Verstappen remekelt az időmérőn, Piastri megingott
Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak az F1-es USA Nagydíj szombati időmérőjén. A Red Bull hollandja közel három tizedmásodperces előnnyel szerezte meg a pole-pozíciót a második helyen záró Lando Norris előtt, akit meglepetésre nem csapattársa, Oscar Piastri, hanem Charles Leclerc követett a harmadik helyen. A bajnoki éllovas mclarenes kissé gyengélkedett az időmérőn, s végül csupán a hatodik helyen zárt, így fel van adva neki a lecke, hogy a vasárnapi nagydíjon felzárkózzon legfőbb összetettbeli üldözőire.
A kvalifikáció pozitív meglepetése a haasos Oliver Bearman volt, aki (a Q2-ben kieső Yuki Tsunodát leszámítva) a topcsapatok pilótái mögött zárt a nyolcadik helyen, míg tapasztaltabb csapattársa, Esteban Ocon már a Q1-ben elvérzett. Szintén a Q1 okozta vesztét Isack Hadjarnak, aki összetörte a Racing Bulls autóját, így köridő nélkül zárta az időmérőt. A kvalifikáció összefoglalója ide kattintva elolvasható, a végeredmény pedig itt megtalálható.
Elégedett Verstappen és Norris, meglepett Leclerc
Verstappen elégedetten értékelt pole-pozícióját követően, különösen azért, mert úgy sikerült a leggyorsabbként zárnia, hogy a Q3-ban nem is tudta elkezdeni legutolsó gyorskörét. „Jó volt az időmérő. Úgy gondolom, az autó minden szegmensben erős volt, csak össze kellett rakni a kört, ami itt olykor trükkös lehet” – mondta a holland.
Norris a kvalifikációt követően elmondta, hogy szerinte esélye sem volt a rajtelsőség megszerzésére Verstappennel szemben, így elégedett a második hellyel. Elmondása szerint meglepte őket, hogy péntekhez képest mennyire szenvedtek a tempó megtalálásával, de a futamon reméli, hogy jót tud csatázni a Red Bull hollandjával.
A harmadik helyen záró Leclerc boldogan, de meglepetten reagált időmérős eredményére: „Ez elég nagy meglepetés volt, főleg, ha megnézzük az egész hétvégét, ami az eleje óta nagyon nehéz volt számunkra. Megpróbáltunk mindent összerakni az időmérőre, és ez sikerült is, de még mindig vannak dolgok, amiket meg kell értenünk ezzel az autóval kapcsolatban.”
Piastri már csalódottabban beszélt a sajtó képviselőinek. Az ausztrál szerint visszaesett az önbizalma a sprintidőmérőhöz képest, kiszámíthatatlanabbá vált a McLaren autója. A nagydíjat azért bizakodva várja, mivel hisz benne, hogy egy jó stratégiával képes lehet felzárkózni az austini pályán.
Verstappen nyert a sprinten, a McLarenek kiestek
Káoszt hozott az első kanyar az USA Nagydíj sprintjén, amelybe Norris és Piastri is belekeveredett – Verstappen így Russell elleni csata után hozott rajtuk maximális pontszámot, Sainz pedig odafért a harmadik helyre. A sprint összefoglalója és végeredménye ide kattintva érhető el, míg a bajnoki pontverseny frissített állása itt található.

A hajrában újabb baleset történt: Lance Stroll megtorpedózta Esteban Ocont, aminek következtében bejött a safety car, és a verseny érdemi része véget ért. A sportfelügyelők elmarasztalták a kanadait, s mivel Stroll nem fejezte be a sprintet, a büntetést a vasárnapi futam rajtsorrendjében hajtják végre: öt rajthelyes hátrasorolást kapott. Emellett két büntetőpontot is hozzáírtak a licencéhez, amivel már hét pontnál jár a tizenkét hónapos időszakban.
A főszereplők nyilatkozatai a sprint után
A nyilatkozatok a nevekre kattintva érhetőek el.
Max Verstappennek a sprinten nem kellett megküzdenie a McLarenekkel, de szerinte jobb tempóra lesz szükségük, hogy a futamon fel tudják venni velük a versenyt a nagydíjon.
George Russell örül neki, hogy megpróbálta az előzést Verstappen ellen, ahogy a második helyet is többnek érzi, mint amire előzetesen számítottak.
Carlos Sainz harmadik lett a balesetekkel tarkított sprinten, majd ezt követően úgy fogalmazott, hogy a tempója mindig is megvolt, de mostanra jutott el odáig, hogy minden a helyére került.

Lewis Hamilton elmondása szerint a Ferrari a hosszú etapokon versenyképesebb, mint egy körön, míg Charles Leclerc a pozícióba kerülő hibáján szomorkodott.
A McLaren pilótái közül Oscar Piastri a baleset után úgy érezte, nem tudja megítélni a történteket, míg Lando Norris azt emelte ki, hogy ő nem hibázott.

