DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Élő cikkek

Ilyen volt a második monzai edzés

A Ferrarik vezetésével indult az F1-es Olasz Nagydíj hétvégéje, de vajon péntek késő délután is marad-e a hazai csapat az élen? Kövessétek velünk a második szabadedzés történéseit!

Itt is vagyunk újra, bő tíz perc múlva következik az Olasz Nagydíj második szabadedzése - tartsatok velünk most is!

A nyitó tréningen Charles Leclerc volt a leggyorsabb, megelőzve Carlos Sainzt és a Mercedes párosát, Max Verstappent azonban csúnyán feltartotta Lando Norris a gyorskörében, így akár a holland is zárhatott volna az élen. Az FP1 összefoglalója itt olvasható.

Idő közben kirajzolódni látszik, ki milyen rajtbüntetéssel számolhat jelen állás szerint Monzában: Max Verstappen öt-, Sergio Perez tíz-, Valtteri Bottas tizenöt, Carlos Sainz huszonöt helyes hátrasorolást kaphat, míg Lewis Hamilton és Yuki Tsunoda megy a mezőny végére.

Két versenyző számára most fog megkezdődni a hétvége: Sebastian Vettel Nyck de Vriestől, Mick Schumacher pedig Antonio Giovinazzitól veszi vissza az Aston Martin és az Alfa Romeo ülését.

Elindult az FP2, a mezőny háromnegyede máris a pályán.

Természetesen több csapat is megemlékezik a tegnap elhunyt II. Erzsébet brit királynőről - az Aston Martinon például megjelent egy fekete sávos felirat:

A versenyzők jelentős része a közepes abroncsokon kezdte meg a munkát, az első körön után Leclerc vezet Verstappen, Sainz és Perez előtt.

Schumacher és Sainz is bemutat egy elfékezést az első kanyarban: a sikán a korábbi edzésen is többször megtréfálta a pilótákat.

Verstappen négy ezreddel megelőzi Leclerc-t az élen, javít Sainz és Perez is. Az 1:22,303 egyébként már jobb, mint az első edzésen futott etalon.

Közben újabb büntetés Sainznál: a vezérlő elektronikát is kicserélik a Ferrarijában, így immár a spanyolt is a rajtrács végére sorolják.

Elcsendesült a pálya az első etapok után, csak Bottas és Latifi köröz pillanatnyilag. De nem sokáig marad ez így, szokás szerint az FP2 félidejében láthatjuk majd az időmérős szimulációkat.

A Haasok az elsők, akik felpattintották a lágy gumikat: Magnussen a 13., Schumacher a 19. helyre javított.

A Red Bull is az orrkúpon állít emléket II. Erzsébetnek:

Érkeznek az időmérős szimulációk: Norris harmadik a McLarennel, Alonso ötödik az Alpine-nal. Rövidesen jönnek a Ferrarik és a Red Bullok is majd - Verstappen viszont elfékezte magát az 1-es sikánban.

Verstappen második nekifutásra már összerakta a kört, 1:21,807-re javít, azaz csaknem fél másodpercet gyorsult. Közben pedig sárga zászló: Schumacher állt félre a második szektorban.

Sőt, már nem is sárga, hanem piros zászló van érvényben Schumacher miatt. A motor adta meg magát a rádiózás alapján a Roggia-sikánnál.

Kihasználva a kényszerszünetet, mutatunk egy félidei állást:

Nem sokáig tartott a megszakítás, 25 perccel a vége előtt folytatódik az edzés. Többen adósak maradtak a piros zászló előtt a gyorsköreikkel, meglátjuk, pótolják-e vagy máris a hosszabb etapokra terelődik a fókusz.

Jöttek lágy gumis próbálkozások még: Sainz konkrétan az élre is állt 1:21,664-es körrel, megelőzve Verstappent! Leclerc harmadik szűk két tizedmásodperces hátránnyal. Perez viszont csak hatodik, Norris és Russell is megelőzi a mexikóit.

Valószínűleg ezzel vége az időmérős szimulációknak, a többség már váltott is a közepes abroncsokra. Sainz, Verstappen, Leclerc, Norris, Russell, Perez, Hamilton, Ocon, Alonso, Albon a top 10 sorrendje.

Egyelőre úgy fest, hogy itt Monzában megint jobban pattognak az autók: a Ferrariknál is látszik a jelenség, Russell pedig az imént a rádióban is említette ezt a Mercedesnél.

Perez a legújabb elfékező az 1-es kanyarban: sokakon kifogott eddig a célegyenes vége.

Gyűrik a hosszabb etapokat a pilóták, viszont érdekes, hogy változatos, hogy milyen gumin teszik ezt: Sainz és Verstappen a közepes, Leclerc és Russell a lágy abroncsokon köröz, de például Oconnál a kemény keverék is előkerült.

Folyamatosak a kisebb hibák: Bottas a 2-es Lesmóban nyalt bele a kavicságyba, míg Leclerc az ominózus 1-es féktávot mérte el annyira, hogy cikkcakkozva kellett átvágnia a sikánt a kijelölt útvonalon.

Sainz is kénytelen volt átvágni az első sikánt, bár ő nem a hosszabb útvonalat tette meg, mint csapattársa. Két perc maradt hátra az FP2-ből.

Lepörögtek az utolsó másodpercek, Leclerc jelentette még a rádión, hogy a bal első gumiját laposra fékezte. Így is elégedett lehet a Ferrari, hiszen első és harmadik helyen zárták az edzést.

Mutatjuk a teljes végeredményt - ha a holnapi időmérőn is ez lenne a sorrend, akkor Leclerc-é lenne a pole, mivel Sainz és Verstappen is büntetést kap (előbbi a mezőny végére, utóbbi öt hellyel hátrébb sorol majd):

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, de maradjatok még velünk estére is, hiszen jövünk a legfrisebb hírekkel és legfontosabb értékelésekkel - holnap 13 órától pedig a harmadik szabadedzéssel!