Newey 2026-tól az Aston Martin F1-es csapatfőnöke
A nap hírét az Aston Martin szállította, amely komoly változásokat jelentett be a Formula-1-es csapat vezetésében: 2026-tól a technikai stáb irányítása mellett immár a csapatfőnöki pozíciót is Adrian Newey fogja betölteni, míg a posztról távozó Andy Cowellt a stratégiai igazgatói jogkört kapta meg.
Newey alig várja az új szerepkör betöltését, Cowell pedig úgy fogalmazott: megfelelőnek érezte az időpontot a váltásra – az érintettek nyilatkozatai itt olvashatók.
Az Aston Martinnál történő csapatfőnökcsere hátteréről a Formula Podcast friss Las Vegas-i futamértékelőjében is szó esett, még a Newey-bejelentést megelőzően – természetesen a múlt hétvégi verseny kivesézésével együtt:
McLarennel fog versenyezni Abu Dhabiban a Williams F1-es főnöke
James Vowles rajthoz áll a Formula-1-es szezonzárót követő hétvégén rendezendő Gulf 12 órás versenyen Abu Dhabiban. A Williams csapatvezetője a 2024-es kiírás Pro-Am kategóriagyőztesével, Alexander Westtel, valamint a Révész Levente által megnyert International GT Openben szereplő Mark Sansommal és Marco Pulcinivel alkot majd egy csapatot: a Garage 59-es által indított McLaren GT3 Evo volánjánál láthatjuk majd őket.
Így nézhet ki a bangkoki utcai F1-es pálya
Egy kérdőív részeként bemutatta a Thaiföldi Sporthatóság annak a bangkoki utcai pályának a nyomvonalát, amelyen a terveik szerint néhány éven belül a Formula-1-es nagydíjukat rendeznék. A leírás alapján a lenti képen látható pálya hossza 5732 méter lenne, az autók az óramutató járásával megegyező irányban haladnának rajta, és összesen 18 kanyart tartalmazna a nyomvonal:

Ferrari: Nem teljes katasztrófa a szezonunk
A Scuderia F1-es főnöke rámutatott: néhány hete még a második helyen álltak a konstruktőri vb-tabellán, ezért túlzás drámainak vagy katasztrofálisnak nevezni a helyzetüket.
Még Las Vegas: Norrisék versenytempója, Antonelli bemozdulása
Lando Norris az interlagosi és a Las Vegas-i fordulók alapján arra a következtetésre jutott, hogy a McLaren versenytempója valamelyest gyengült a riválisokhoz képest, mivel Max Verstappen és a Red Bull mindkétszer gyorsabb volt náluk.
Nem Kimi Antonelli hibázott a kuplunggal, amikor bemozdult az autója a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj startjánál: valószínűleg akkor gurult előre pár centimétert a Mercedese, amikor szokásos módon levette a lábát a fékről – erre jutott a csapat vizsgálata.

Vettel egyetlen tanácsot adott Hamiltonnak
Sebastian Vettel elárulta: egyetlen tanácsot adott Lewis Hamiltonnak a ferraris átigazolása kapcsán. „Jobban meg kellett volna tanulnom olaszul, talán több időt töltenem Olaszországban, hogy jobban megértsem a kultúrát. A kultúra az embereket is jelenti. Mondtam Lewisnak, amikor átigazolt, hogy az egyetlen és legjobb tanácsom neki, hogy tanuld meg nagyon-nagyon jól a nyelvet.”
„Miért zárná be az F1 ajtaját az IndyCarba igazolás?”
Mick Schumacher a jelek szerint továbbra sem tett le teljesen arról, hogy egyszer visszatérjen a Formula-1-be. „Szerintem az F1-es világ mindenképp rendkívül egyedi és különleges, de nyilván ez is egy együléses autóverseny. És szerintem sok nagyszerű pilóta volt ott, és számos olyan, aki más csapatokkal került kapcsolatba az F1-ben jó okokból, úgyhogy nem látom, miért zárná be ezt az ajtót az IndyCarba való igazolás” – nyilatkozta a német, aki azt is elárulta: egy darabig esélyes volt a Cadillac ülésére is.
Mi vár ránk az F1-es Katari Nagydíjon?
Végezetül ajánljuk figyelmetekbe szokásos rövid videós felvezetőnként és beharangozókat menetrenddel, esélyekkel, várakozásokkal az előttünk álló nagydíjról: