DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
Élő cikkek

Így zajlott a Japán Nagydíj második edzése

Az első gyakorláson óriási fölényben volt a Mercedes és különösen Lewis Hamilton, meglátjuk, hogy marad-e a világbajnok dominanciája a második edzésen is - kövessétek velünk az eseményeket!

Vége az edzésnek, Hamilton és a Mercedes embertelen fölénnyel az élen - a Ferrari nagyon mélyen van a pénteki nap alapján, de a pályaszéli információk szerint könnyen lehet, hogy extra motorkímélő üzemmódban volt ma Vettel és Raikkönen autója.

Stoffel Vandoorne pedig egy egész másodpercre van jelenleg Fernando Alonsótól...

Utolsó momentumok az edzésen, aztán jövünk az események összefoglalójával és a végeredménnyel, majd hamarosan hozzuk a legérdekesebb nyilatkozatokat is!

Raikkönen gumija:

Brendon Hartley a bokszkiállásba nem talált bele igazán, közben Gasly megállt a sikán előtt, ezúttal Bottast tartotta fel - a reggeli figyelmeztetés után lehet, hogy most már megbüntetik?

Hat perc van hátra, nagy eseményekre már nem számíthatunk, a két Red Bull azért még lepróbál valamit, Verstappen autóján talán sikerült valamit javítani.

Közben Raikkönen lágy hátsó gumija is elfogyott, nem nagyon bírják az abroncsok a Ferrarin.

Huhh, ez a Honda-motor tényleg erősnek tűnik, a 130R-ben gyorsabban fordult el, mint a Red Bullok, vagy a Haasok.

Információ a Ferraritól: Vettel szuperlágy és Raikkönen lágy gumikon teljesített versenyköre között fél másodperc volt a különbség előbbi javára.

Vettel hólyagosodásra panaszkodik a hátsó gumikon...

Jön Gasly! Az utolsó tizenöt percre sikerült összerakni a Toro Rossót, még egy-két kört futhat a francia.

Most egyébként a szuperlágyas versenyetapokat teljesítik a pilóták, amik kulcsfontosságúak lesznek vasárnap: hogy meddig sikerül azokat életben tartani, az döntő faktor lehet, hiszen a Pirelli egy bokszkiállást jósol.

Végsebességek:

Verstappen továbbra is panaszkodik, nagyon csúszik a Red Bull.

Érdekesség: bő hat másodperccel lassabbak a versenyszimulációs körök az időmérős időknél.

Raikkönen egyébként az edzés legtöbbet hibázó versenyzője: gyakorlatilag egy tiszta köre nem volt még, folyamatosan leesik a pályáról, kissé érthetetlen figyelmetlenségeket csinál, elvéti a pálya szélét, stb.

Egyre több forrás számol be arról, hogy a Ferrari motorja nagyon takarékos üzemmódban vannak - a maranellóiak drukkerei csak ebben bízhatnak, elnézve a nyolc tizedes és 1,2 másodperces hátrányt...

Verstappennek gondjai vannak az autóval, több kanyarban is indokolatlanil csúszik, panaszkodik is a rádióban.

Az időmérős körök alighanem lezárultak, jönnek a versenyszimulációk és az edzés kevésbé eseménydús része.

Martin Brundle-nek is vannak rajongói Japánban, nem tudunk olyat, akiről ne lenne itt plakát...

Pályaszéli gondolatok szerint a Ferrariban még elég sok a tartalék és kímélik a motorokat - Szocsiban egyébként közelebb voltak a Mercedeshez a mostaninál.

Hamilton eddig más ligában játszik...

Raikkönen másodszor is lement a fűre nagy tempónál, mindkettő elég veszélyes szituáció volt...

Pierre Gasly egyébként üzemanyag-problémákkal küzd, így továbbra sem tud kijönni a pályára - lehet, hogy kimarad neki ez az edzés.

Bottas is kikapott 461 ezreddel, ő a második, de hatalmas a hátránya. Vettel nyolc tized, Verstappen egy egész másodperc, Raikkönen és Ricciardo ennél is többet, bár a finn hibázott egyet a legutóbbi körén.

