Steward
Vaszilykó Péter
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 27. vasárnap
Élő cikkek

Így zajlott a 70. Évfordulós Nagydíj utolsó edzése

Pénteken egy-egy edzést húzott be Bottas és Hamilton, most pedig jön az időmérő előtti utolsó gyakorlási lehetőség Silverstone-ban – tartsatok velünk a szombat délelőtti tréning során!

Mérhetetlen nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, szűk negyed óra múlva jön a 70. Évfordulós Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzése - tartsatok élő szöveges tudósításunkkal, ha semmiről nem akartok lemaradni!

A szezon ötödik versenyhétvégéjét eddig természetesen a Racing Point elleni óvás és az ezzel kapcsolatos büntetés tematizálta: mostanra eldőlt, hogy összesen öt istálló - név szerint a Ferrari, a McLaren, a Renault, a Williams és maga a Racing Point - jelezte fellebbezési szándékát a minapi ítélettel kapcsolatban.

Ami a pályán eddig történteket illeti: pénteken mindkét Mercedes behúzott egy-egy edzést, és alighanem most is közöttük dől majd el az első hely sorsa, előnyük ugyanis jelentős a többiekkel szemben. Az üldözőknél viszont szoros lehet a csata, ahogy arra Max Verstappen is számít.

Verőfényes napsütés van Silverstone-ban, a levegő hőmérséklete 23 fok helyi idő szerint délelőtt 11 órakor, vagyis az átlagos angol időjárásnál azért valamelyest melegebb van.

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, Sebastian Vettel az első a pályán, ami nem meglepő a tegnapi küszködése és az FP2 végi motorproblémája után. Követi őt Charles Leclerc is.

A két haasos és Danyiil Kvjat teljesített még installációs kört, de azért nem kapkodnak a csapatok, elvégre múlt héten is itt versenyeztek, s az egyetlen érdemi különbség a Pirelli által hozott gumikínálatban van. Az viszont cserébe sokaknak okozhat fejtörést, a leglágyabb abroncs ugyanis nagyon gyorsan elkopik, ráadásul egy körön nincs messze tőle teljesítményben a közepes sem, így az időmérőn sokan megpróbálnak majd azzal továbbmenni - viszont mindössze három szettje van belőle mindenkinek.

A Ferrari idő közben megerősítette, hogy Vettel és elővigyázatosságból Leclerc autójába is új belsőégésű motort, turbófeltöltőt és MGU-H-t raktak be a német pénteki problémái után.

12 percnek kellett eltelnie, de végre itt az első mért idő: Lando Norris jegyzi 1:29,236-tal. Lehet, hogy éppen a korábban említett gumihiány miatt nem fogunk túl sok akciót látni ebben az egy órában vagy legalábbis annak első felében...

"A pálya a megfordult szélirány miatt lassabb, mint tegnap" - üzenték rádión Leclerc-nek.

Eltelt bő negyed óra, a két McLaren és a két Ferrari rendelkezik mért idővel, közülük Norris vezet Leclerc, Vettel és Sainz előtt.

Most már lassan érkeznek a Haasok, az Alfa Romeók és a Racing Pointok is, az élen viszont Leclerc.

Most már Pierre Gasly vezet, az 1:28,0-s idő viszont még jócskán elmarad a pénteki eredményektől.

No, megérkezett az egyik Mercedes is, konkrétan Bottas, és rögtön fél másodperces előnnyel a tabella tetejére ugrott.

Hamilton is megtette első körét, de 17 ezreddel lassabb finn csapattársánál. Verstappen két tizeden belül hozzájuk képest.

Törjük meg a szövegtengert egy jó kis félidei eredménylistával:

Bottas visszavezette a vezetést, de az 1:27,462-es idő még mindig csaknem két másodperccel lassabb Hamilton FP2-es eredményénél.

A Sergio Perezt helyettesítő Nico Hülkenberg feljött a negyedik helyre: tényleg jobban megy a német, mint egy hete.

No, Norris ugrik a Mercedesek elé, méghozzá közepes keverékű gumin - itt a jele annak, amit korábban említettünk, hogy nincs szinte különbség a lágy és a közepes abroncs között.

Leclerc bejött Hamilton és Bottas közé harmadiknak. Most fél másodpercen belül az első hét, jó lenne, ha ilyen szoros lenne a valós kép alapján is az élmezőny, de ne legyenek kétségeink: a mercedesesek még semmit sem mutattak igazából.

Bottas válaszol is, négy tizeddel visszaveszi a vezetést Norristól. Jön az utolsó negyed óra.

Hamilton az élen, de még mindig csak 1:26,6-nál járunk, ez egy másodperccel lassabb a pénteki körénél.

Verstappen lila első szektort futott, a másodikban azonban feltartotta Stroll, így nem tudott javítani. A holland hosszas sípolással jelezte nemtetszését a rádión.

Hülkenberg megint gyorsabb Strollnál, negyedik helyen a német. Hamilton, Bottas, Norris az első három.

Toto Wolff közben furán próbál meg inni:

 

Jönnek az utolsó körök és az utolsó javítások, két perc még hátra az edzésből.

Érdekes, hogy csak Norris az, aki a legjobb körét a közepes keveréken érte el, mindenki más a sokat kritizált lágyon - de valószínűleg bőven el is akarnak használni a nyolc szettből, mert maximum azok fogják feltenni holnap, akik kénytelenek azon rajtolni a Q2-es továbbjutás okán.

Vége az F3-nak, Hamilton zárt az élen Bottas és Norris előtt.

"Nem maradt semmi a bal első gumiból" - üzente Vettel. Hát, azt láthattuk is a képen, szinte foszladozott az abroncs...

Közben mutatjuk a teljes végeredményt:

Így nézett ki az a bizonyos bal első Vettel autóján:

No, ennyi volt a 3. szabadedzés a 70. Évfordulós Nagydíjról. Mindenki fogyassza el az ebédjét, esetlegesen skubizza meg a MotoGP és/vagy a Formula-E kvalifikációját, aztán pedig szűk két óra múlva jön az időmérő Silverstone-ból, tartsatok akkor is velünk!

Olvastad már?