DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Élő cikkek

Így zajlott az első imolai edzés

Megérkezett Európába a mezőny, ahol rögtön esős idő fogadta a Formula-1-eseket: kövessétek velünk az Emilia-Romagna-i Nagydíj időmérőt megelőző egyetlen tréningjének eseményeit!

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, rövidesen kezdődik az Emilia-Romagna-i Nagydíj első szabadedzése Imolában - tartsatok velünk a következő bő egy órában!

Ha valaki követte már délelőtt is a kinti történéseket, az tudhatja, hogy esik az eső Imolában: korábban olyannyira komoly volt az égi áldás, hogy a Formula-3-as edzés hemzsegett az incidensektől, az F2-esekét pedig el is kellett halasztani. A jó hír, hogy a helyszíni jelentések szerint csillapodott a csapadék, szóval remélhetőleg az F1-es tréning nem lesz akadálya.

Ennek a 60 percnek azért is lesz most a megszokottnál nagyobb jelentősége, mivel sprinthétvégét rendeznek Imolában, azaz ez lesz az egyetlen szabadedzés a délutáni időmérőt megelőzően, amikor a csapatok az autóikat és a beállításaikat próbálgathatják.

Sok csapat hozott néhány újítást is az első európai fordulóra: a közzétett lista alapján többeknél a padlólemezen módosítottak. Az egyetlen alakulat, amely nem vet be semmilyen fejlesztést a hétvégén, a Ferrari.

Van viszont elővigyázatossági motorcsere a Ferrarinál: Carlos Sainz autójába helyeztek be egy új erőforrást. Ugyanezt az Alpine is megtette Esteban Ocon esetén - büntetés egyik esetben sem jár ezért.

Ez lesz egyébként az első alkalom, hogy élesben láthatjuk esős körülmények között a 2022-es autókat: korábban csak a barcelonai teszt utolsó délutánján mentek felvizezett aszfalton.

Ilyen az idő Imolában:

Elindult közben az FP1, de egyelőre senki nem hajtott ki a pályára.

Azért biztosan fogunk látni akciót, elvégre a kvalifikáció előtt ez az egyetlen edzés, ráadásul az előrejelzések szerint a hétvége további szakasza is jó eséllyel esős lehet.

Valtteri Bottas az első fecske, aki kimerészkedik: elég szépen felveri a vizet az aszfaltról az Alfa Romeo.

Mick Schumacher is csatlakozott a finnhez, de nem minden nehézség nélkül: a Haas csak nehézkesen tudott kifordulni a garázsból.

Épp akartuk írni, hogy eléggé csúszósnak tűnik a pálya, ezt pedig most Charles Leclerc illusztrálta: a vb-éllovas a sikánnál forgott ki.

Még egy hiba: Nicholas Latifi vizsgálta meg, milyen is a sóderágy a visszafordító kanyarnál, de vissza tudott evickélni a pályára. Nem egyszerűen a körülmények, na! Latifi amúgy azt üzente a csapatnak rádión, hogy lefulladásgátló módban maradt az autó.

Sainz a füvön szánkázott át az imént - sok a hiba, de ez nem meglepő. Ahogy az sem, hogy Max Verstappené a legjobb idő egyelőre, az előnye viszont csaknem két másodperc Pierre Gasly és Charles Leclerc előtt.

Leclerc pár perccel ezelőtti megforgása:

Verstappen nagyon megy egyelőre: 1:36,1-nél jár, ezzel másfél másodperccel vezet a Red Bull-os csapattárs, Sergio Perez előtt.

Azért a Ferrari sem rossz, Leclerc konkrétan most az élre is állt, Sainz pedig a harmadik. Lando Norris pedig közben szintén belekóstolt a sóderbe.

Sainz szerint úgy tíz perc múlva már intermediate abroncsokra lehetne majd váltani. Közben amúgy már ő a második, így Ferrari 1-2. Leclerc viszont újfent megforgott, most nem sokkal a sikán előtt!

Itt egy kép a második Leclerc-hibáról, miközben Ocon is meglátogatta a kavicságyat ugyanott, ahol nemrég Norris. Az élen pedig immár Perez a Red Bull-lal.

Közeledünk az edzés feléhez, itt az állás:

Vettel közben az első, aki intermediate gumikkal próbálkozik.

Vettel fel is jött negyediknek az Aston Martinnal, úgyhogy valóban megfelelőnek tűnik most már az inter.

A Mercedesek nagyon harmatosak eddig amúgy: csak a 15. és 18. helyeken Lewis Hamilton és George Russell.

Egyre többen követik Vettel interes példáját, Norris például feljött a második pozícióba vele a McLarennel.

Kevin Magnussen is megnézte az ominózus ponton a sóderágyat, nem akart kimaradni a mókából Norrist és Ocont látva.

Sainz durrantott oda, méghozzá kétszer is megfutotta az eddigi legjobb kört, így most már 1:32,6-nál járunk - ezzel 1,7 másodperccel vezet a spanyol ferraris.

Ez hihetetlen: Leclerc harmadszor is hibázik! Ezúttal "csak" egy fél fordulat jött össze az F1-75-össel a vb-éllovasnak. Aztán meg a következő körével átveszi a vezetést.

Sainz visszaveszi a vezetést, megint 1,7 szekundumot ad Leclerc-nek. Magnussen a harmadik a Haasszal Verstappen előtt, de óriási a hátrányuk.

Folyamatosak a javítások: Verstappen egy pillanatra második volt, de már újra előtte van Leclerc. Magnussen is parádézik. Közben egy felvétel a lelátókról:

Lassan már említésre sem érdemes, de Leclerc az imént a sikánnál vágott át a füvön:

Leclerc-t nemigen zavarják ezek a hibák, megint visszaáll az élre a monacói. Nagyon magabiztosak a Ferrarik a forgások ellenére is, toronymagasan az első két helyen a versenyzőik - igaz, Verstappent meg feltartotta Latifi az előbb.

Hatalmasak a differenciák az elején: Leclerc nyolc tizeddel vezet Sainz előtt, Verstappen hátránya közel másfél, Magnussené több mint három másodperc.

Piros zászló - csak nem úsztuk meg! Norris esett ki a sóderágyba, és úgy tűnt, ott is ragad, de aztán kitolatott végül, így igazából okafogyottá is vált a piros - de már belengették.

De legalább nem tartott sokáig: az utolsó három percre még újraindították a tréninget. Lesz-e változás vagy marad a Ferrari 1-2?

Amennyire remekel a Haas a 4-5. helyeken, annyira szenved a Mercedes: még a vízen is delfineznek (hehe), és csak a 10. és 17. helyen a két autójuk.

Lepörgött ez a néhány perc, változás nem történt: Leclerc a három megforgás és további hibák ellenére is a leggyorsabb, ráadásul kettős Ferrari-vezetéssel fordulhatunk az időmérőre. Verstappen harmadik, megelőzve a Haasokat.

És még nem volt vége az akciónak: Bottas csúszott ki és puszilta meg a falat (vagy állt meg épp előtte?) az Alfával!

Ezzel viszont tényleg vége az első edzésnek - itt a végeredmény:

Ezzel itt búcsúzunk is, de senki ne feledje: ezután már az időmérő fog következni 17 órától - tartsatok akkor is velünk!