Hamilton demoraizáló köre: 1:28,2 egy nem is hibátlan körrel a szuperlágyakon, jelenleg nyolc tizedmásodperccel van a szuperlágyas Vettel-kör előtt...

Leclerc szaladt le a pályáról a Spoonban, de nem történt baj.

Verstappen is megjött a szuperlágyakon, zajlanak az időmérős szimulációk - a holland három és fél tizedmásodperces hátránnyal harmadik, két és fél tizedet adott Ricciardónak.

Bottas bekezdett egy brutális első szektorral azonnal, ahogy megkapta a szuperlágyakat, de hiába osztott ki már ennyi idő alatt majdnem négy tizedet Hamiltonnak, hibázott és elvette a gázt.

Vannak kisebb meg nem értések a pilóták között, Stroll, Ocon, Vandoorne "versenyzett" éppen, a sikán bejárata elég veszélyes továbbra is.

Az egyértelmű, hogy a Mercedes leginkább a harmadik szektorban van fölényben, a hosszú egyenessel, a 130R-rel és a sikánnal.

Vettel nekiment egy szuperlágyas körnek, két lila szektor után viszont a harmadik már nem sikerült és összességében kikapott Hamiltól, igaz, már csak bő egy tized a hátránya.

Az első rohamoknak egyébként vége, most zajlanak a második etapok, bár többen még most csinálják az időmérős szimulációkat.

Jegyezzük meg, hogy Brendon Hartley jelenleg a kilencedik a Toro Rossóval - neki nagyon rosszul sikerült az első szabadedzés, most viszont eddig beletalált.

Így állunk fél óra elteltével:

"Ez a pálya hihetetlen" - mondta mosolyogva a rádióban Hamilton.

Óriásik a különbségek egyébként: Hamilton fél másodperccel van Vettel és hat tizeddel Bottas előtt, Raikkönen már egy másodpercre van, a két Red Bull 1,3-1,4-re, a hetedik Sergio Perez pedig már két egészre...

Hamilton már 1:29 alatt jár, tovább javítja a legjobb időt, igaz, az első edzésen futott körét még nem érte utol.

A két Haas nagyon siet, az első etapot már le is tudták, visszatértek a bokszba - 10-13. helyen állnak jelenleg.

Ja, Hamilton más: 1:29,0, szűk négy tized Vettelnek, a brit az első.

Bumm, Bottas is kikapott Vetteltől négy tizeddel - megérkezett valami a Ferrarinál?

Ricciardo első köre nyolc tizeddel lassabb Vettelnél.

Feszegetik a határokat a pilóták, többen is a rázókövek túlsó oldalán landolnak.

Bottas egész nyugodtan üldögél még:

Érdekesség, hogy a harmadik helyen álló Romain Grosjean már majdnem két másodpercre van Vetteltől...

Hopp, Leclerc leesett az útról a Spoonban, de baj nélkül visszatért a pályára.

Vettel már 1:29,3-nál jár, bekezdett a Ferrari.

Elég aktívak az első percek, bár a két Mercedes és a két Red Bull még nem jelent meg - van viszont már nyolc mért idő és a többiek is a pályán vannak.

A Ferrarik nem viccelnek, Sebastial Vettel azonnal bejött 1:30 alá és Kimi Raikkönen is csak három századmásodperccel marad el tőle.

Alonso kemény keveréken érkezik:

Elkezdődött az edzés - vajon összeszedi-e magát a Ferrari?

A McLarennél és a Renault-nál adódott egyébként egy komolyabb probléma, erről itt írtunk: https://formula.hu/f1/2018/10/05/majdnem-kimaradt-a-penteki-nap-ket-csapatnak

 

Íme videón is mindaz, ami az első szabadedzésen történt:

 

Volt egy kissé ijesztő eset is hajnalban, Pierre Gasly és Lewis Hamilton kis híján óriási balesetet szenvedett:

https://formula.hu/parc-ferme/19855

 

Köszöntjük kedves olvasóinkat ezen a korai órán, bár az első edzésen már túl van az F1 mezőnye - ott nagyon nagy fölényben volt a Mercedes, erről írt összefoglalónk itt olvasható: https://formula.hu/f1/2018/10/05/oriasi-hamilton-folennyel-indult-a-japan-hetvege