DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2023. február 8. szerda
16:47

Itt is vagyunk újra, bő tíz perc múlva következik az Olasz Nagydíj második szabadedzése - tartsatok velünk most is!

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, de maradjatok még velünk estére is, hiszen jövünk a legfrisebb hírekkel és legfontosabb értékelésekkel - holnap 13 órától pedig a harmadik szabadedzéssel!

Mutatjuk a teljes végeredményt - ha a holnapi időmérőn is ez lenne a sorrend, akkor Leclerc-é lenne a pole, mivel Sainz és Verstappen is büntetést kap (előbbi a mezőny végére, utóbbi öt hellyel hátrébb sorol majd):

Lepörögtek az utolsó másodpercek, Leclerc jelentette még a rádión, hogy a bal első gumiját laposra fékezte. Így is elégedett lehet a Ferrari, hiszen első és harmadik helyen zárták az edzést.

Sainz is kénytelen volt átvágni az első sikánt, bár ő nem a hosszabb útvonalat tette meg, mint csapattársa. Két perc maradt hátra az FP2-ből.

Folyamatosak a kisebb hibák: Bottas a 2-es Lesmóban nyalt bele a kavicságyba, míg Leclerc az ominózus 1-es féktávot mérte el annyira, hogy cikkcakkozva kellett átvágnia a sikánt a kijelölt útvonalon.

Gyűrik a hosszabb etapokat a pilóták, viszont érdekes, hogy változatos, hogy milyen gumin teszik ezt: Sainz és Verstappen a közepes, Leclerc és Russell a lágy abroncsokon köröz, de például Oconnál a kemény keverék is előkerült.

Perez a legújabb elfékező az 1-es kanyarban: sokakon kifogott eddig a célegyenes vége.

Egyelőre úgy fest, hogy itt Monzában megint jobban pattognak az autók: a Ferrariknál is látszik a jelenség, Russell pedig az imént a rádióban is említette ezt a Mercedesnél.

Valószínűleg ezzel vége az időmérős szimulációknak, a többség már váltott is a közepes abroncsokra. Sainz, Verstappen, Leclerc, Norris, Russell, Perez, Hamilton, Ocon, Alonso, Albon a top 10 sorrendje.

Jöttek lágy gumis próbálkozások még: Sainz konkrétan az élre is állt 1:21,664-es körrel, megelőzve Verstappent! Leclerc harmadik szűk két tizedmásodperces hátránnyal. Perez viszont csak hatodik, Norris és Russell is megelőzi a mexikóit.

Nem sokáig tartott a megszakítás, 25 perccel a vége előtt folytatódik az edzés. Többen adósak maradtak a piros zászló előtt a gyorsköreikkel, meglátjuk, pótolják-e vagy máris a hosszabb etapokra terelődik a fókusz.

Kihasználva a kényszerszünetet, mutatunk egy félidei állást:

Sőt, már nem is sárga, hanem piros zászló van érvényben Schumacher miatt. A motor adta meg magát a rádiózás alapján a Roggia-sikánnál.

Verstappen második nekifutásra már összerakta a kört, 1:21,807-re javít, azaz csaknem fél másodpercet gyorsult. Közben pedig sárga zászló: Schumacher állt félre a második szektorban.

Érkeznek az időmérős szimulációk: Norris harmadik a McLarennel, Alonso ötödik az Alpine-nal. Rövidesen jönnek a Ferrarik és a Red Bullok is majd - Verstappen viszont elfékezte magát az 1-es sikánban.

A Red Bull is az orrkúpon állít emléket II. Erzsébetnek:

A Haasok az elsők, akik felpattintották a lágy gumikat: Magnussen a 13., Schumacher a 19. helyre javított.

Elcsendesült a pálya az első etapok után, csak Bottas és Latifi köröz pillanatnyilag. De nem sokáig marad ez így, szokás szerint az FP2 félidejében láthatjuk majd az időmérős szimulációkat.

Közben újabb büntetés Sainznál: a vezérlő elektronikát is kicserélik a Ferrarijában, így immár a spanyolt is a rajtrács végére sorolják.

Verstappen négy ezreddel megelőzi Leclerc-t az élen, javít Sainz és Perez is. Az 1:22,303 egyébként már jobb, mint az első edzésen futott etalon.

Schumacher és Sainz is bemutat egy elfékezést az első kanyarban: a sikán a korábbi edzésen is többször megtréfálta a pilótákat.

A versenyzők jelentős része a közepes abroncsokon kezdte meg a munkát, az első körön után Leclerc vezet Verstappen, Sainz és Perez előtt.

Természetesen több csapat is megemlékezik a tegnap elhunyt II. Erzsébet brit királynőről - az Aston Martinon például megjelent egy fekete sávos felirat:

Elindult az FP2, a mezőny háromnegyede máris a pályán.

Két versenyző számára most fog megkezdődni a hétvége: Sebastian Vettel Nyck de Vriestől, Mick Schumacher pedig Antonio Giovinazzitól veszi vissza az Aston Martin és az Alfa Romeo ülését.

Idő közben kirajzolódni látszik, ki milyen rajtbüntetéssel számolhat jelen állás szerint Monzában: Max Verstappen öt-, Sergio Perez tíz-, Valtteri Bottas tizenöt, Carlos Sainz huszonöt helyes hátrasorolást kaphat, míg Lewis Hamilton és Yuki Tsunoda megy a mezőny végére.

A nyitó tréningen Charles Leclerc volt a leggyorsabb, megelőzve Carlos Sainzt és a Mercedes párosát, Max Verstappent azonban csúnyán feltartotta Lando Norris a gyorskörében, így akár a holland is zárhatott volna az élen. Az FP1 összefoglalója itt olvasható.