Hűvös időben vette kezdetét a Japán Nagydíj első szabadedzése, az is benne volt a pakliban, hogy megérkezik az eső, ezt pedig a Red Bull vette legkomolyabban, ők diktálták a tempót a gyakorlás elején - ellentétben a Mercedesszel, ahol Lewis Hamilton tíz perccel a kezdést követően még a rollerével közlekedett a paddockban. Az energiaitalosoknál Max Verstappen és Daniel Ricciardo eltérő hátsó szárnyat próbálgatott, emiatt is volt nekik sietősebb a munka, de a hírek szerint a motorbeállításokra is nagy hangsúlyt fektetnek ezen a hétvégén, erre is ideális a pénteki első edzés.
Verstappen 1:30,2-es ideje jónak is tűnt egy darabig, hiszen sem Kimi Raikkönen, sem Hamilton nem tudott ennél gyorsabbat futni, igaz, a brit az itteni legkeményebb, közepes keverékű gumin érkezett meg a pályára - már itt lehetett sejteni, hogy a Szocsiban látott Mercedes-fölény ezen a helyszínen is meglehet, majd ennek bizonyítékául Valtteri Bottas át is vette a vezetést a lágyakon.
Bő fél óra elteltével két veszélyesebb szituációt is láthattunk, Max Verstappen a padlógázas 130R-ben csúszott le a pályáról, de megúszta bukás nélkül, Hamilton pedig kis híján összeütközött Pierre Gaslyval - a listavezető nagy tempóval érkezett meg az utolsó sikánhoz, ahol Gasly nem figyelt és Hamilton reakcióidejére volt szükség, hogy ne történjen baleset. Nem sokkal később Sergio Perez megpördülése borzolta a kedélyeket, de többeknek is meggyűlt a baja a sikánnal, vagy éppen az első szektorral, például Fernando Alonso is megforgott.
Nagyjából fél órával a gyakorlás vége előtt érkezett meg Hamilton első igazi köre a lágy keveréken, ami "helyretette" a többieket: 1:29,6-os ideje négy és fél tizedmásodperccel volt gyorsabb Bottasénál, a szuperlágyon futó Ricciardo majdnem hét tizedet, a két (szintén szuperlágyon köröző) Ferrari pedig majdnem egy másodpercet kapott úgy, hogy a világbajnok tehát az eggyel keményebb gumikat használta.
Erre aztán már nem is tudtak reagálni a többiek, Vettel ugyan még megpróbálkozott egy gyorskörrel, de a sikánnál feltartották és egyébként sem tűnt úgy a részidők alapján, hogy veszélyes lenne Hamiltonra, így a Mercedes hatalmas fölényével indult a hétvége, ráadásul a Ferrari még Ricciardót és a Red Bullt sem tudta legyőzni - azt pedig nem győzzük hangsúlyozni, hogyy Hamiltonék fel sem rakták a szuperlágy abroncsokat.
A középmezőny élén ezúttal Esteban Ocon zárt, majd a Ferrari-motoros Romain Grosjean, Charles Leclerc és Marcus Ericsson fért még be a legjobb tízbe - a Renault-k ezúttal sem brillíroztak, akárcsak a Williamsek és főleg a McLarenek, ahol egyébként Lando Norris dolgozott Stoffel Vandoorna autójában. Érdemes még kiemelni Pierre Gaslyt, aki kilenc tizedmásodperccel volt gyorsabb csapattárrsánál, Brendon Hartley-nál és a tizenegyedik helyre hozta be a Toro Rosso-Hondát.
A második gyakorlást 7:00 és 8:30 között rendezik majd, arról már élő szöveges közvetítéssel is jelentkezünk!
Az első szabadedzés végeredménye:
Hely | Pilóta | Autó/Motor | Köridő | Különbség | Körök |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m28.691s | - | 25 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m29.137s | 0.446s | 26 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m29.373s | 0.682s | 32 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m29.627s | 0.936s | 20 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m29.685s | 0.994s | 20 |
6 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m29.841s | 1.150s | 30 |
7 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m30.591s | 1.900s | 28 |
8 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m30.814s | 2.123s | 22 |
9 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1m30.929s | 2.238s | 27 |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m31.073s | 2.382s | 29 |
11 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m31.073s | 2.382s | 20 |
12 | Carlos Sainz | Renault | 1m31.100s | 2.409s | 23 |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m31.272s | 2.581s | 29 |
14 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m31.274s | 2.583s | 28 |
15 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m31.418s | 2.727s | 18 |
16 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m31.508s | 2.817s | 27 |
17 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1m31.908s | 3.217s | 23 |
18 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1m32.034s | 3.343s | 21 |
19 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 1m32.513s | 3.822s | 26 |
20 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1m32.683s | 3.992s | 30 |