Ez volt az első mexikói F1-es edzés
Köszöntünk mindenkit, perceken belül kezdődik az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj első egyórás szabadedzése - kövessétek velünk!
Az egyik legfontosabb információ, hogy van létjogosultsága az első szabadedzés megnevezésnek, hiszen két sprinthétvége után hagyományos lebonyolításban rendezik a mexikóvárosi futamot. Másrészt pedig öt újoncot is láthatunk majd az autókban a mostani tréningen:
- a Haasnál Oliver Bearman debütál Kevin Magnussen helyén,
- Jack Doohan Pierre Gasly Alpine-ját fogja vezetni,
- Frederik Vesti George Russell Mercedesébe ül be,
- Isack Hadjar Yuki Tsunoda AlphaTauriját veszi át,
- az Alfa Romeónál pedig Theo Pourchaire kap lehetőséget Valtteri Bottas helyén.
A csapatok ezzel az év során kötelező két újoncszerepeltetés egyikét tudják le.
Bearman a Ferrari egyik legnagyobb reménységeként kap lehetőséget a Haasnál a következő 60 percben: nem ő az első pilóta, aki Ferrari-akadémistaként az amerikai istálló színeiben vezet először F1-es hétvégén.
Final preparations for Ollie as he prepares for his F1 weekend debut with this 60 min #FP1 session. #HaasF1 #MexicoGP pic.twitter.com/HWwb7DFlOZ
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 27, 2023
Elindul a szabadedzés, az Aston Martinok vezetésével többen egyből a pályára is hajtanak.
A legtöbb csapat a mexikói magaslat miatt hozott módosított hűtőnyílásokat - a pontos hétvégi fejlesztésekről itt írtunk bővebben.
Furcsának érzi a fékpedált Pourchaire, vissza is gurult a bokszba az F2-es éllovas.
Amiről még nem ejtettünk szót, hogy van még egy új szereplő a pályán: a Pirelli prototípus C4-es abroncsa, amelyet 2024-ben terveznek bevetni. A keverék megegyezik a jelenlegi C4-es gumival, csak szélesebb működési tartománnyal rendelkezik a gumigyártó szándékai szerint.
Nincs könnyű dolga egyelőre az újoncoknak: Bearman egy kemény elfékezést produkált, míg Hadjar azt jelentette, hogy az AlphaTauriján bekapcsolt a lefulladásgátló.
Tíz perc után 1:22,419-es idővel Albon vezet a Red Bullok előtt - de gyorsabban kellett volna ezt leírnunk, mert mostanra már átvette az első helyet Verstappen.
Piastri jelentette, hogy van egy kis fémdarab a célegyenesben, a visszajátszások alapján Hadjar autójáról repült le valami.
Újabb gond: Sainz jelent hidraulikus problémát, elment a kormányszervója, de lassan visszaevickélt a bokszba a spanyol ferraris.
Norrisnak pedig a bokszból kijövet dadogott a motorja a McLarenben... Van gond bőséggel mindenhol!
Az imént ideiglenesen Perez vezetett, a már ma is szép számban kilátogató mexikói rajongók nagy örömére, de Verstappen már válaszolt is, 1,3 másodperccel visszaelőzve csapattársát.
Albon furakodik be a második helyre a Red Bullok közé, mindössze négy ezred a hátránya Verstappennel szemben. Az újoncok között Hadjar a legjobb a kilencedik helyen. Sainz Ferrariját pedig szépen szétkapták a garázsban az iménti hidraulikus problémák után.
Carlos Sainz reports a hydraulics issue over the radio
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023
Appearing to be stuck in gear, he trundles back to the pits for the team to investigate#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/58eUgksYkQ
A McLarenek amúgy a 4-5. helyeken, pedig Norrisék előzetesen arra számítottak, hogy ezen a helyszínen nehezebb dolguk lesz a riválisokhoz képest - persze még nagyon a hétvége elején járunk...
"Ugyanaz a probléma" - jelenti immár harmadszorra Pourchaire. Eléggé hányattatott edzése van a franciának...
Ricciardo jön be negyediknek Piastriék elé, egyelőre jól muzsikál az AlphaTauri Mexikóban.
Leclerc a harmadik helyen. Szoros az eleje, 52 ezreden belül a top 3, azaz Verstappen, Albon és a monacói.
Félidőnél járunk, itt az állás:
Rövid időre új éllovasunk volt Norris személyében, nyolc ezreddel előzte Verstappent, de gyorsan válaszolt a holland, aki elsőként ment be 1:20 alá.
Sainz visszatért közben a pályára, ahogy az eddig mért kör nélkül álló Alonso is végre feliratkozott az eredményjelzőre, neki szintén gondjai lehettek eddig. Így most már csak Pourchaire-nek nincs mért ideje.
Perez jön fel másodiknak, a mexikóiak és saját apja legnagyobb örömére. Red Bull 1-2 szűk húsz perccel a vége előtt.
Hogyan állnak az újoncok? Nos, negyed órával a vége előtt Hadjar a legjobb a 14. helyen, Bearman a 16., Doohan a 17., Vesti a 19., Pourchaire pedig mért kör nélkül - és ez utóbbi alighanem így is marad, neki is szétszerelték az Alfáját a garázsban...
Albon lila első szektor után jön be a második helyre, egy tizeden belül Verstappenhez képest. Jó eddig a Williams is.
Amennyire meggyőző a Williams és Albon, annyira nem az a Mercedes: nemcsak Vesti áll a mezőny végén, de Hamilton is top 10-en kívül pillanatnyilag. Jön az utolsó tíz perc már.
Kialakult egy kis verseny Perez és Norris között: a McLaren nem tudta legyorsulni a Red Bullt, a mexikói viszont elfékezte magát, így mégis elment a brit. Jön az utolsó öt perc.
A hajrára fordulva Verstappen, Albon, Perez a top3, mögöttük sormintát rajzolnak a McLarenek és a Ferrarik.
Vége az FP1-nek - lesznek-e még változások esetleg?
A válasz nem, úgyhogy itt a végeredmény:
Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, folytatás éjfélkor a második szabadedzéssel.