DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. november 18. kedd
Hírösszefoglaló

Bajnokavatás és méltatás – vasárnapi hírek és sztorik

A MotoGP-ben Marquez kilencedik vb-címét ünnepli, az F1-ben Alonso Newey zsenijét méltatja, Montezemolo Verstappent dicséri, míg Vowles a hétvége rövidítését javasolja. Vasárnapi hírek.

Marc Marquez: A pokol legmélyebb bugyraiból vissza a trónra

Francesco Bagnaia rajt-cél győzelemmel tette teljessé tökéletes hétvégéjét a MotoGP Japán Nagydíjának vasárnapi futamán, miközben mögötte befutó csapattársa, Marc Marquez az első meccslabdáját kihasználva megnyerte hetedik MotoGP-s, összességében pedig kilencedik világbajnoki címét! A dobogót Joan Mir tette teljessé a Hondával Motegiben. A verseny összefoglalója és végeredménye ide, a világbajnok köszöntése pedig ide kattintva érhető el.

Elhunyt az egyik legkitartóbb csapatfőnök

86 esztendős korában elhunyt Enzo Osella, aki csapatfőnökként annak ellenére is végigküzdötte az 1980-as éveket az F1-ben, hogy még csak a legjobb 10 közé sem fértek be a bajnokságban. Az Osella Corse istálló történetét felidéző cikk ide kattintva érhető el.

Montezemolo: Verstappen messze a legjobb

Luca di Montezemolo, a Ferrari korábbi elnöke egyértelműen kinyilvánította véleményét: ha ma is ő irányítaná a Scuderiát, Max Verstappent választaná első számú versenyzőnek. A Red Bull négyszeres világbajnokáról a londoni premieren, az életéről szóló Luca: Seeing Red című dokumentumfilm vetítése után beszélt.

montezemolo-rbcp



„Ma számomra Verstappen messze a legjobb” – fogalmazott határozottan Montezemolo. „Még a legutóbbi, nehéz körülmények között zajló bakui futamon is végig uralta a helyzetet. Gyors volt, nem hibázott. Sainz és Leclerc jó páros volt a Ferrarinál, de Verstappen szerintem mindenkinél jobb. Messze.”

„A hétvége legyen rövidebb, ne a nagydíj!”

A Williams csapatfőnöke, James Vowles szerint az F1-nek nem a nagydíjak hosszát kellene csökkentenie, hanem a versenyhétvégék struktúráját kellene átalakítani. Úgy véli, a hosszabb futamok izgalmasabbak és kiszámíthatatlanabbak, míg a szabadedzések megnyirbálása több hibalehetőséget és változatosságot eredményezne. A pénteki nap elhagyásával nemcsak frissíthető lenne a formátum, de a nagyszámú futam is kevesebb problémát okozhat.

Alonso: Newey több lépéssel előttünk jár

Fernando Alonso szerint Adrian Newey-val, az F1 történetének egyik kiemelkedő tervezőjével együtt dolgozni egyszerre inspiráló és mentálisan megterhelő. A spanyol elmesélte, hogy Newey válaszai — legyenek akár a legegyszerűbb kérdésre adott reakciók — mögött mély logika áll, amit a pilóta olykor csak teljes koncentrációval képes dekódolni.

alonso-monza

Jelenleg még csak általános szabályokról beszélgetnek az új 2026-os autóról, de az igazi kihívás az lesz, amikor végre kipróbálhatják a versenypályán — és Alonso izgatottan várja, hogyan reagál majd a masina a kanyarokra, fékzónákra, a nagy- és alacsony tempójú szakaszokra.

Sainz: Hamilton egykoron a példaképem volt

Carlos Sainz elárulta, hogy Lewis Hamilton a pályafutása elején inspirációt jelentett számára, és a brit világbajnokot egykoron példaképének tekintette. A Williams spanyol versenyzője a BBC egyik műsorában idézte fel első emlékeit Hamiltonról, amikor gyerekként figyelte a Formula–1-et: „Őszintén szólva, ha nem lennék az F1-ben, ő lenne az egyik példaképem” – mondta Sainz.

Piastri: Készen állok!

Készen áll az F1-es világbajnoki küzdelem növekvő intenzitására Oscar Piastri, aki csapatára és elsősorban menedzserére, Mark Webberre támaszkodik a bajnoki harc során. „Korábban voltam már ebben a helyzetben más bajnokságokban – ugyanaz az érzés, ahogy számolunk vissza az év végéig. Szóval fel vagyok rá készülve, és ott van Mark is, akire mindig számíthatok, de végső soron azon múlik, hogy hogyan tudom kezelni a helyzetet, hogyan vezetek, és hogyan tudok megbirkózni azokkal a dolgokkal, amik rám várnak.”

Vowles: Jó úton járunk, de...

James Vowles szerint egyértelműen jó úton jár a Williams csapata, de még nagyon sok munka vár rájuk, hogy eljussanak az élmezőny szintjére. Szurkolóikat arra kéri, hogy tartsanak ki mellettük. „Ez csak egy dobogós helyezés volt, és a nagyfiúk minden héten a dobogóra tudnak állni, nyerni tudnak. Még nagyon sok dolgunk van addig, hogy elérjük azt a szintet. Nem fogunk tudni egy év alatt megjavítani mindent, amit meg kell.”

Allison: Kimi egy bajnok szerepét játszotta

Egy bajnok szerepét játszotta Andrea Kimi Antonelli a Mercedes szakembere szerint a bakui versenyhétvégén, amely során szinte egy rossz mozzanata sem volt a fiatal olasznak. „Megértettük, hogy Kiminél kulcsfontosságú, hogy megfelelő figyelmet fordítsunk és fókuszáljunk a szabadedzésekre annak érdekében, hogy az időmérőre jó formában tudjon megérkezni, ami pedig fontos ahhoz, hogy a futamon minden úgy alakuljon, ahogy mi szeretnénk.”

Kulisszatitkok az F1 világából a Szegedi Tudományegyetemen

Több mint hatszázan vettek részt az Szegedi Tudományegyetem Fizikai Intézete és a Formula.hu Formula–1 a kulisszák mögött című eseményén szeptember 26-án a Kutatók Éjszakája rendezvénysorozat keretében. Az egyetem legnagyobb előadójában, a Tanulmányi és Információs Központ kongresszusi termében tartott ötórás eseményen több olyan vendég is fellépett, akik többéves tapasztalattal rendelkeznek az F1-es paddockból, így első kézből származó információkat, izgalmas történeteket és anekdotákat hallhatott a közönség.

WEC: Első győzelmét aratta LMDh-autójával az Alpine

Az Alpine sikerét hozta az Endurance-világbajnokság idei utolsó előtti, hatórás futama Fujiban: a Habsburg Ferdinánd, Charles Milesi, Paul-Loup Chatin fémjelezte #35-ös egység ezzel a francia gyártó első győzelmét jegyezte a saját LMDh-autójával (2022-ben Monzában még egy LMP1-es autó alapjaira épülő géppel nyertek). A verseny összefoglalója és végeredménye kattintva érhető el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: