DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Átvágások és Norris autója: a nap F1-es hírei

Egy cikkbe gyűjtöttük a nap legfontosabb F1-es híreit, megszólalásait: erről szólt a Mexikóvárosi Nagydíjat követő hétfő.

 

Pitwall: Van visszaút Piastrinak?

Lando Norris demoralizáló győzelmet aratott Mexikóban, de nemcsak erről esik szó az új Pitwallban, hanem furcsa ítéletekről, F1-es pilótakérdésekről, költségsapkáról, hajló szárnyakról és „hülye játékokról” is.

 

„Csak nevetni tudok, amikor kipfujolnak” – Norris

Lando Norris pályafutásának tizedik győzelme barátságtalan fogadtatásban részesült a Mexikóvárosi Nagydíjon, a hibátlan futamot teljesítő McLaren-versenyző pfujolást kapott a közönség részéről. A reakció azonban nem keseríti meg győzelmét, sőt az FIA-sajtótájékoztatón bevallotta, szórakoztatja, ha pfujolást kap.

„Szeretem a savanyú édességet. Nem tudom miért, hogy őszinte legyek, de mindenki azt csinál, amit akar, joguk van hozzá, ez is a sporthoz tartozik” – fogalmazott a futam utáni sajtótájékoztatón Norris. „Nem tudom, hogy miért, de csak nevetni tudok, amikor kipfujolnak. Nekem így még szórakoztatóbb, szóval csinálják, ha akarják.”

 

Norris: Megkaptam, amit akartam

Lando Norris szerint Mexikóban szinte eggyé vált a McLaren autójával, ez hozta meg az elsöprő sikerét a mögöttünk hagyott hétvégén.

f1-norris-mclaren-mexikó2



„Az idei autó hihetetlenül gyors, de világos, hogy még most is nehéz vezetni. De ha eltalálod a tökéletes beállítást, akkor működik, ezzel viszont még mostanában is szenvedtem, főleg Szingapúrban. Ott volt egy félórás megbeszélésünk, ahol azt mondtam, hogy srácok, ez pontosan olyan autó, amilyet nem akarok. Ez az oka annak, hogy nem tudunk futamokat nyerni és a jövőben sem fogunk, ha olyan autót adtok nekem, ami nem olyan, mint amilyenre szükségem van. Ezen a hétvégén egy kicsit többet kaptam abból, amit akartam, és ilyenkor így tudok teljesíteni. Ez ennyire egyszerű” – magyarázta a brit.

 

„Még mindig nem vagyunk mindenhol gyorsak” – Verstappen

Noha közeledett az aktuális világbajnoki éllovashoz, Max Verstappen szerint az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj a bizonyíték rá, hogy a Red Bull még nem minden helyszínen és körülmények között gyors, ezért továbbra is nehéznek érzi a címvédési esélyeit.

„Úgy is nézhetjük, hogy tíz pontot veszítettem Landóval szemben” – mutatott rá Verstappen.”

„Úgyhogy ahogy a hétvége előtt is elmondtam, mindennek tökéletesen kell mennie ahhoz, hogy győzzünk. És ez a hétvége nem alakult tökéletesen. Szóval ez a válaszom. Úgy gondolom, kemény lesz, de meglátjuk, mit tudunk tenni más pályán. Természetesen remélem, hogy nem lesz részünk még egy ilyen hétvégében, de ez megmutatja, hogy még mindig nem vagyunk gyorsak minden helyzetben. És azt hiszem, ezt kell kicsit jobban megértenünk.”

 

„Egyedül én kaptam 10 másodperces büntetést” – Hamilton

A hétszeres bajnok szerint „tényleg őrület”, hogy Verstappen és mások büntetlenül megúszták az átvágást, ő pedig 10 másodpercet kapott érte. Vasseur szerint negyedik hely ment el Mexikóban.

„Én nagyszerűen rajtoltam, aztán jött a féktáv az 1-esbe menet. Én végignavigáltam a 2-es, 3-as kanyaron, nem hagytam el a pályát, míg mások levágták, megtartották a pozíciójukat és nem járt érte büntetés. Ez tényleg őrület” – kezdte nyilatkozatát a rajt után történt tömegjelenettel Hamilton.

Max Verstappen is az első körben pályát átvágók között volt: „Ezt versenyzésnek éreztem, úgy voltam, rendben van, levágta a pályát. Azután egyedül én kapok 10 másodperces büntetést.”

„Blokkoltam az elsőt, leszaladtam a menekülővonalra, de az a legporosabb hely a világon. A füvön kötöttem ki, de eredetileg a menekülőútvonalon mentem le” – magyarázta el a 6. körben történt incidenst Hamilton.

 

Alonso: Ez kissé sportszerűtlen...

Nem volt túl elégedett a hétvégi kanyarlevágásokkal Fernando Alonso – vagy inkább ő sem volt az, hiszen többen is kifejezték nemtetszésüket azzal kapcsolatban, hogy az első kanyarkombinációt hányan vágták át, és hányan kaptak érte büntetést.

„Én is javítottam pár helyet, mert agresszív voltam az egyes kanyarban és minden jól alakult. Aztán több autó is simán átment a füvön egyenesen a kettes-hármasban, aztán három-négy autóval elénk jött vissza a pályára. Ez kissé sportszerűtlen, hogy úgy mondjam. Ez a második ilyen már egymás után, hogy az egyes kanyarban ez történik a rajt után, az FIA pedig félrenéz. Megtanultuk” – mondta az Aston Martin végül kieső versenyzője.

 

A szezon végéig halasztja pilótadöntéseit a Red Bull

Noha eleinte arról beszélt a Red Bull vezetősége, hogy a Mexikóvárosi Nagydíj után hozzák meg a döntést arról, hogy kik lesznek a jövő évi pilótáik, ezt a választást eltolták az idény végéig, azaz csak „Abu Dhabi körül” tudjuk meg, kik ülhetnek Max Verstappenen kívül a két istállójuk autóiban.

„Elhalasztottuk a döntésünket a szezon végéig, mert előbb a bajnoki harcra szeretnénk koncentrálni” – fogalmazott a bikások F1-es tanácsadója. Arra a kérdésre, hogy így csak a szezonzáró futam után döntenek-e a 2026-os felállásról, így válaszolt Marko: „Nem, de Abu Dhabi körül lesz. Addig pedig előbb csak a bajnokságra fókuszálunk.”

 

Problémahegyek sújtották Sainzot Mexikóban

Gondok egész sora hátráltatta Carlos Sainzot az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, akinek már a start utáni kontaktban megsérült az autója, két büntetést is begyűjtött önhibáján kívüli bokszutcai sebességtúllépésért, majd a végén ki is kellett állnia – amivel ráadásul a rajongókat is magára haragította a VSC-fázissal.

Sainz magyarázata itt olvasható!

 

A mexikói F1-es hétvége győztesei és vesztesei

Kik jöttek ki a legjobban és kik a legrosszabbul a Mexikóvárosi Nagydíjból? Négy nagy győztest és vesztest emeltünk ki a szezon huszadik fordulójáról.

Balogh Tamás cikke a Formula Plusz rovatban olvasható!

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: