DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda
Hírösszefoglaló

Verstappen, Russell, Vettel: a nap F1-es hírei

December 24-ei hírei, megszólalások a Formula.hu szokásos nap végi összefoglaló cikkében, hogy ne maradjatok le semmi fontosról.

 

Bejelentés: Verstappen csapata leszerződött a Mercedesszel

A Verstappen Racing bejelentette, hogy többéves partnerségre lép a Mercedes-AMG Motorsporttal a 2026-os GT3-as szezon előtt, ami jelentős új fejezetet jelent Max Verstappen karrierjében.

A megállapodás részeként a Verstappen Racing továbbra is részt vesz az AWS által támogatott GT World Challenge Europe versenysorozatban, és 2026-tól mind a Sprint Cup, mind az Endurance Cup versenysorozatokban Mercedes-AMG GT3-as autóval indul.

pf-max-estoril



A programot a tapasztalt 2 Seas Motorsport csapattal együttműködésben fogják lebonyolítani.

Verstappen maga tesztelte nemrég a Mercedes GT3-as autóját, miután több másikat is kipróbált – azt pedig már tudhatjuk, hogy a négyszeres F1-es világbajnok a Nürburgringen rmegrendezett 24 órás versenyen maga is szeretne majd rajthoz állni.

 

Dietrich Mateschitz fia is indul a 2026-os Dakar Ralin

A néhai Dietrich Mateschitz fia, a Red Bull 49%-os tulajdonosa is elindul a januári Dakar Ralin – igaz, álnéven.

Max Verstappen „Franz Hermann” álnevénél egyszerűbb, de szintén álnév az ifjabb Mateschitz „művészneve”: Mark Mustermann néven szerepel a januári sivatagi száguldás nevezési listáján.

Mateschitz idén több Baja-futamon és két világbajnoki futamon is rajthoz állt, most pedig az Ultimate, vagyis a legrangosabb autós kategóriában indul majd egy Toyota Hiluxszal – amely a kategória talán legjobb, de mindenképpen legelterjedtebb típusa.

További érdekesség, hogy az osztrák párja, Victoria Swarowski is indul, ő a Vic Flip álnevet használja, és a Challenger (T3-as autók, eggyel az Ultimate „alatt” kategóriában áll majd rajthoz.

 

„Én mindig világos 1. és 2. számú pilótát hoznék” – Verstappen

Nem értett egyet Liam Lawson lefokozásával, és úgy gondolja, hogy egy csapatba egy első és egy második számú versenyző kell minden esetben.

„Ha én magam csapatfőnök lennék, mindig egy világos első és második számú pilótát igazolnék. De nyilván a második számú olyan legyen, aki elég pontot szerez a konstruktőri vb-címhez. De világos első és második számú lenne” – fogalmazott.

 

„Maxszal akarom összemérni magam” – Russell

George Russell szerint Max Verstappennel szeretne leginkább egy csapatban versenyezni, mert akkor derülne ki igazán, hogy mennyire jó.

f1-verstappen-russell

„Biztosan tudom, hogy képes vagyok rá – felvehetem a versenyt a legjobbakkal. Max [Verstappen] jelenleg egyértelműen az arany mérce. Ő az, akivel szeretném összemérni magam. Ő az egyetlen versenyző a rajtrácson, akivel egy csapatban szeretnél lenni, hogy láthasd, mennyire vagy versenyképes.”

 

Mintzlaff: A változások jobbá teszik a Red Bullt

A Red Bull vezérigazgatója szerint látták, hogy rossz irányba halad a csapat, ezért kellett változtatni, és ő nem fél az átalakulástól, mert tudja, hogy ezzel jobbak lesznek.

„Nem aggódom, mert tudom, hogy minden egyes távozó emberünket megfelelően pótoljuk” – mondta az osztrák.

„Németországban és Ausztriában, és talán Hollandiában is úgy látom, hogy az emberek alapvetően nem szeretik a változásokat. Én szeretem őket, mert tudom, hogy jobbá tesznek minket. Igen, ki kell lépni a komfortzónából, és persze nem fogok semmin változtatni, ha úgy érzem, hogy minden jól halad” – magyarázta.

„De tavaly már láttuk, hogy a dolgok egy kicsit a rossz irányba haladnak, aztán megadtuk a lehetőséget a vezető pozícióban lévő embereknek, hogy idén fordítsanak ezen a folyamaton. Két-három futam után nem fogok pálcát törni senki felett, de júliusban eljött a pillanat” – tette hozzá Horner menesztésére utalva.

 

„2020-tól lefelé mentem” – Vettel őszintén

Sebastian Vettel szerint az utolsó éveiben már nem volt meg benne a korábbi plusz, érezte ő maga is: a COVID-évben fordult ez át nála igazán.

„2006/2007-ben kerültem az F1-be, és azt mondanám, hogy már 2010-ben nagyjából elértem a csúcsformámat. 2011-ben sokkal inkább készen álltam a bajnoki harcra, mint 2010-ben, és itt erős évek következtek, nyilván bajnokságokat nyertem” – mondta a Beyond the Grid podcastben.

„2015 is erős év volt (az első a Ferrarival), aztán 2017, 2018, majd 2019, és igazság szerint 2020-ban már lejtmenetben voltam. Boldog vagyok, hogy ezt most kimondom, mert már nem volt meg bennem az az utolsó igazi plusz” – fogalmazott a német.

„Charles-ban rengeteg energia volt, és őszintén szólva én el voltam kényeztetve. Mármint nyertem négy bajnokságot, sok futamot, sok pole-t szereztem, satöbbi, engem csak a győzelem érdekelt, nyerni akartam, a legnagyobb trófeát akartam, a dobogón való ünneplés pillanatát, a hétfő reggeli érzést a győzelmek után. Aztán Charles jött, és amikor ötödik-hatodik helyen végeztünk, ő majd kiugrott a bőréből ezzel az eredménnyel, mert az ő karrierje ezen a ponton járt. Szerintem ekkor kezdtem el egy kicsit szenvedni” – tekintett vissza Vettel 2019-re, amikor őt már nem igazán érdekelték a dobogók, vagy a top ötös eredmények, az élete első „jóautós” szezonját futó Leclerc viszont minden utolsó csepp energiáját beleadta ezekbe az eredményekbe is.

„Aztán jött 2020, ami kínosan alakult a koronavírussal, nem versenyeztünk. Csodálatos szünetem volt, sosem élveztem még ennyire a családommal töltött időt. Közben pedig egyre inkább tisztában lettem a világ problémáival, ahogy a gyerekeim nőttek, elkezdtek hatást gyakorolni rám, én pedig reagálni ezekre. Innentől azt mondhatom, hogy már nem voltam a csúcson” – vallotta be a négyszeres világbajnok.

 

Ki volt az év F1-es csapatfőnöke?

Az istállók tekintetében a McLarent láttuk legjobbnak évértékelő sorozatunkban, de mi a helyzet a vezéreikkel? Következzenek a legjobb csapatfőnökök!

Formula+ rovatunk cikke ezen a linken olvasható!

 

Vélemény: mi lesz a Mercedes és a Red Bull trükkjével?

Miről szól a történet és miért nem olyan egyszerű, hogy tiltsák be és kész?

Gobodics Tamás véleménycikke a 2025 végét uraló motorbalhéról ezen a linken található!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: