Napos, száraz időben startolt el a 2017-es szezon első futama a melbourne-i Albert Parkban, ahol éppen a hazai hőst sújtották gondok a rajt előtt. Nem elég, hogy a szombati balesete miatt váltócserés büntetést kapott, Daniel Ricciardo végül fel sem tudott állni a rajtrácsra a Red Bulljában felmerült hidraulikai hiba miatt.
Az ausztrál csak két kör elteltével tudott a mezőny után eredni, még azzal együtt is, hogy egy extra felvezető kört is elrendelt a versenyirányítás, miután éppen a rajtrácsról hiányzó Ricciardo miatt elsőre többen is rossz pozícióban álltak fel.
Amikor viszont végre kialudtak a piros lámpák, a 19 autó különösebb fennakadás nélkül túljutott az első kanyarokon: Lewis Hamilton megőrizte a vezetést, a két Ferrarinak pedig védekeznie kellett, de Vettel Bottast, Raikkönen pedig Verstappent végül maga mögött tudta tartani. Az első kör azért hozott egy balesetet, Kevin Magnussen ugyanis az egyik kanyar elmérése és a kerékvető túl vastag érintése után kipörgette Marcus Ericsson Sauberjét, vele együtt pedig saját magát is a kavicságyba, noha mindketten folytatni tudták.
Az élen Vettel nem szakadt le Hamiltontól, Bottas és Raikkönen azonban hamar lőtávolon kívül kerültek, de csata az első helyért sem alakult ki, a német nem tudott kellő közelségbe férkőzni a Mercedeshez.
A futam döntő pillanata akkor jött el, amikor Hamilton a verseny 17. körében megejtette egyetlen kerékcseréjét, és noha kezdetben ez a viszonylag korai kiállás jó döntésnek tűnt, hiszen a brit gyorsulni tudott, a helyzete hamar rosszra fordult, hiszen utolérte a lassabban haladó, még bokszkiállására váró Max Verstappent, akit nem tudott megkerülni, mögötte pedig értékes tizedeket veszített.
Amikor Vettel hat körrel később meglátogatta szerelőit, éppen ez a páros elé tudott kijönni a bokszból, és noha Verstappen hamarosan eltűnt kettőjük közül, a gumijainak állapota miatt panaszkodó Hamilton már képtelen volt nyomást gyakorolni a Ferrarira, sőt, fokozatosan távolodni kezdett tőle.
A Ferrari németjét a továbbiakban már senki és semmi nem akadályozta, így a páros másfél év után először futamgyőzelemnek örülhetett, a rajongók pedig annak, hogy a jelek szerint a két élcsapat fej fej mellett áll az erősorrendben.
Hamiltont a leintéshez közeledve csapattársa, Bottas is megközelítette, de közöttük sem alakult ki csata - egyébként sem láthattunk túl sok kerék a kerék elleni ütközetet a futam során -, így a Mercedes végül biztonságosan begyűjtötte a kettős dobogót. A Ferrari azonban a konstruktőri bajnokságnak is az élére állt, köszönhetően a negyedikként befutó, csendes versenyt teljesítő Kimi Raikkönennek, akit Verstappen kísért be a célba. A további pontszerzők Massa, Perez, Sainz, Kvjat és az először így tévő Ocon lettek. A Force India franciája a hajrában előzte meg az addig a 10. helyet hősiesen őrző Fernando Alonsót, aki ezt követően ki is állt a McLaren-Honda újabb meghibásodása miatt.
Nem jutott el a célig végül Ricciardo sem, ahogy műszaki hiba vetett véget Stroll, Palmer és a két Haas napjának is.
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Kör | Idő/Hátrány |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 57 | 1:24:11.670 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 57 | 9.975 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 57 | 11.250 |
4 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 57 | 22.393 |
5 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 57 | 28.827 |
6 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 57 | 1'23.386 |
7 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 56 | 1 kör |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 56 | 1 kör |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 56 | 1 kör |
10 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 56 | 1 kör |
11 | Nico Hülkenberg | Renault | 56 | 1 kör |
12 | Antonio Giovinazzi | Sauber-Ferrari | 55 | 2 kör |
13 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Honda | 55 | 2 kör |
- | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 50 | - |
- | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 46 | - |
- | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 40 | - |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 25 | - |
- | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 21 | - |
- | Jolyon Palmer | Renault | 15 | - |
- | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 13 | - |