Norris #1-esre vált, de „nem lett Superman”
Lando Norris elárulta: a világbajnokoknak kijáró #1-es rajtszámot fogja használni 2026-ban a Formula-1-ben. Amióta az állandó rajtszámok intézményét bevezették 2014-ben, Lewis Hamilton volt az egyetlen világbajnok, aki megtartotta a saját #44-esét a címvédőnek fenntartott #1-es helyett, Sebastian Vettel és Max Verstappen is élt a lehetőséggel (Nico Rosbergről meg sosem derült ki mindez a visszavonulása miatt). Bár Norris brandjének is szerves része az általa választott #4-es rajtszám, mégis lecseréli jövőre – a Sky Sports Newsnak nyilatkozva azt is elmondta, hogy részben a csapata miatt is teszi ezt.

A szezonzáró után a McLaren pilótái egymást dicsérték: Oscar Piastri sportszerű és őszinte nyilatkozatban ismerte el, hogy csapattársa jobb munkát végzett nála idén. Az ausztrál ugyanakkor hangsúlyozta: továbbra is elvárja az egyenlő bánásmódot a McLarennél, hiszen nem lett Superman a britből. Norris közben úgy fogalmazott: Piastri és Max Verstappen is a világ legjobbjai közé tartoznak, és szerinte csapattársa idővel világbajnok lesz.
Előzetesen is egyeztetett egyébként arról a McLaren, hogy Lando Norris nem fogja megnehezíteni a harmadik helyről kemény gumikon, azaz eltérő stratégián startoló Oscar Piastri dolgát, ha megtámadja őt a verseny elején, hátha így nyomást tud gyakorolni Max Verstappenre.
Miért nem játszmázott Verstappen?
Mivel a McLaren eltérő stratégiát és nyitó gumikeveréket választott a pilótái számára az F1-es Abu Dhabi Nagydíjon, Max Verstappen úgy érezte, nehézzé vált ezzel bármiféle játszmázás annak kapcsán, hogy feltartsa a mezőnyt abban bízva, hogy minél többen beférnek Lando Norris elé.

„Senki nem fog elérni a télen” – Hamilton
Csak a téli szünetet várja a szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíj után Lewis Hamilton, aki annyira ki akar kapcsolódni a csalódáskeltő első ferraris idénye után, hogy elmondása szerint telefonon sem lehet majd őt elérni – bővebben ide kattintva.
Alig két büntetőpontra van az eltiltástól Bearman
A szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon öt másodperces időbüntetést és két büntetőpontot kapott Oliver Bearman azért, mert túl sokszor váltott irányt a Lance Stroll elleni védekezés közben. Ez pedig nehéz helyzetbe hozza a Haas britjét: így ismét tíz büntetőponttal áll és aki tizenkét hónap alatt tizenkettőt begyűjt, az automatikusan egyfutamos eltiltást kap. Bearmannek pedig hat futamot ki kell bírnia mindenfajta hiba nélkül 2026-ban, az új érában: csak Miami után vonnak le bármennyit a büntetőpontjai közül, szóval úgy kezdi meg az új szezont, hogy azonnal az eltiltás küszöbén áll.
Marko és Lambiase jövője bizonytalanná vált
A Red Bull F1-es csapatánál egyszerre két fontos szereplő jövője is kérdésessé vált: Helmut Marko elismerte, hogy még nem döntött arról, folytatja-e 2026-ban, míg Max Verstappen versenymérnöke, Gianpiero Lambiase egy rendkívül nehéz év után akár háttérbe léphet. A csapat vezetése szerint az F1-ben természetesek az átszervezések, de a lehetséges változások érzékenyen érinthetik a világbajnokot, aki röviden beszélt „GP” helyzetéről.

Kik vezetnek az F1-es teszten Abu Dhabiban?
Hadjar Red Bullba ül, akcióban lesz Norris, Piastri, Leclerc, Hamilton és persze sok fiatal újonc is: ide kattintva mutatjuk a csapatok keddi felállását.
Győztesek, vesztesek, statisztikák, Pitwall
Kik jöttek ki a legjobban és kik a legrosszabbul a szezonzáró hétvégéből? Négy nagy győztest és vesztest emeltünk ki az idény utolsó fordulójáról.
Százalékosan ez volt a legszorosabb világbajnokság, 509 F1-es karrier rövidebb volt, mint Verstappen uralkodása, Hamilton a második ferraris zsinórban 3 Q1-es kieséssel – Abu Dhabi statisztikái.
Végezetül ajánljuk figyelmetekbe szokásos hétfői műsorunk, a Pitwall friss adását, amelyben a világbajnok-avatásról és az elmúlt hét híreiről beszélgettünk: