DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Élő cikkek

Ez volt az első mexikói F1-es edzés

Öt szokatlan névvel a mezőnyben indul az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj programja: kövessétek velünk a nyitó tréning eseményeit!

Köszöntünk mindenkit, perceken belül kezdődik az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj első egyórás szabadedzése - kövessétek velünk!

Az egyik legfontosabb információ, hogy van létjogosultsága az első szabadedzés megnevezésnek, hiszen két sprinthétvége után hagyományos lebonyolításban rendezik a mexikóvárosi futamot. Másrészt pedig öt újoncot is láthatunk majd az autókban a mostani tréningen:

- a Haasnál Oliver Bearman debütál Kevin Magnussen helyén,

- Jack Doohan Pierre Gasly Alpine-ját fogja vezetni,

- Frederik Vesti George Russell Mercedesébe ül be,

- Isack Hadjar Yuki Tsunoda AlphaTauriját veszi át,

- az Alfa Romeónál pedig Theo Pourchaire kap lehetőséget Valtteri Bottas helyén.

A csapatok ezzel az év során kötelező két újoncszerepeltetés egyikét tudják le.

Bearman a Ferrari egyik legnagyobb reménységeként kap lehetőséget a Haasnál a következő 60 percben: nem ő az első pilóta, aki Ferrari-akadémistaként az amerikai istálló színeiben vezet először F1-es hétvégén.

Elindul a szabadedzés, az Aston Martinok vezetésével többen egyből a pályára is hajtanak.

A legtöbb csapat a mexikói magaslat miatt hozott módosított hűtőnyílásokat - a pontos hétvégi fejlesztésekről itt írtunk bővebben.

Furcsának érzi a fékpedált Pourchaire, vissza is gurult a bokszba az F2-es éllovas.

Amiről még nem ejtettünk szót, hogy van még egy új szereplő a pályán: a Pirelli prototípus C4-es abroncsa, amelyet 2024-ben terveznek bevetni. A keverék megegyezik a jelenlegi C4-es gumival, csak szélesebb működési tartománnyal rendelkezik a gumigyártó szándékai szerint.

Nincs könnyű dolga egyelőre az újoncoknak: Bearman egy kemény elfékezést produkált, míg Hadjar azt jelentette, hogy az AlphaTauriján bekapcsolt a lefulladásgátló.

Tíz perc után 1:22,419-es idővel Albon vezet a Red Bullok előtt - de gyorsabban kellett volna ezt leírnunk, mert mostanra már átvette az első helyet Verstappen.

Piastri jelentette, hogy van egy kis fémdarab a célegyenesben, a visszajátszások alapján Hadjar autójáról repült le valami.

Újabb gond: Sainz jelent hidraulikus problémát, elment a kormányszervója, de lassan visszaevickélt a bokszba a spanyol ferraris.

Norrisnak pedig a bokszból kijövet dadogott a motorja a McLarenben... Van gond bőséggel mindenhol!

Az imént ideiglenesen Perez vezetett, a már ma is szép számban kilátogató mexikói rajongók nagy örömére, de Verstappen már válaszolt is, 1,3 másodperccel visszaelőzve csapattársát.

Albon furakodik be a második helyre a Red Bullok közé, mindössze négy ezred a hátránya Verstappennel szemben. Az újoncok között Hadjar a legjobb a kilencedik helyen. Sainz Ferrariját pedig szépen szétkapták a garázsban az iménti hidraulikus problémák után.

A McLarenek amúgy a 4-5. helyeken, pedig Norrisék előzetesen arra számítottak, hogy ezen a helyszínen nehezebb dolguk lesz a riválisokhoz képest - persze még nagyon a hétvége elején járunk...

"Ugyanaz a probléma" - jelenti immár harmadszorra Pourchaire. Eléggé hányattatott edzése van a franciának...

Ricciardo jön be negyediknek Piastriék elé, egyelőre jól muzsikál az AlphaTauri Mexikóban.

Leclerc a harmadik helyen. Szoros az eleje, 52 ezreden belül a top 3, azaz Verstappen, Albon és a monacói.

Félidőnél járunk, itt az állás:

Rövid időre új éllovasunk volt Norris személyében, nyolc ezreddel előzte Verstappent, de gyorsan válaszolt a holland, aki elsőként ment be 1:20 alá.

Sainz visszatért közben a pályára, ahogy az eddig mért kör nélkül álló Alonso is végre feliratkozott az eredményjelzőre, neki szintén gondjai lehettek eddig. Így most már csak Pourchaire-nek nincs mért ideje.

Perez jön fel másodiknak, a mexikóiak és saját apja legnagyobb örömére. Red Bull 1-2 szűk húsz perccel a vége előtt.

Hogyan állnak az újoncok? Nos, negyed órával a vége előtt Hadjar a legjobb a 14. helyen, Bearman a 16., Doohan a 17., Vesti a 19., Pourchaire pedig mért kör nélkül - és ez utóbbi alighanem így is marad, neki is szétszerelték az Alfáját a garázsban...

Albon lila első szektor után jön be a második helyre, egy tizeden belül Verstappenhez képest. Jó eddig a Williams is.

Amennyire meggyőző a Williams és Albon, annyira nem az a Mercedes: nemcsak Vesti áll a mezőny végén, de Hamilton is top 10-en kívül pillanatnyilag. Jön az utolsó tíz perc már.

Kialakult egy kis verseny Perez és Norris között: a McLaren nem tudta legyorsulni a Red Bullt, a mexikói viszont elfékezte magát, így mégis elment a brit. Jön az utolsó öt perc.

A hajrára fordulva Verstappen, Albon, Perez a top3, mögöttük sormintát rajzolnak a McLarenek és a Ferrarik.

Vége az FP1-nek - lesznek-e még változások esetleg?

A válasz nem, úgyhogy itt a végeredmény:

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, folytatás éjfélkor a második szabadedzéssel.