DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
Élő cikkek

Az év első F1-es versenye Ausztráliából

Erre vártak a rajongók már hónapok óta: az Ausztrál Nagydíjjal kezdetét veszi a szezon. Élő, folyamatosan frissülő szöveges közvetítésben számolunk be a Mercedes és Ferrari első összecsapásáról.

Egy fontos hírrel köszöntünk minden korán kelőt, akik az óraátállítás miatt egy órával kevesebbet aludtak: folytatódott a helyi kedvenc, Daniel Ricciardo szenvedése, aki időmérős kicsúszása, majd rajtbüntetése után csak a 15. helyről indulhatott volna. Volna, mert a kövezető körön leállt RB13-asa, és a jelek szerint nem is vesz részt a versenyen. Nem jól kezdődik a Red Bull éve…

 

A Hamiltonnal és Vettellel kezdődő rajtsorrendet – amelyről kihúzhatjuk Ricciardót – itt találhatjátok meg.

Így történt a megállás: Ricciardo autója lassulni kezdett, és kénytelen volt a sárga vonal mellé húzódni.

Danyiil Kvjat autóján kis lángnyelv csapott fel, ezért szükség volt a tűzoltó-készülékre. A Red Bull ugyanakkor elmondta, Ricciardo autója szenzorhiba miatt állt meg, reset után elrajtolhat a bokszutcából.

A rajtrács elején jóval nyugodtabbak az állapotok, a Mercedes és Ferrari pilótái nyugodtan törhetik azon a fejüket, hogyan fogják végrehajtani a tökéletes startot.

Az autók a felvezető körön, Ricciardo még a bokszban, de már az ülésben. Pillanatok múlva indul a 2017-es év első versenye!

Elhalasztották a rajtot, még egy felvezető körre ment el a mezőny.

Elrajtolt a futam, Bottas támadta Vettelt, de a német megőrizte a második pozíciót.

Hátul kevésbé vigyáztak egymásra a versenyzők, Ericsson megforgott, a vele ütköző Magnussen pedig defektet szerzett.

Az első kör végén Hamilton, Vettel, Bottas, Raikkönen, Verstappen a sorrend.

Ricciardo nem indult el a lámpák kialvásakor, most, két körrel a többiek után hagyta el a bokszutcát.

A legtöbb pozíciót az első körökben Lance Stroll nyerte, az utolsó rajtkockából a 14. helyen tart. Természetesen ebbe az incidensek is beleszámítanak.

Így zajlott a rajt és az első körös ütközés.

A tavalyi világbajnok, Nico Rosberg nem jött el Ausztráliába, tévéből figyeli az eseményeket. 

Stroll az első, aki menetrend szerint a bokszba jött (korábban defektje miatt Magnussen járt itt), szuperlágy helyére ultralágy került.

Hiába tűnt úgy az elején, hogy Vettel tartani tudja Hamilton tempóját, a különbség fokozatosan nő közöttük, most 1,8 másodperc. Finn Mercedes-Ferrari csatára sincs jelenleg nagy esély, Bottas 4,5 másodpercre elszakadt Raikkönentől.

Vettelé a verseny leggyorsabb köre, 1.28.234, de ez nem segít sokat a német pilótán.

A McLarenek még mozgásban vannak, de Stoffel Vandoorne-t bokszkiállásakor megkérték, hogy indítsa újra motorját.

Grosjean autójának hátulja füstölve érkezett meg a bokszba, a pilótának ki kellett pattannia a helyéről. A francia az értékes 7. helyen autózott.

Grosjean kiesett, Magnussen utolsó, hiába indult biztatóan a Haas hétvégéje, nekik Ausztráliában sok sikerben nem lett részük.

Vettel közben csendben 0,8 másodpercre csökkentette hátrányát, jóval közelebb van Hamiltonhoz, mint eddig.

A brit a kör végén bokszba jött lágy gumikért. Mennyivel később érkezik Vettel? 

Fékhibája miatt Palmer is feladta a versenyt.

Vettel nem jött a következő körben. Előnye 21,5 másodperc Hamiltonhoz képest.

Hamilton utolérte a negyedik Verstappent, aki még nem állt ki. Képes lesz megelőzni a hollandot?

„Nem tudom, hogyan várhatjátok el ezt tőlem.”

 

„Nem tudom, hol előzzem meg őt” – így rádiózik Hamilton…

Vettel hat körrel később érkezett lágy gumikért, és visszajött Hamilton elé!

Verstappen azonnal támadta Vettelt, de nem tudta megelőzni őt. A német megőrizte az első pozíciót.

Jelenleg nem Vettel vezet, hanem harmadik Bottas és Raikkönen mögött, de nekik még ki kell állniuk. 

