínában félreálltam, amikor eltérő stratégián voltunk [ez egyébként igaz – a szerk.], komolyan, tartsatok még egy teaszünetet is!"
Hülkenberg gumielőnye azt jelenti, hogy az első négyest leszámítva mindenkinél gyorsabb. Csak épp így is csak a 14. helyen van.
Hamilton nem sokat tudott közeledni Antonellire, Leclerc viszont tappad a britre. Sainz mögöttük, páholyból nézheti az első csapaton belüli purparlét.
Norris elkezdett zárkózni, már csak 4,3 másodperc a lemaradása.
Most Leclerc panaszkodik az abroncsok túlmelegedésére, és olykor már támadóközelségbe ér Hamilton mögé.
Zak Brown az imént azt találta mondani a Sky Sportsnak, hogy szabad a verseny, meglepődnénk, ha tényleg így lenne pár körrel a verseny vége előtt...
Hat kör van hátra, 3,6-ra van Norris a csapattárstól.
A végére kissé leült ez a verseny, szerencsére a Ferrari-pilóták buzgón rádiózgatnak, hogy ne unatkozzunk...
És jön az üzenet: Hamiltont visszaküldik Leclerc mögé!
De egyelőre nincs helycsere...
És most elengedi Leclerc-t a brit, három másodpercre van a páros Antonelli mögött, vajon ki lehet-e ebből hozni valamit...?
Hamilton!
Megüzenik neki, hogy Sainz nagyon közel van mögötte, erre visszakérdez, hogy "szeretnétek, hogy őt is elengedjem?"
Norris felzárkózása megállt, két és fél körrel a vége előtt egyetlen nyitott kérdés van...
Ez pedig az, hogy Hadjar öt másodpercen belül végez-e a 10. helyen álló, de öt másodpercre büntetett Tsunoda mögött.
Leclerc most közelít Antonellire, a Ferrari csapatjátéka ezúttal minden volt, csak tanári nem.
Lambiase még bízik abban, hogy Russell büntetést kap, ezért arra inti Verstappent, hogy nehogy 5 másodpercen kívülre kerüljön.
Piastri megkezdi az utolsó körét. Másfél percen belül meglehet idei negyedik győzelme.
És még a nap is kisüt az utolsó körre!
Oscar Piastri megnyeri a Miami Nagydíjat!
Hoppá! Az utolsó kanyarban Sainz keményen ráment Hamiltonra, de nem lett meg!
Itt a végeredmény:
Szépen össze is koccant Sainz és Hamilton, a spanyol jelentette a rádión, de talán el lehet engedni.
Kedves olvasóink, köszönjük, hogy velünk tartottatok, ha még bírjátok ébren, maradjatok velünk, hiszen hozzuk az érdekességeket és a nyilatkozatokat.