A csapat vezérei közül Zak Brown a riválisokat, kiemelten Hülkenberget kritizálta, míg Andrea Stella sajnálja, hogy nem tudták kihasználni a teljesítményüket.
A vb-buktát is bevállalja a McLaren, de marad az egyenlő bánásmód
Zak Brown állítja: hiába tartja veszélyesnek Max Verstappent a világbajnoki címükre, ennek ellenére sem fogják egyik versenyzőjüket a másik elé helyezni, még ha ezzel a 2007-es események megismétlődését is kockáztatják – igaz, azért versenyről versenyre felül fogják vizsgálni a helyzetet. „Mi versenyzők vagyunk, versenyezni akarunk. Azt akarjuk, hogy mindkét pilótánknak legyen esélye megnyerni a bajnokságot, és ez némi kockázattal jár – mint 2007-ben. De ezzel mindnyájan tisztában vagyunk, és felkészültünk rá, hogy ez lehet a kimenetele.”
Red Bull: Kell a McLaren segítsége, de nem lehetetlen
Most már úgy érzik a Red Bull vezetői, hogy kijelenthető, hogy az RB21-es mindenhol versenyképes – viszont Helmut Marko szerint ez kicsit későn jött, így a McLarenek „segítsége” is kell ahhoz, hogy Max Verstappen reális esélye legyen a vb-címre, míg Laurent Mekies így nyilatkozott: „Úgy gondoljunk, elég potenciál van most az autónkban, hogy a legtöbb pályán ott legyünk a harcban. Ez nem azt jelenti, hogy képesek leszünk nyerni, de valószínűleg ha mindent összerakunk, mindent kihozunk az autóból az adott pályán, akkor szerintem képesek vagyunk a győzelemért harcolni.”
Közleményt adott ki Vasseur kapcsán a Ferrari elnöke
Rövid közleményben reagált az elmúlt időszak pletykáira John Elkann, a Ferrari elnöke, aki megerősítette, hogy továbbra is hisznek Frederic Vasseurben és a munkájában. A kommünikét azok után adta ki a Scuderia első embere, hogy az utóbbi időben annak ellenére is terjengtek találgatások Vasseur távozásáról és arról, hogy esetleg Maranellóban köthet ki a Red Bulltól nemrég távozott Christian Horner, hogy a csapatfőnök hosszabbítását néhány hónapja erősítették meg csupán. Az austini hétvége kezdetén Lewis Hamilton és Charles Leclerc is zavarónak nevezte a híreszteléseket, most pedig Elkann igyekezett rövidre zárni azokat:

„Szeretném kifejezni a maximális bizalmunkat a csapatfőnökünkben, Fred Vassuerben, és abban a munkában, amelyet a Scuderia Ferrarinál dolgozó kollégáink együtt végez – a szerelőkkel, a mérnökökkel és a pilótákkal, akik a hétvégén Austinban versenyeznek. Szeretném megerősíteni a csapatmunka fontosságát is, hogy továbbra is az egyetlen célra koncentráljunk, ami számít: hogy mindig a legjobbunkat nyújtsuk a pályán” – fogalmazott a közleményben a Ferrari elnöke.
Először ülhet F1-es autóba versenyhétvégén az Aston amerikai tehetsége
Jak Crawford, az Aston Martin tartalékversenyzője és Formula–2-es pilótája a jövő heti Mexikóvárosi Nagydíj pénteki első szabadedzésén debütál a Formula–1-ben. Az amerikai versenyző Lance Stroll helyét veszi át az FP1 során, míg a kanadai pilóta a második szabadedzésre visszatér az AMR25 volánja mögé. A houstoni születésű Crawford az elmúlt években több mint 2000 kilométernyi tesztet teljesített F1-es technikával, emellett rendszeresen részt vesz a csapat szimulátoros munkájában a silverstone-i gyárban, azonban ez lesz az első alkalom, hogy hivatalos F1-es versenyhétvégén kap lehetőséget.
Bizarr büntetés döntötte el a tereprali vb-címét
Elképesztő módon dőlt el a tereprali-világbajnokság idei bajnoki címe. A szezonzáró Marokkó Ralinak még három esélyes vágott neki, de Henk Lategan egy műszaki hiba miatt kiesett ebből a versenyből, így maradt a bajnokságot vezető, háromszoros címvédő Nasser Al-Attiyah, valamint a Toyota pilótája, Lucas Moraes.

Al-Attiyah megcsinálta, amit meg kellett, elegendő pontot gyűjtött, beért a célba, és már kezdhette volna ünnepelni a bajnoki címet, amikor szóltak neki, hogy büntetést kapott. A rutinos versenyző nem állt meg a sprintszakasz céljában, amiért egy szokatlan egy órás büntetést osztottak ki neki – ezzel minden addigi munkája füstbe ment és elveszítette a pályán már megnyert világbajnoki címet.

Így a semmiből Moraes érhetett fel a csúcsra: a brazil pilóta végig stabil teljesítményt nyújtott a szezon során, Al-Attiyah büntetésével pedig az utolsó utáni pillanatban megelőzte a szakág legendáját és elvitte a világbajnoki címet.