DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
Élő cikkek

Ez volt az F1-es Magyar Nagydíj második edzése

A kora délutáni nyitó tréning nem sokat ért az eső és a két piros zászló miatt, így kora este pótolhatják a kiesett munkát az F1-es csapatok: tartsatok velünk!

Köszöntünk ismét mindenkit, szűk negyed óra múlva a második szabadedzéssel folytatódik az F1-es Magyar Nagydíj programja - kövessétek velünk az eseményeket!

Az első edzésből sok mindent nem lehetett leszűrni, Perez autótörése és Sainz hibája miatt kétszer is megszakították a gyakorlást, amelynek nagy részét ráadásul esős pályán futották. Most száraz az aszfalt, de az előrejelzések szerint nem lehet kizárni, hogy újabb záporok érkeznek még ma a Hungaroringre.

Ha már Perez szóba került: a Red Bull nemrég Twitteren közölte, hogy készen fognak állni a mexikói autójával a második edzésre. Christian Horner egyébként frusztrálónak nevezte pilótája újabb hibáját. Pedig mint az Ollé Iván kollégánk fotóján is látszik: nem volt túl jó állapotban az RB19-es...

Amúgy a két edzés között lezajlott a helyszínen az F2-esek és az F3-asok időmérője is: előbbin Jack Doohan, utóbbin Zak O'Sullivan szerezte meg a pole-t - itt olvashattok részleteket.

Viszont legalább a Perez balesete miatt elpityeredő kisgyerek találkozhatott a hősével a két tréning között:

El is indult a 60 perces második szabadedzés, többen egyből a pályán, hogy pótolják a kiesett munkát.

Jönnek az első mért idők, McLaren-Williams sorminta az élen Norris vezetésével (1:19,044). A Williamsek amúgy a lágy keveréken, a többség viszont a közepes gumin.

A Red Bullok, a Ferrarik és a Mercedesek még a bokszban - Verstappen és Hamilton amúgy az FP1-en sem futott mért időt.

Sargeant közben az új éllovas 1:18,8-as idővel, de ismételjük: ő a lágy gumin van.

Hamilton közben megtette mai első gyorskörét, amivel a 14. helyen áll. És pályán Perez is: valóban összerakták a Red Bullját!

Sargeant, Norris, Albon még mindig az első három. Norris az imént arra panaszkodott rádión, hogy sokszor leér az autó alja.

Nagyon szoros az állás így az FP2 elején: még a tizedik Ocon is csak bő négy tizedre az éllovastól. Korán vagyunk még - és ne feledjük, hogy holnap az időmérőn debütál az új rendszer a gumikkal, ami akár a csapatok mostani programjára is hatással lehet.

Az összerakott Perez-féle RB19-es:

Albon az új éllovas: 1:18,377 a közepes keverékű gumikon. Sargeant a második, tehát Williams 1-2, Verstappen pedig bejött harmadiknak a lágy abroncsokon.

Közeledünk az edzés feléhez, általában ilyenkor szoktak érkezni az időmérős próbálkozások, és jönnek is a gyorsulások: előbb Stroll, majd Hülkenberg, most pedig Tsunoda ugrott az első helyre - a japán már 1:17,9-es idővel vezet.

Norris 1:17,7-re javít a McLarennel. Tsunoda, Hülkenberg, Alonso, Zhou, Verstappen mögötte a sorrend.

Oconnak volt egy necces pillanata a bokszutcában, Tsunodát engedték rá majdnem a franciára. És az eredménylistán is közel kerülnek egymáshoz: Ocon feljön harmadiknak Norris és Tsunoda mögé.

Perez produkált egy igen csúnya elfékezést az 1-es kanyarban...

Közben lement a második edzés fele, mutatjuk a sorrendet - ami nem épp a legszokványosabb:

Gasly jön fel másodiknak az Alpine-nal. Ha mást nem is, annyit már elért az új rendszerű időmérő és/vagy az első edzésen látott eső, hogy tényleg a szokottól eltérő programon a csapatok.

Leclerc veszi át a vezetést a Ferrarival: 1:17,686.

Újabb majdnem-incidens a bokszban: Leclerc-re engedték rá kis híján az egyik Alpine-t.

Ocon volt az a bizonyos Alpine:

Leclerc, Norris, Gasly, Tsunoda, Ocon, Hülkenberg, Bottas, Alonso, Zhou, Sainz a top 10 negyed órával a vége előtt. Hát nem a megszokott sorrend, az egyszer biztos!

Ami a nagy neveket illeti: Verstappen a 11., Hamilton a 16., Perez a 18., Russell csak a 20. helyen, de tőlük még nem igazán láthattunk időmérős próbálkozásokat. A visszatérő Ricciardo amúgy a 14. helyen tanyázik.

Az utolsó nyolc percen belül járunk, javít-e még bárki? A második szektorban amúgy néhány esőcseppet jelentettek az imént.

Hamilton arra panaszkodik, hogy nincs tapadása, de a mérnöke szerint a többiek is hasonlóval küzdenek, és hasznos információkat gyűjt a hosszú etapon. A Mercedes tehát tényleg nem megy rá az időmérős szimulációra, ezért állnak a 16. és 20. helyen.

Már az utolsó percben járunk, ez a sorrend bizony ilyen furcsa lesz.

Ezzel vége is az FP2-nek, itt a végeredmény:

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, folytatás szombaton 12:30-tól a harmadik szabadedzéssel - tartsatok akkor és addig is velünk!