DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 18. csütörtök
F1

Problémahegyek sújtották Sainzot Mexikóban

Kontakt a rajtnál, elromló pit limiter, megforgás a hajrában és VSC-t kiváltó félreállás: minden megtörtént a Williams F1-es spanyoljával, ami csak történhetett.

Gondok egész sora hátráltatta Carlos Sainzot az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, akinek már a start utáni kontaktban megsérült az autója, két büntetést is begyűjtött önhibáján kívüli bokszutcai sebességtúllépésért, majd a végén ki is kellett állnia – amivel ráadásul a rajongókat is magára haragította a VSC-fázissal.

Sainz nehézségei már ott indultak, hogy hiába jutott Q3-ba az időmérőn, cipelt magával egy öt rajthelyes büntetést Austinból, így a mezőny sűrűjéből kellett indulnia. A rajtnál bele is keveredett egy csetepatéba, a „harci sebesülések” pedig az egész versenyét végigkísérték:

f1-sainz-mexiko-1



„Egy problémákkal teli futam volt ez, amelyet valószínűleg a startnál történt kontakt is nehezített. Azt hiszem, hárman vagy négyen mentünk be az 1-es kanyarba, és nagy káosz volt. Három-négy autó ment be egymás mellett, mint Mexikóban mindig, trükkös volt.”

„Azt hiszem, megsérült a felnim, ami tönkretette az első szett gumikat, a felniben lévő szenzort, a gumi sebességérzékelőit, a bokszutcai sebességhatárolóm sem működött” – magyarázta a dupla büntetéshez vezető problémáját a Williams pilótája a Formula.hu jelenlétében.

„De onnantól még úgy is harcban voltunk a pontokért, hogy öt másodperces büntetést kaptunk az első kiállásért, de aztán kellett egy második kerékcsere is. Ott újra problémánk volt a pit limiterrel, és alapvetően nehéz napon vagyunk túl, amiért kár, mert nagyon gyors voltam, és a kompromittált stratégiával, gumikkal és autóval is gyorsak voltunk, de egyszerűen túl sok gondunk akadt.”

f1-sainz-mexiko-2

Ez történt a VSC-t kiváltó kiesésénél

Sainz futama végül a hajrában azzal ért véget, hogy a stadionrésznél félrehúzódott, ami miatt virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe. Bár a rajongókat felbőszítette, hogy a sárga jelzés megfosztotta a közönséget egy csatától a második és negyedik helyekért, de az FIA magyarázatot adott minderre – maga a spanyol pedig igyekezett elkerülni az egész helyzetet:

„A korlát belső feléhez húzódtam, próbáltam elkerülni a biztonsági autót vagy a VSC-t. Úgy gondolom, a létező legbiztonságosabb dolgot tettem” – fogalmazott Sainz. „Úgy éreztem, elég biztonságos helyre vittem az autót, nem tudom, hogy virtuális safety car vagy dupla sárga zászló volt miatta, de határozottan igyekeztem elkerülni mindegyiket.”

Arra a kérdésre, hogy pontosan mi történt, így felelt: „Csak nyomtam Lance mögött, hogy el tudom-e érni a 14. helyet. Túlmelegítettem a gumikat, félig megforogtam, de amúgy is ki kellett állnunk az autóval.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: