DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
08:12

A Hamilton-Bottas csata lehet még izgalmas (a különbség most 1,9 másodperc): vajon ha a finn beéri a másik Mercedest, engedik, hogy harcoljanak? Sokak szerint Bottas csak második számúnak érkezett a csapathoz…

Élő közvetítésünk ezzel búcsúzik – már várjuk a Kínai Nagydíjat két hét múlva!

Miután meghallgattátok a német himnuszt a dobogón, olvassátok vissza a verseny krónikáját.

Egy újabb izgalmas statisztika: utoljára a 2012-es Koreai Nagydíj után vezette a Ferrari pilótája a világbajnokságot.

Ilyet is utoljára azon a 2015-os szingapúri versenyen láttunk: nézők szabadultak be a pályára.

Íme az Ausztrál Nagydíj végeredménye.

Nem volt tehát megtévesztés, amit a teszten láttunk. Az elmúlt éveket uraló Mercedes 10 másodpercet kapott Vetteltől, Hamilton és Bottas állnak a dobogó másik két fokára.

A versenyző és csapat utoljára 2015-ben, Szingapúrban nyert, ez a negyedik közös győzelem.

Sebastian Vettel és a Ferrari nyerte meg a 2017-es szezonnyitót!

Íme Alonso, Ocon és Hülkenberg összecsapásának visszajátszása. 

Már csak két kör van hátra, és két helyen vannak versenyzők DRS-távolságon belül: a 7-8. Perez és Sainz, valamint 10-11. Ocon és Hülkenberg.

A pontot sokáig kezében tartó Alonso máris a felfüggesztésre panaszkodott, miután megelőzték, a probléma az autó imbolygásán is jól látható volt. A spanyol is a bokszba hajtott, már csak 13-an vannak versenyben.

Nagyszerű hármas csata a célegyenesben, lendületből Ocon és Hülkenberg is elszáguldtak Alonso mellett. A francia élete első pontját szerezheti így meg.

Csendben Magnussen is kiesett a felfüggesztés problémája miatt, egyik Haas sem fejezi be a versenyt.

Egy érdekes statisztika: Verstappen 1:26.964-es köre a legjobb, amit 2007 óta Ausztráliában versenyben futottak.

Nem beszéltünk még túl sokat a McLarenről, pedig ők is ott vannak. Alonso még tartja a 10. helyet Oconnal szemben, Vandoorne pedig a 14. 

Közben kialakult egy újabb csata, a legjobb kört többször megfutó Verstappen 1,5 másodpercre megközelítette Raikkönent. A harc tétje a negyedik pozíció.

Stroll kifutott a 13-as kanyarban, a bokszutcában pedig csapata a garázsba tolta. Ő az ötödik kieső.

 Van is egy videónk az Alonsót üldöző Oconról. Mindkettejük számára nagy jutalom lenne a pontocska… 

Hol lehetnek még csaták? Bottas 2,7 másodpercre marad el Hamiltontól, Sainz 2,1-re Pereztől, Kvjat 2,6-ra Sainztól, az első pontjáért hajtó Ocon pedig 1 másodpercre van Alonsótól.

A tévés közvetítés nem halmoz el minket információval, a táv kétharmadánál a pontszerzők sora a következő: Vettel, Hamilton, Bottas, Raikkönen, Verstappen, Massa, Perez, Sainz, Kvjat és Alonso.

Danyiil Kvjat 35 kört teljesített ultralágy abroncson, mielőtt megérkezett a bokszba. A maradék 22 körre a szabályok értelmében szuperlágyat kellett feltennie. Az orosz a 9. helyre tért vissza friss gumijain.

Közben pillantsunk az élmezőnyre is: Vettel előnye továbbra is kitart, 6,6 másodperc Hamiltonhoz képest. A brit nem találja önmagát a lágy abroncson, több menetrend szerinti kiállás pedig nem lesz. 

A méltán népszerű WTF1 emlékeztetett a Red Bull kissé arcoskodó jóslatára, melyet valószínűleg már megbántak: az RB13 balszerencsét hoz „egyeseknek”. 

Összegezzük a kiesők listáját: Grosjean, Palmer, Ericsson és Ricciardo nincsen már versenyben a 32. körben.

Másodszor is leállt Ricciardo autója, az ausztrál versenye véget ért. Úgy tűnik, sikerül sárga zászló alatt eltávolítani a bukótérből.

Ricciardo az aszfaltozott bukótérben, a jelek szerint az ő versenye nem tart tovább. Igaz, ezt ma már elkiabáltuk egyszer…

Időközben kiállt a két finn és Verstappen is. Vettel vezet, méghozzá 6,3 (!) másodperccel Hamilton mögött. 13 másodpercre van Bottas, 21-re Raikkönen, 29-re Verstappen. A mezőnyből már csak a hatodik Kvjat és a kétkörös hátrányban levő Ricciardo nem állt ki.

Jelenleg nem Vettel vezet, hanem harmadik Bottas és Raikkönen mögött, de nekik még ki kell állniuk. 

Verstappen azonnal támadta Vettelt, de nem tudta megelőzni őt. A német megőrizte az első pozíciót.

Vettel hat körrel később érkezett lágy gumikért, és visszajött Hamilton elé!

„Nem tudom, hogyan várhatjátok el ezt tőlem.”

 

„Nem tudom, hol előzzem meg őt” – így rádiózik Hamilton…

Hamilton utolérte a negyedik Verstappent, aki még nem állt ki. Képes lesz megelőzni a hollandot?

Vettel nem jött a következő körben. Előnye 21,5 másodperc Hamiltonhoz képest.

Fékhibája miatt Palmer is feladta a versenyt.

A brit a kör végén bokszba jött lágy gumikért. Mennyivel később érkezik Vettel? 

Vettel közben csendben 0,8 másodpercre csökkentette hátrányát, jóval közelebb van Hamiltonhoz, mint eddig.

Grosjean kiesett, Magnussen utolsó, hiába indult biztatóan a Haas hétvégéje, nekik Ausztráliában sok sikerben nem lett részük.

Grosjean autójának hátulja füstölve érkezett meg a bokszba, a pilótának ki kellett pattannia a helyéről. A francia az értékes 7. helyen autózott.

A McLarenek még mozgásban vannak, de Stoffel Vandoorne-t bokszkiállásakor megkérték, hogy indítsa újra motorját.

Vettelé a verseny leggyorsabb köre, 1.28.234, de ez nem segít sokat a német pilótán.

Hiába tűnt úgy az elején, hogy Vettel tartani tudja Hamilton tempóját, a különbség fokozatosan nő közöttük, most 1,8 másodperc. Finn Mercedes-Ferrari csatára sincs jelenleg nagy esély, Bottas 4,5 másodpercre elszakadt Raikkönentől.

Stroll az első, aki menetrend szerint a bokszba jött (korábban defektje miatt Magnussen járt itt), szuperlágy helyére ultralágy került.

A tavalyi világbajnok, Nico Rosberg nem jött el Ausztráliába, tévéből figyeli az eseményeket. 

Így zajlott a rajt és az első körös ütközés.

A legtöbb pozíciót az első körökben Lance Stroll nyerte, az utolsó rajtkockából a 14. helyen tart. Természetesen ebbe az incidensek is beleszámítanak.

Ricciardo nem indult el a lámpák kialvásakor, most, két körrel a többiek után hagyta el a bokszutcát.

Az első kör végén Hamilton, Vettel, Bottas, Raikkönen, Verstappen a sorrend.

Hátul kevésbé vigyáztak egymásra a versenyzők, Ericsson megforgott, a vele ütköző Magnussen pedig defektet szerzett.

Elrajtolt a futam, Bottas támadta Vettelt, de a német megőrizte a második pozíciót.

Elhalasztották a rajtot, még egy felvezető körre ment el a mezőny.

Az autók a felvezető körön, Ricciardo még a bokszban, de már az ülésben. Pillanatok múlva indul a 2017-es év első versenye!

A rajtrács elején jóval nyugodtabbak az állapotok, a Mercedes és Ferrari pilótái nyugodtan törhetik azon a fejüket, hogyan fogják végrehajtani a tökéletes startot.

Danyiil Kvjat autóján kis lángnyelv csapott fel, ezért szükség volt a tűzoltó-készülékre. A Red Bull ugyanakkor elmondta, Ricciardo autója szenzorhiba miatt állt meg, reset után elrajtolhat a bokszutcából.

Így történt a megállás: Ricciardo autója lassulni kezdett, és kénytelen volt a sárga vonal mellé húzódni.

 

A Hamiltonnal és Vettellel kezdődő rajtsorrendet – amelyről kihúzhatjuk Ricciardót – itt találhatjátok meg.

Egy fontos hírrel köszöntünk minden korán kelőt, akik az óraátállítás miatt egy órával kevesebbet aludtak: folytatódott a helyi kedvenc, Daniel Ricciardo szenvedése, aki időmérős kicsúszása, majd rajtbüntetése után csak a 15. helyről indulhatott volna. Volna, mert a kövezető körön leállt RB13-asa, és a jelek szerint nem is vesz részt a versenyen. Nem jól kezdődik a Red Bull éve…