Időközben kiállt a két finn és Verstappen is. Vettel vezet, méghozzá 6,3 (!) másodperccel Hamilton mögött. 13 másodpercre van Bottas, 21-re Raikkönen, 29-re Verstappen. A mezőnyből már csak a hatodik Kvjat és a kétkörös hátrányban levő Ricciardo nem állt ki.

Ricciardo az aszfaltozott bukótérben, a jelek szerint az ő versenye nem tart tovább. Igaz, ezt ma már elkiabáltuk egyszer…

Másodszor is leállt Ricciardo autója, az ausztrál versenye véget ért. Úgy tűnik, sikerül sárga zászló alatt eltávolítani a bukótérből.

Összegezzük a kiesők listáját: Grosjean, Palmer, Ericsson és Ricciardo nincsen már versenyben a 32. körben.

A méltán népszerű WTF1 emlékeztetett a Red Bull kissé arcoskodó jóslatára, melyet valószínűleg már megbántak: az RB13 balszerencsét hoz „egyeseknek”. 

Közben pillantsunk az élmezőnyre is: Vettel előnye továbbra is kitart, 6,6 másodperc Hamiltonhoz képest. A brit nem találja önmagát a lágy abroncson, több menetrend szerinti kiállás pedig nem lesz. 

Danyiil Kvjat 35 kört teljesített ultralágy abroncson, mielőtt megérkezett a bokszba. A maradék 22 körre a szabályok értelmében szuperlágyat kellett feltennie. Az orosz a 9. helyre tért vissza friss gumijain.

A tévés közvetítés nem halmoz el minket információval, a táv kétharmadánál a pontszerzők sora a következő: Vettel, Hamilton, Bottas, Raikkönen, Verstappen, Massa, Perez, Sainz, Kvjat és Alonso.

Hol lehetnek még csaták? Bottas 2,7 másodpercre marad el Hamiltontól, Sainz 2,1-re Pereztől, Kvjat 2,6-ra Sainztól, az első pontjáért hajtó Ocon pedig 1 másodpercre van Alonsótól.

 Van is egy videónk az Alonsót üldöző Oconról. Mindkettejük számára nagy jutalom lenne a pontocska… 

A Hamilton-Bottas csata lehet még izgalmas (a különbség most 1,9 másodperc): vajon ha a finn beéri a másik Mercedest, engedik, hogy harcoljanak? Sokak szerint Bottas csak második számúnak érkezett a csapathoz…

Stroll kifutott a 13-as kanyarban, a bokszutcában pedig csapata a garázsba tolta. Ő az ötödik kieső.

Közben kialakult egy újabb csata, a legjobb kört többször megfutó Verstappen 1,5 másodpercre megközelítette Raikkönent. A harc tétje a negyedik pozíció.

Nem beszéltünk még túl sokat a McLarenről, pedig ők is ott vannak. Alonso még tartja a 10. helyet Oconnal szemben, Vandoorne pedig a 14. 

Egy érdekes statisztika: Verstappen 1:26.964-es köre a legjobb, amit 2007 óta Ausztráliában versenyben futottak.

Csendben Magnussen is kiesett a felfüggesztés problémája miatt, egyik Haas sem fejezi be a versenyt.

Nagyszerű hármas csata a célegyenesben, lendületből Ocon és Hülkenberg is elszáguldtak Alonso mellett. A francia élete első pontját szerezheti így meg.

A pontot sokáig kezében tartó Alonso máris a felfüggesztésre panaszkodott, miután megelőzték, a probléma az autó imbolygásán is jól látható volt. A spanyol is a bokszba hajtott, már csak 13-an vannak versenyben.

Már csak két kör van hátra, és két helyen vannak versenyzők DRS-távolságon belül: a 7-8. Perez és Sainz, valamint 10-11. Ocon és Hülkenberg.

Íme Alonso, Ocon és Hülkenberg összecsapásának visszajátszása. 

Sebastian Vettel és a Ferrari nyerte meg a 2017-es szezonnyitót!

A versenyző és csapat utoljára 2015-ben, Szingapúrban nyert, ez a negyedik közös győzelem.

Nem volt tehát megtévesztés, amit a teszten láttunk. Az elmúlt éveket uraló Mercedes 10 másodpercet kapott Vetteltől, Hamilton és Bottas állnak a dobogó másik két fokára.

Íme az Ausztrál Nagydíj végeredménye.

Ilyet is utoljára azon a 2015-os szingapúri versenyen láttunk: nézők szabadultak be a pályára.

Egy újabb izgalmas statisztika: utoljára a 2012-es Koreai Nagydíj után vezette a Ferrari pilótája a világbajnokságot.

Miután meghallgattátok a német himnuszt a dobogón, olvassátok vissza a verseny krónikáját.

Élő közvetítésünk ezzel búcsúzik – már várjuk a Kínai Nagydíjat két hét múlva!