DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
13:50

Azért a Ferrari sem rossz, Leclerc konkrétan most az élre is állt, Sainz pedig a harmadik. Lando Norris pedig közben szintén belekóstolt a sóderbe.

Ezzel itt búcsúzunk is, de senki ne feledje: ezután már az időmérő fog következni 17 órától - tartsatok akkor is velünk!

Ezzel viszont tényleg vége az első edzésnek - itt a végeredmény:

És még nem volt vége az akciónak: Bottas csúszott ki és puszilta meg a falat (vagy állt meg épp előtte?) az Alfával!

Lepörgött ez a néhány perc, változás nem történt: Leclerc a három megforgás és további hibák ellenére is a leggyorsabb, ráadásul kettős Ferrari-vezetéssel fordulhatunk az időmérőre. Verstappen harmadik, megelőzve a Haasokat.

Amennyire remekel a Haas a 4-5. helyeken, annyira szenved a Mercedes: még a vízen is delfineznek (hehe), és csak a 10. és 17. helyen a két autójuk.

De legalább nem tartott sokáig: az utolsó három percre még újraindították a tréninget. Lesz-e változás vagy marad a Ferrari 1-2?

Piros zászló - csak nem úsztuk meg! Norris esett ki a sóderágyba, és úgy tűnt, ott is ragad, de aztán kitolatott végül, így igazából okafogyottá is vált a piros - de már belengették.

Hatalmasak a differenciák az elején: Leclerc nyolc tizeddel vezet Sainz előtt, Verstappen hátránya közel másfél, Magnussené több mint három másodperc.

Leclerc-t nemigen zavarják ezek a hibák, megint visszaáll az élre a monacói. Nagyon magabiztosak a Ferrarik a forgások ellenére is, toronymagasan az első két helyen a versenyzőik - igaz, Verstappent meg feltartotta Latifi az előbb.

Lassan már említésre sem érdemes, de Leclerc az imént a sikánnál vágott át a füvön:

Folyamatosak a javítások: Verstappen egy pillanatra második volt, de már újra előtte van Leclerc. Magnussen is parádézik. Közben egy felvétel a lelátókról:

Sainz visszaveszi a vezetést, megint 1,7 szekundumot ad Leclerc-nek. Magnussen a harmadik a Haasszal Verstappen előtt, de óriási a hátrányuk.

Ez hihetetlen: Leclerc harmadszor is hibázik! Ezúttal "csak" egy fél fordulat jött össze az F1-75-össel a vb-éllovasnak. Aztán meg a következő körével átveszi a vezetést.

Sainz durrantott oda, méghozzá kétszer is megfutotta az eddigi legjobb kört, így most már 1:32,6-nál járunk - ezzel 1,7 másodperccel vezet a spanyol ferraris.

Kevin Magnussen is megnézte az ominózus ponton a sóderágyat, nem akart kimaradni a mókából Norrist és Ocont látva.

Egyre többen követik Vettel interes példáját, Norris például feljött a második pozícióba vele a McLarennel.

A Mercedesek nagyon harmatosak eddig amúgy: csak a 15. és 18. helyeken Lewis Hamilton és George Russell.

Vettel fel is jött negyediknek az Aston Martinnal, úgyhogy valóban megfelelőnek tűnik most már az inter.

Vettel közben az első, aki intermediate gumikkal próbálkozik.

Közeledünk az edzés feléhez, itt az állás:

Itt egy kép a második Leclerc-hibáról, miközben Ocon is meglátogatta a kavicságyat ugyanott, ahol nemrég Norris. Az élen pedig immár Perez a Red Bull-lal.

Sainz szerint úgy tíz perc múlva már intermediate abroncsokra lehetne majd váltani. Közben amúgy már ő a második, így Ferrari 1-2. Leclerc viszont újfent megforgott, most nem sokkal a sikán előtt!

Verstappen nagyon megy egyelőre: 1:36,1-nél jár, ezzel másfél másodperccel vezet a Red Bull-os csapattárs, Sergio Perez előtt.

Leclerc pár perccel ezelőtti megforgása:

Sainz a füvön szánkázott át az imént - sok a hiba, de ez nem meglepő. Ahogy az sem, hogy Max Verstappené a legjobb idő egyelőre, az előnye viszont csaknem két másodperc Pierre Gasly és Charles Leclerc előtt.

Még egy hiba: Nicholas Latifi vizsgálta meg, milyen is a sóderágy a visszafordító kanyarnál, de vissza tudott evickélni a pályára. Nem egyszerűen a körülmények, na! Latifi amúgy azt üzente a csapatnak rádión, hogy lefulladásgátló módban maradt az autó.

Épp akartuk írni, hogy eléggé csúszósnak tűnik a pálya, ezt pedig most Charles Leclerc illusztrálta: a vb-éllovas a sikánnál forgott ki.

Mick Schumacher is csatlakozott a finnhez, de nem minden nehézség nélkül: a Haas csak nehézkesen tudott kifordulni a garázsból.

Valtteri Bottas az első fecske, aki kimerészkedik: elég szépen felveri a vizet az aszfaltról az Alfa Romeo.

Azért biztosan fogunk látni akciót, elvégre a kvalifikáció előtt ez az egyetlen edzés, ráadásul az előrejelzések szerint a hétvége további szakasza is jó eséllyel esős lehet.

Elindult közben az FP1, de egyelőre senki nem hajtott ki a pályára.

Ilyen az idő Imolában:

Ez lesz egyébként az első alkalom, hogy élesben láthatjuk esős körülmények között a 2022-es autókat: korábban csak a barcelonai teszt utolsó délutánján mentek felvizezett aszfalton.

Van viszont elővigyázatossági motorcsere a Ferrarinál: Carlos Sainz autójába helyeztek be egy új erőforrást. Ugyanezt az Alpine is megtette Esteban Ocon esetén - büntetés egyik esetben sem jár ezért.

Sok csapat hozott néhány újítást is az első európai fordulóra: a közzétett lista alapján többeknél a padlólemezen módosítottak. Az egyetlen alakulat, amely nem vet be semmilyen fejlesztést a hétvégén, a Ferrari.

Ennek a 60 percnek azért is lesz most a megszokottnál nagyobb jelentősége, mivel sprinthétvégét rendeznek Imolában, azaz ez lesz az egyetlen szabadedzés a délutáni időmérőt megelőzően, amikor a csapatok az autóikat és a beállításaikat próbálgathatják.

Ha valaki követte már délelőtt is a kinti történéseket, az tudhatja, hogy esik az eső Imolában: korábban olyannyira komoly volt az égi áldás, hogy a Formula-3-as edzés hemzsegett az incidensektől, az F2-esekét pedig el is kellett halasztani. A jó hír, hogy a helyszíni jelentések szerint csillapodott a csapadék, szóval remélhetőleg az F1-es tréning nem lesz akadálya.

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, rövidesen kezdődik az Emilia-Romagna-i Nagydíj első szabadedzése Imolában - tartsatok velünk a következő bő egy órában!