Ez volt az F1-es Miami Nagydíj egyetlen szabadedzése
Köszöntünk mindenkit, alig tíz perc múlva kezdetét veszi a 2025-ös F1-es szezon hatodik versenyhétvégéje, a Miami Nagydíj - méghozzá az egyetlen szabadedzéssel, hiszen sprinthétvégéről van szó! Tartsatok velünk!
Kezdjük is azzal, hogy gyorsan felelevenítjük a sprinthétvégék menetrendjét, hiszen idén még csak másodszor kerül sor ilyesmire: most következik tehát az első és egyetlen egyórás szabadedzés, aztán pedig pár órával később jön a sprintidőmérő (itthoni idő szerint 22:30), amely a szombati sprintfutam rajtsorrendjéről hivatott dönteni. Szombat délben (itthoni idő szerint 18:00) jön maga a sprint, utána pedig már a szokott a menetrend: következik a rendes kvalifikáció (22:00), vasárnap pedig a futam (22:00). A hétvége teljes időrendje a tv-közvetítésekkel együtt amúgy ide kattintva böngészhető.
Miamiban pedig tartottak még gyorsan egy sajtótájékoztatót a szabadedzés kezdete előtt, ahol bejelentették, hogy tíz évvel meghosszabbították a helyszín szerződését, így 2041-ig biztosan a versenynaptár részese marad a Miami Nagydíj. Nem, ezúttal nem félregépelésről van szó, tényleg 2041 a végdátum, ezzel messze a leghosszabb érvényes kontraktussal rendelkező pályáról beszélhetünk.
A csapatok amúgy szemlátomást kedvelik a 2022 óta megrendezett futamot, idén is három alakulat - a Racing Bulls, a Ferrari és a Stake - készült egyedi dizájnnal. Íme, a talán legjobb és biztosan legvagányabb, a Racing Bullsé:

A nap örömhíre eközben egyértelműen az, hogy megszületett Max Verstappen és Kelly Piquet első közös gyermeke, Lily - sok boldogságot a négyszeres világbajnoknak, aki perceken belül először hajt pályára F1-es autóval édesapaként.
Lesz is dolga Verstappennek, hiszen a Red Bull új, átdolgozott padlólemezzel érkezett meg Miamiba (amelyet állítólag csak ő kap meg, Tsunoda nem) - a teljes fejlesztési lista ide kattintva böngészhető.

Elindult közben a szabadedzés, többen rögtön a pályára is hajtanak a szűkös felkészülési idő okán. Az égbolt egyébként felhős Miamiban, de a pálya száraz - az előrejelzések szerint ez vasárnap nem feltétlenül lesz majd így...
Mostanra mind a 20 pilóta kihajtott már a pályára, pár kivételtől eltekintve a többség a közepes keverékű gumin kezdte meg a munkát.
Norris számára nem indul zökkenőmentesen az edzés, több eszköz bent maradt ugyanis a McLaren pilótafülkéjében - a brit kissé idegesen dobta ki az autójából őket a bokszba visszaérve...
Tsunoda közben azt jelzi, hogy túl magas az ülése, Russell pedig túl keménynek érzi a kormányt. Korán van még a csapatoknak, úgy tűnik!
A stewardok jegyezték is, hogy "potenciálisan veszélyes" állapotban engedhették ki Norris autóját...
A less than ideal start to FP1 for Lando Norris
— Formula 1 (@F1) May 2, 2025
It appears a garage tool had been left in the cockpit on his out lap#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/srMHRzYytl
Lassan eltelik az első tíz perc, lessünk rá a köridőkre: 1:28,634-es eredménnyel vezet jelenleg Verstappen, mögötte fél másodperces hátránnyal a két Williams.
Verstappen mögött rajzolódott át a sorrend: Norris két tizedmásodperces hátránnyal a második, aztán jön Leclerc és Antonelli - de mire ezt leírtuk, Russell mindenki elé ugrik, 1:28,488-as körrel átveszi a vezetést.
Új éllovas: Norris 1:28,391-es körrel utasítja maga mögé Russellt.
A Mercedes-pilóta azonban gyorsan válaszolt honfitársa eredményére: Russell 1:28,058-ra javítja az eddigi legjobb köridőt.
A Racing Bullsokat leszámítva mindenki a közepes gumikat nyüstöli, Lawson és Hadjar köröz egyedül a keményeken. Bő húsz perc elteltével a sorrend: Russell, Norris, Albon, Verstappen, Sainz, Antonelli, Piastri, Leclerc, Bearman, Gasly.
A Williams eddig meglepően elöl, miközben például az Aston Martin megint hátul: tulajdonképpen csak a Sauber áll biztosan mögöttük az erősorrendben pillanatnyilag...
Antonelli ugrik fel a második helyre - Mercedes 1-2 a közepes gumikon 25 perc elteltével!
Piastri a negyedik helyre jön fel: az ausztrál karrierje során először érkezik meg vb-éllovasként egy nagydíjhétvégére, most épp Norris elé ugrott az eredménylistán is.
Így állunk a szabadedzés felénél:

