Leclerc- és Norris-elsőség, valamint mozgó fedelek az edzéseken
Charles Leclerc és Lando Norris zárta az élen az F1-es Las Vegas-i Nagydíj első két, helyi idő szerint csütörtöki szabadedzését, de az erőviszonyok olvasását a második edzés többszöri megszakítása is nehezítette. Az első edzés összefoglalója és végeredménye ide kattintva, a másodiké pedig ide kattintva olvasható.

A második edzésen előbb egy sportbíró jelentette, hogy szerinte mozog egy csatornafedél a 17-es kanyarban, a versenyirányítás emiatt rendelt el piros zászlót először. Az ellenőrzés során úgy tűnt, hogy minden rendben van, így negyedóra késlekedéssel, de tovább engedték az edzést – viszont néhány FIA-ellenőr ott maradt az újraindítás után a helyszínen, és szabad szemmel látták, hogy mozog a fedlap, amikor az autók átmennek rajta.
A főszereplők nyilatkozatai
Az egyes nyilatkozatok a nevekre kattintva olvashatóak
Lando Norris és Oscar Piastri szerint is megvan a tempó a McLarenben, bár egyelőre nehéz pontosan látni, hogy hol tartanak a többiekhez képest.
George Russell szerint az élmezőnyben vannak, de nem dominálnak úgy, mint tavaly, míg Kimi Antonelli a pálya változására hívta fel a figyelmet a Mercedesnél.

Max Verstappen a megszakítások miatt egyelőre nem igazán tudja, mit kell tenniük, de szerinte a korábbi alacsony leszorítóerős helyszínek eredményei nem garantálják a sikert.
A Ferrari versenyzői pozitívan értékelték a pénteket: Hamilton jól érezte magát az autóban, Leclerc pedig pole-esélyben bízik.
Oliver Bearman szerint Las Vegas a legkevésbé élvezetes városi pálya: nincs tapadás, közeliek a falak, de a tempó nagy – a fiatal brit a „sokkoló” és a „veszélyes” szavakat is használta.
A McLaren és a Red Bull is fejlesztett Las Vegasra
Három csapat hozott fejlesztéseket a szezonzáró tripla forduló első felvonására, Las Vegasba: a McLaren, a Red Bull, valamint a Racing Bulls. Mindenki a szárnyakon dolgozott, s hogy pontosan mit csináltak, az ide kattintva elérhető összeállításunkban olvasható.
Ezt hallottuk: az Alpine-hoz tart az FIA-tól távozó aeroguru?
Jason Somerville, az FIA aerodinamikai vezetője távozott a világszervezettől, egy csapathoz igazol, de a Formula.hu információi szerint nem a Cadillachez, ahová a legtöbben várják. Lapunk iparági forrásai szerint Somerville az Alpine alakulatához tart, az enstone-i csapatnak azonban vélhetően várnia kell a szakember szolgálataira. Ha minden igaz, Somerville-re hathónapos kertészkedési szabadság vár, a jövőre Mercedes-erőforrásokra váltó enstone-i formáció azonban így is nagy halat foghatott: a brit szakembernek is volt szerepe a 2026-os nagyszabású szabályváltozások kidolgozásában.
Verstappen ledarálná az F1-es versenyzési irányelveket
Max Verstappen szíve szerint egyszerűen ledarálná az F1-es versenyzési irányelveket: úgy érzi, minél több a szabály, annál nehezebb a versenyzők és a sportfelügyelők dolga egyaránt. „Nehéz helyzetben vannak a stewardok, és lehetnek szuper kedvesek, de köti őket a szabálykönyv. Emiatt olykor nagyon nehéz jó döntést hozni” – vélekedett a világbajnok, aki később megjegyezte: „Nem, határozottan nem fogtok felügyelőként látni az F1-ben!”
Wolff eladott része alapján 6 milliárd dollár a Mercedes F1-es csapatának értéke
Toto Wolff a korábbi pletykáknak megfelelően eladta a Mercedes F1-es istállójában meglévő részesedésének egy részét. A csapatvezető holding vállalata, a Motorsport Invest Limited magához a Mercedes-Benzhez és az INEOS-hoz hasonlóan az alakulat egyharmadát birtokolta, most ennek a Wolffékhoz tartozó 33,33 százaléknak a 15 százaléka – azaz nagyjából a teljes részvények 5 százaléka – került a CrowdStrike alapító-vezéréhez, George Kurtzhoz, aki egyúttal technológiai tanácsadóként is csatlakozik a gárdához.

Wolff a hírek szerint 300 millió dollárért adta el a részesedést, ami azt is jelenti, hogy a Mercedes F1-es csapatának értékét döbbenetesnek ható 6 milliárd dollárra taksálták ezzel. „Úgy gondolom, ez szép fejlődést mutat, hiszen a csapatok fenntarthatóvá és nyereségessé váltak” – magyarázta a csapatfőnök a Las Vegas-i Nagydíj csütörtöki edzései között a Sky Sports F1 kamerái előtt. „Nem a semmiből jött ez az értékelés. Ha megnézzük a bevételeinket és a pénzáramlásunkat, akkor ott vagyunk az öt vagy talán három legnyereségesebb sportcsapat között a világon, és innen jön ez a minősítés. Ez a sokéves munkának és annak az eredménye, hogy jó helyzetben van a sport.”
„Nem F2-es szint lesz” – mennyit lassulnak az F1-es autók 2026-ra?
Nikolas Tombazis, az FIA együléses szakágakért felelős igazgatója cáfolta azokat a feltételezéseket, hogy „Formula-2-közeli” köridőket láthatunk majd a 2026-ban életbe lépő új szabályrendszerben: a szimulációk alapján „egy vagy két másodperc” lesz csupán a lassulás. „A szabályok szempontjából semmibe sem kerülne számunkra, nagyon könnyen gyorsabbá lehetne tenni az autókat. De fokozatosan vissza kell nyesni azt, amit a természetes fejlesztésekkel nyerünk. Szóval nem kezdheted gyorsabban az új ciklust, mint ahol az előző befejeződött. El tudjuk képzelni, mit jelentene ez 20 év múlva.”
Antonelli megszólalt: Jogos, de igazságtalan volt Piastri büntetése?
Kimi Antonelli Las Vegasban úgy értékelte a Sao Pauló-i újraindításnál történt ütközést, hogy bár a szituáció versenybalesetnek is tekinthető, a jelenlegi versenyzési irányelvek alapján Oscar Piastri büntetése jogos volt. A Mercedes versenyzője rámutatott: a stewardok következetesen alkalmazták a néhány hónapja nyilvánosságra hozott irányelveket, viszont azzal foglalkozni kell és fognak is, hogy szükség van-e ezek finomhangolására.
Red Bull: Stella begurított egy kézigránátot!
Max Verstappen interlagosi motorcseréje után a McLaren F1-es csapatfőnöke, Andrea Stella nyíltan megkérdőjelezte a Red Bull döntésének költségsapka-vonatkozásait. A Red Bull vezető mérnöke, Paul Monaghan Las Vegasban határozottan visszautasította a kritikákat, mondván, nincs semmi szokatlan vagy szürkezónás a lépésben, és szerinte Stella csak vaktában bedobott egy kézigránátot, de a Red Bull minden szempontból védhetőnek látja a döntést:

„Amit tettünk, az védhető és teljesen legitim. Ha visszanézzük akár csak a 2022 óta tartó korszakot, mások is cseréltek motort hasonló helyzetekben. Ez egyáltalán nem szokatlan, nem gondolom, hogy szürkezónás lenne. Mi magunknak már előzetesen igazoltuk a döntést, és ha kérdeznek róla, rendben meg is fogjuk indokolni.”
Hasznos volt a Cadillac számára a ferraris teszt Perezzel
Graeme Lowdon, a 2026-os újonc Cadillac csapatfőnöke rámutatott, hogy az autóval kapcsolatos procedúrákat a mérnökök és a szerelők csak élesben tudják kipróbálni, és pontosan ezt a célt szolgálta a minap a Ferrari segítségével megvalósuló TPC-teszt: „Nem a mi autónk volt, és hálásak vagyunk a Ferrarinak azért, hogy kölcsönadtak nekünk egy Formula-1-es autót, mert azt akartuk, hogy minden a lehető legrealisztikusabb legyen. A szerelőknek olyan dolgokon kellett keresztül menniük, mint a gumimelegítővel kapcsolatos folyamatok, startprocedúrák, a Q1 és a Q2 közötti gyors átállások, és ezt csak F1-es autóval lehet megtenni.”
Schumacher: Az Alpine után irány az IndyCar?
Mick Schumacher, aki tavaly egy, majd idén két dobogót szerzett az Alpine WEC-alakulatával, rövid, de kedves üzenetben jelentette be távozását a csapattól: „Nagyon hálás vagyok az elmúlt két évért az Alpine Endurance Teamnek. Rengeteget tanultam a pályán és azon kívül is, és köszönök mindent azoknak, akik ennek részesei voltak. A legjobbakat kívánom nekik a jövőre nézve.”

Ezzel együtt a korábbi találgatások új erőre kaptak: Schumacher az IndyCar felé fordulhat, ahol a Rahal Letterman Lanigan Racing tűnik a legkomolyabb kérőnek. A csapatnál Graham Rahal helye biztos a 2026-os szezonra, Louis Foster pedig frissen hosszabbított szerződést. Devlin DeFrancesco jövője azonban jóval bizonytalanabb: a kanadai ugyan többéves megállapodást kötött a 2025-ös szezon előtt, ám nem sikerült bejuttatnia a 30-as rajtszámú autót a Leader’s Circle-be, ami erősen csökkenti az esélyeit a maradásra.