Jövőre (még) nem lesz kötelező két kerékcsere
Az F1 Bizottság idei utolsó ülésén több témát vett napirendre: a tagok egyeztettek a kötelező két kerékcseréről, az aerodinamikai tesztkorlátok módosításáról, a festésekről, a rajtszámokról és a versenyzők hűtését biztosító rendszerről is. A megbeszélést Nikolas Tombazis, az FIA együléses szakágának igazgatója, valamint Stefano Domenicali, a FOM elnök-vezérigazgatója vezette.

A kerékcserékre vonatkozó szabályon még nem változtatnak, de továbbra is foglalkoznak a kérdéssel, ahogy a versenyzők hűtését biztosító berendezést illető előírással is. Előkészítés alatt áll az aerodinamikai tesztelés korlátázásának módosítása, abban pedig egyetértettek a bizottság tagjai, hogy szabályokban kell rögzíteni, hogy az autót legalább 55 százalékban festeni vagy matricázni kell, valamint hogy a versenyzőknek meg kell engedni az állandó rajtszámok megváltoztatását.
Már a hivatalos teszt előtt pályára viszi F1-es autóját a Cadillac
Graeme Lowdon, a jövőre tizenegyedik csapatként beszálló Cadillac Formula-1-es csapatfőnöke elárulta: még a január végi barcelonai közös gyakorlás előtt pályára viszik a 2026-os autójukat. A háttérben már hosszú hónapok óta zajlanak az előkészületek az amerikai formációnál, több versenyhétvégén párhuzamosan leszimuláltak a valós eseményekkel, a minap pedig egy feketére festett Ferrari segítségével a pályán is megkezdték a munkát.
Binotto: A pilóták elkezdték élvezni a 2026-os F1-es autókat
Biztató nyilatkozatot adott a 2026-os szabályváltozások kapcsán Mattia Binotto: az Audi F1-es projektjének vezére szerint már a versenyzők sem kritikusak, hanem elkezdték élvezni a 2026-os autókat, és biztos benne, hogy jobb lesz a show az új előírásokkal. „Eleinte a versenyzőktől hallhattunk néhány kritikát, de szerintem összességében még az ő megjegyzéseikből is azt látom, hogy elkezdték élvezni az új autókat”
Stella: A mostani F1-es generáció a legjobb
A McLaren F1-es alakulatát irányító Andrea Stella úgy érzi, minden korábbinál versenyképesebb a pilóták jelenlegi generációja, heten-nyolcan is világbajnok kaliberű versenyzők, mindez pedig részben az utánpótlás-szériák erejére vezethető vissza. „A versenyzők új generációja egyszerűen annyira jó, most van hét-nyolc pilóta, akik világbajnoki szinten vannak.”
Marko: Norris kiesése az egyetlen esély
Helmut Marko szerint egyetlen forgatókönyv maradt, amely még visszahozhatja Max Verstappent az idei bajnoki küzdelembe, és ez már nem a Red Bull teljesítményén múlik. „49 ponttal lemaradva Norris mögött, három nagydíj és egy sprintverseny előtt... Valaminek történnie kell Norrisszal, ha Max bajnoki reményei életben maradnak. Ellenkező esetben nincs esélyünk. Lényegében Lando kiesésére vagy egy ütközésre lenne szükség” – fejtette ki Marko a Speedweeknek.

Marko doktor emellett kitért Liam Lawsonra is, akinek parádés interlagosi futama ellenére odaszúrt némi kritikát: „Lawson megvetette a lábát a Racing Bullsnál, de a teljesítménye továbbra is inkonzisztens” – írta, majd felmagasztalta a csapat másik versenyzőjét, Isack Hadjart.
Wheatley Verstappent akarja az F1-es Audiba
Nem köntörfalazott Jonathan Wheatley: a leendő Audi F1-es csapatvezetője szeretné Max Verstappent leigazolni magukhoz. Wheatley közeli kapcsolatot ápol a Red Bull négyszeres világbajnokával abból az időből, amikor sportigazgatóként dolgozott az energiaitalosoknál. Ám a jelenleg még Stake néven futó Sauber főnöke tudja: ez még önmagában kevés ahhoz, hogy át tudja csábítani a jövőre átalakuló istállóhoz a hollandot.
Wolff: Túl hamar legendát csináltak Kimiből
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff úgy látja, Antonelli teljesítménye összességében biztató, de a szezon elején körülötte kialakult felhajtás többet ártott, mint használt. „Mindig igyekeztem mérsékelni az iránta táplált elvárásokat. Az olaszok Montreal és a miami pole után már legendás Kimi Antonelliről beszéltek, és ez további nyomást rakott a vállára.”

„Brazíliában megvédte a második helyet Max előtt, ami nagyon lenyűgöző volt, de nekünk nem ez a cél. Mi versenyeket és bajnokságokat akarunk nyerni” – tette hozzá Wolff.
MotoGP: Acostáé a szezon utolsó pénteki edzésnapja Valenciában
Pedro Acosta zárta az élen a pénteket a MotoGP idényzáró Valenciai Nagydíján: a KTM spanyolja 1:29,240-es időt produkált a délutáni egyórás gyakorlás hajrájában. Őt az apriliás Marco Bezzecchi követte a sorban, megelőzve a VR46-os Franco Morbidellit és a vb-ezüstérmes Alex Marquezt. Kiemelendő Ai Ogura ötödik és Jack Miller hatodik helyezése is, míg a top 10-be és ezáltal a Q2-be Fabio di Giannantonio, Fermin Aldeguer, Joan Mir és a menet közben műszaki gondokkal is küzdő Fabio Quartararo fért még be.
Kiszorult viszont a tízből a két gyári Ducati: Francesco Bagnaia a 14. lett, míg az ismét a sérült Marc Marquezt helyettesítő Nicolo Bulega a sor végén zárt. A visszatérő Jorge Martin sem sokkal előzte utóbbit a 22. pozícióban,