Necces pillanat Norrisnál: Ocon került majdnem az útjába az utolsó kanyarkombináció előtt...
Szoros amúgy az élboly a közepes abroncsokon: a Mercedes, a McLaren, a Ferrari és a Williams is három-négy tizedmásodpercen belül egymáshoz képest - Verstappen és a Red Bull egyelőre több mint fél másodpercre Russelltől.
A Racing Bulls festése pályán:
Pretty in pink
— Formula 1 (@F1) May 2, 2025
Here's our first look at the @visacashapprb Miami livery out on track!#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/INvW0SPS6m
Jön az utolsó negyed óra, eddig egyedül Hülkenbergnél kerültek fel a lágy gumik. Jegyezzük meg: a mai sprintkvalin az első és a második etapban a közepes abroncsok lesznek majd használatban.
Na most már többeknél előkerülnek a piros oldalfalú gumik - lássunk akkor néhány időmérős próbálkozást!
Sainz az élre is ugrik velük: 1:27,678 a Williams spanyoljától! Albon bejön másodiknak, de az utolsó szektorban már kissé feltartották - Williams 1-2!
Piastri lekoccolta a lassú sikán utáni hátsó egyenes elején a falat - ott, ahol pár perce már Norris is közel járt ehhez...
Verstappen bő egy tizeddel átveszi a vezetést: 1:27,558. Hadjar pedig a negyedik helyen a Racing Bullsszal.
Leclerc az új éllovas: 1:27,484-es idő - először villan a Ferrari! De mire leírtuk ezt, Piastri három és fél tizeddel megelőzte a monacóit: 1:27,128 a McLaren ausztráljától!
Piros zászló négy és fél perccel a vége előtt, Bearman a falban!
Ezzel alighanem vége is a szabadedzésnek - Norrisban is benne maradt így egy lila középső szektoros gyorskör...
Furcsa hiba volt ez Bearmantől, a sikán előtti kanyargós részen, lassú tempónál úszott el a Haas hátulja. Szerencsére az autó sérülése sem tűnik komolynak.
Képeken a baleset következménye:
Red flag
— Formula 1 (@F1) May 2, 2025
Ollie Bearman is in the wall after losing the rear of the car at Turn 12#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/8MAPjlRp8b
Piros zászló alatt ér tehát véget a szabadedzés, itt a végeredmény: Piastri az élen Leclerc és Verstappen előtt, de tegyük hozzá, hogy Bearman balesete többek időmérős próbálkozását keresztülhúzta, sőt a Mercedesekre fel sem kerültek a lágy gumik...

Ezzel mindenesetre itt meg is köszönjük a figyelmet - folytatás három óra múlva, 22:30-kor a sprintidőmérővel, tartsatok velünk akkor és addig is!